TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אפקט טראמפ: שיא של 14 שנים באופטימיות של עסקים בארה"ב


רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel
שיעור האופטימיות של עסקים בארה"ב זינק ברבעון הראשון של 2017 מ-54% ל-80%, בקנדה מ-33% ל-59%, במקסיקו מ-8% ל-32% ובאיחוד האירופי מ-34% ל-39%

שיעור האופטימיות של עסקים בארצות הברית זינק מ-54% ברבעון הרביעי של 2016 ל-80% ברבעון הראשון של 2017, שיא של 14 שנה. כך מוסרת פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל, המפרסמת מחקר חדש של רשת Grant Thornton העולמית. המחקר מבוסס על סקר שנערך בינואר-פברואר 2017 בקרב יותר מ 2,400 בכירים עסקיים ב-36 מדינות. על פי הסקר, שיעור האופטימיות הממוצע של עסקים ברחבי העולם מגיע לשיא עולמי של 49%. בו בזמן, הנתונים מצביעים על עליה חדה ברמת האופטימיות של מקבלי החלטות בעסקים בגודל בינוני (mid-market) בארה"ב, מגזר שמשמש לעיתים קרובות כמנוע לפעילות הכלכלית הרחבה יותר.
על פי ממצאי Grant Thornton, ממשל טראמפ הפרו-עסקי בארצות הברית פועל כגורם מעורר, ומשחרר את האמון החבוי של המגזר העסקי אחרי תקופה ארוכה של מדיניות מוניטרית תומכת ושל נפט זול. למרות שהדולר ירד מהרמות הגבוהות אליהן הוא הגיע לאחרונה, הוא עדיין נותר חזק בתקופה שמאופיינת על ידי עלויות מימון נמוכות וצמיחה כלכלית עולמית בריאה יותר. המדינות השכנות לארצות הברית גם הן חשות מעודדות: שיעור האופטימיות של עסקים בקנדה עלה ברבעון הראשון של 2017 מ-33% ל-59% ובמקסיקו הוא זינק מ-8% ל-32%. מדינות ברחבי האיחוד האירופי היו עדות לגידול גורף בשיעור האופטימיות הממוצע מ-34% ל-39% ברבעון הקודם. זאת, למרות החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. בו בזמן, רמת האופטימיות ביפן ובסינגפור גדלה ב-20 נקודות האחוז.
הדוח של Grant Thronton מצביע על כך שעסקים רבים בעולם מתכוונים לנצל את הרוח האופטימית הנושבת מהשוק בארה"ב. הציפיות לגידול ביצוא לארה"ב של עסקים בגרמניה, המהווים ספקים גדולים של ציוד הוני (capital goods) לארה"ב, עלו לרמה של 35%, בעת שבה חלה עליה של 9% במספר החברות האמריקניות המצפות להשקיע במפעלים ובציוד למפעלים. שיעור זה הגיע ל-41%, הרמה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2014.
בממוצע גלובלי, הציפיות לגידול ביצוא לארה"ב עלו מ-16% ל-18% בין הרבעון האחרון של 2016 לרבעון הראשון של 2017. באזור אסיה והאוקיינוס השקט חלה עליה בציפיות לגידול היצוא של 4 נקודות האחוז לרמה של 12%, בעוד בממוצע של הכלכלות הגדולות בקבוצת ה-G7 נרשמה עליה של 3 נקודות האחוז לרמה של 17%. בממוצע של מדינות האיחוד האירופי חלה עלייה של 2 נקודות האחוז בציפיות לגידול ביצוא לשיעור של 24%.
לדברי רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel, "רמת הביטחון הגבוהה שמפגין המגזר העסקי בארה"ב מעניקה זריקת מרץ לשוק העולמי. מעודד גם לראות שקנדה ומקסיקו, שגובלות עם ארצות הברית ומקיימות עמה יחסי סחר חזקים, רוכבות אף הן על גבי גלים חדשים של תקווה. עם זאת, עסקים בארה"ב עדיין ממתינים למימוש ההבטחות של טראמפ בנוגע להוצאות הממשלתיות, דרגולציה והורדות מיסים, בעוד שווקי המניות ממשיכים להגיב להתפתחויות היומיומיות בכל הנוגע למדיניות הממשל החדש".
רו"ח בלומנטל סיכם: "הנתונים של הסקר החדש הם בשורה טובה מאוד עבור חברות בישראל שמנהלות קשרי סחר עם חברות בארה"ב. האופטימיות המשתקפת בסקר יוצרת סביבה עסקית נוחה יותר לחיזוק הקשרים העסקיים בין המדינות. סביבה אופטימית עשויה לתרום למאמצים השיווקיים של חברות ישראליות בארה"ב ובמקומות אחרים ברחבי העולם".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il