TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: בנק לאומי - תגובה לדוחות רבעון 4 - דוח טוב מהצפי, עם תשואה מייצגת של כ-7%. שומרים על המלצת תשואת שוק ומ"י של 17 ₪


אקסלנס
לאומי פרסם הבוקר דוח טוב מהצפי, עם רווח נקי של 443 מ' ₪, מעל לצפי שלנו לרווח של 323 מ' ₪ ומעט מתחת להערכת הקונצנזוס שעמד על 468 מ' ₪ (על פי רויטרס) ותשואה על ההון של כ-6%.

לאומי פרסם הבוקר דוח טוב מהצפי, עם רווח נקי של 443 מ' ₪, מעל לצפי שלנו לרווח של 323 מ' ₪ ומעט מתחת להערכת הקונצנזוס שעמד על 468 מ' ₪ (על פי רויטרס) ותשואה על ההון של כ-6%. הרווח הגבוהה מהצפי נובע בעיקר מרווחי מימון שאינם מריבית גבוהים מהצפי (225 מ' ₪ לעומת צפי שלנו ל-68 מ' ₪) ומעלויות אשראי נמוכות מהצפי. בנטרול חד-פעמיים, אנחנו מעריכים שהתשואה על ההון ברבעון עמדה על 7%.
2016 שנה טובה, אך לא מייצג - רווחי לאומי לשנת 2016 הסתכמו בכ-2.8 מיליארד ₪ והמשקפים תשואה על ההון מרשימה של כ-9.2%. אבל רווחי לאומי נהנו מרווחים חד-פעמיים משמעותיים, כמו רווחי ויזה, דמי ביטוח, רווחי מס מסגירת פעילות הקבוצה בשוויץ ורווחי מסחר גדולים. אמנם, גם העלויות החד-פעמיים היו מהותיות, אך בנטרול חד-פעמיים אנחנו מעריכים שהרווח המייצג של לאומי בשנת 2016 עמד על כ-7.5%, להערכתנו.
ההוצאות (המנוטרלות) עדיין גבוהות – ההוצאות האחרות גדלו משמעותית ברבעון, כמובן בעיקר מאחר והם ירדו משמעותית ברבעון הקודם כתוצאה מדמי הביטוח. ברמה שנתית, לאומי אמנם הצליח לצמצם את ההוצאות בכ-3%, אבל בעיקר הודות להכנסות חד-פעמיות גדולות. בנטרול חד-פעמיים, אנחנו מעריכים שיחס היעילות של לאומי היה קרוב יותר ל-69% בשנת 2016, עדיין גבוה באופן יחסי למקובל בעולם וגם לפועלים.
▪ סוף סוף דיבידנד, אבל קטן - יחס הלימות ההון הגיע בסוף השנה לכ-11.2%, מעל ומעבר לדרישות ב"י (10.5%), וגם ביישום מלא של הוראות המעבר, יחס הלימות ההון עומד על 10.8%, עדיין גבוה מדרישות ב"י. כתוצאה, בנק לאומי הכריז על מדיניות דיבידנד רבעוני של 20% מהרווח השוטף. אמנם צפינו למדיניות חלקוה של 25%, אבל זו התחלה מצוינת. כן ירבו. לאומי יחלק החל מהרבעון הראשון השנה.
▪ הרעה במוסר התשלומים של משקי הבית, גם אצל לאומי – גם בלאומי ניכר ההרעה במוסר התשלומים, ובשנת 2016 עלויות האשראי למשקי הבית עלו ל-1.2% לעומת 0.77% בשנת 2015 (ללא משכנתאות). נראה לנו שלא צריך להפריז בדאגות יתרות, אבל חשוב להכיר במגמה – יש הרעה במוסר התשלומים של משקי הבית בישראל, ובסוף זה יבוא לידי ביטוי גם בעלויות האשראי.
בשורה התחתונה, תוצאות לאומי לרבעון אינן מייצגות, אך להערכתנו ממשיכות להעיד על מגמה חיובית. החזרה למדיניות דיבידנד מבטיחה, אבל אנחנו מעריכים שרווחי 2017 יהיו נמוכים מרווחי 2016, בעיקר כתוצאה מעלייה צפויה בעלויות אשראי, ירידה ברווחי מסחר וירידה ברווחי הון. חוזרים על המלצת תשואת שוק ומחיר היעד שלנו עדיין עומד על 17 ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il