TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: הגידול החד בגמר הבנייה מסביר בחלקו את ההתמתנות בקצב הגידול של שכר הדירה בחודשים האחרונים


הראל
להערכתנו, בעקבות חוק מיסוי דירה שלישית עליית מחירי השכירות ב-12 החודשים הבאים תנוע סביב 2 אחוזים

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארץ
נתוני גמר הבנייה עלה בשיעור חד של 18 אחוזים ברבעון האחרון של 2016, כך שבסיכום שנתי נרשמה עלייה של כ-4 אחוזים, לרמתו הגבוהה ביותר מאז 1999. להערכתנו, הגידול החד בגמר הבנייה מסביר בחלקו את ההתמתנות בקצב הגידול של שכר הדירה בחודשים האחרונים של 2016. יחד עם זאת, יציאת משקיעים משוק השכירות, הצפויה בעקבות חוק מיסוי דירה שלישית, צפוי יותר מלקזז השפעה זו במהלך השנה. להערכתנו, עליית מחירי השכירות ב-12 החודשים הבאים תנוע סביב 2 אחוזים.

עדכון אינפלציה: מדד מרץ צפוי לעלות ב-0.1 אחוז (עלייה עונתית בדיור ובמחירי ההלבשה וההנעלה). על רקע ירידת מחירי הדלק והמשך התחזקות השקל עדכנו את מדד אפריל לעליה של 0.2 אחוז בלבד (עלייה עונתית בהלבשה והנעלה, תרבות, נסיעות לחו"ל ונופש, שתקוזז חלקית עם הירידה הצפויה במחיר הדלק ואולי הפחתת מחירי המים). ב-12 החודשים הבאים תעמוד האינפלציה על 0.3 אחוז בלבד, כאשר כרגע איננו לוקחים בחשבון את האפשרות להפחתת נקודת אחוז במע"מ, שיכולה לגרוע מהמדד השנה עוד 0.4-0.3 נקודת אחוז.

האינדיקאטורים הראשונים לרבעון הראשון ממשיכים להצביע על צמיחה חיובית, עם התמתנות בצריכה הפרטית אך שיפור בתעשייה, בתיירות וביצוא. התחזית לצמיחה בשנת 2017 נשארת 3.3 אחוזים.

בעולם
חוק הבריאות החדש בארה"ב לא עבר (בינתיים), המיקוד יעבור לרפורמה הגדולה במיסים. להערכתנו, כן יעבור בסופו של דבר.

בארה"ב, חוק הבריאות החדש, שנועד להחליף את הרפורמה של הנשיא הקודם (ה-obamacare), לא עלה להצבעה עקב התנגדות חלק מחברי המפלגה הרפובליקאית. כעת, הנשיא ומנהיג הרוב הרפובליקאי בקונגרס, יתמקדו ברפורמת המיסים הגדולה, בתקווה להעבירה בחקיקה עד לסוף חודש אוגוסט השנה.


אי ההצלחה להעביר את הרפורמה בבריאות (הפשוטה יחסית לרפורמה במיסוי) חושף התנגדות פנימית משמעותית בתוך המפלגה הרפובליקנית ומעלה שאלות לגבי היכולת של הנשיא החדש לממש את החזון הפיסקאלי שלו בלו"ז כל כך מאתגר. דבר זה, מגביר את הסיכון לירידה בסנטימנט החברות ומשקי הבית ולעלייה בתנודתיות בשווקים. בנוסף, סיטואציה כזו גם מקטינה את הסיכוי שנראה יותר מהעלאת ריבית אחת עוד השנה בארה"ב, דבר שמחליש את הדולר בעולם בימים האחרונים.


חשוב לציין, שבטווח זמן ארוך יותר ובמידה שהמפלגה הרפובליקנית תצליח לשמור על הרוב שלה בשני הבתים אנו סבורים שכן ניתן יהיה להעביר גם את הרפורמה בבריאות וגם את זו במיסים.

ובצד השני של העולם, הבנק המרכזי ברוסיה הפתיע כאשר הפחית את הריבית ב-0.25 נקודת אחוז ל-9.75 אחוזים, מוקדם מהצפי. ירידה מהירה מהצפי באינפלציה (4.6% בפברואר מתקרב ליעד ה-4% ל-2017), ושיפור קל בתחזית הצמיחה תרמו להחלטה. הבנק ציין שבמידה וההתפתחויות הכלכליות יתקדמו בהתאם לצפי, הפחתה הדרגתית נוספת של הריבית תעשה במהלך הרבעון השני/שלישי עוד השנה.


נקודות מרכזיות

ישראל
האינדיקאטורים המצרפיים לרבעון הראשון ממשיכים להצביע על צמיחה חיובית.
יותר לינות תיירים בבתי מלון אך בקצב מתון בהשוואה לכניסה הכוללת של תיירים לארץ.
יצוא השירותים בינואר צמח בשיעור ניכר, בניכוי חברות הזנק העלייה צנועה יותר אך גם שיא חודשי חדש.
שוק העבודה בפברואר שומר על שיא.
מספר התחלות הבנייה ב-2016 בדומה ל-2015, גמר הבנייה ב-2016 ברמות השיא משנות האלפיים.
ירידה נוספת בסך ההלוואות לרכישת דירה בפברואר. הריבית הממוצעת למשכנתאות חזרה לעלות.
מאז הסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה חזרו לרדת.

עוד בעולם
חוק הבריאות החדש בארה"ב לא עבר (בינתיים), המיקוד יעבור לרפורמה הגדולה במיסים.
סנטימנט החברות בגוש האירו ברמתו הגבוהה ביותר מאז משבר החובות באירופה, בכל המדינות.
הבנק המרכזי ברוסיה הפחית את הריבית מוקדם מהצפי ואותת על הפחתה נוספת בחודשים הקרובים.
בעקבות הפיחות החד בפאונד, האינפלציה בבריטניה עברה את יעד הבנק המרכזי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il