TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת דיסקונט מפרסמת הבוקר את התוצאות הכספיות לשנת 2016


בנק דיסקונט
הרווח הנקי הסתכם ב – 905 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 20.7%, לעומת שנת 2015.

עיקרי הנתונים לשנת 2016:
הרווח הנקי הסתכם ב – 905 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של 20.7%, לעומת שנת 2015.
תשואה נטו להון הגיעה ל- 6.6% לעומת 5.8% בשנת 2015.
הרווח הנקי, בניטרול רכיבים מסויימים*, הסתכם ב – 980 מיליון ₪, גידול בשיעור של 21.9%, לעומת שנת 2015.
תשואה נטו להון, בניטרול, הגיעה ל- 7.2% לעומת 6.2% בשנת 2015.

נתונים נוספים:
• גידול בשיעור של 7% בסך המאזן
• גידול בשיעור של 10.6% באשראי לציבור, נטו
• גידול בשיעור של 13.5% באשראי למגזר הקמעונאות (משקי בית ועסקים קטנים וזעירים)
• גידול בשיעור של 18.1% בהלוואות לדיור
• גידול בשיעור של 9.1% בפקדונות הציבור
• גידול בשיעור של 8.1% בהכנסות ריבית, נטו
• ירידה בשיעור של 1.6% בסך כל ההוצאות התפעוליות והאחרות
• ירידה בשיעור של 2.9% בהוצאות שכר, בניטרול רכיבים מסויימים
• יחס היעילות השתפר ועומד על 72.6% לעומת 78.7% בשנת 2015
• סך כל ההון גדל בשיעור של 9.5% והגיע ל – 14.9 מיליארד ש"ח
• יחס הון עצמי רובד 1 לרכיבי סיכון גדל והגיע ל- 9.8%

* רכיבים מסויימים: רווח ממכירת זכויות בויזה אירופה, השפעה חשבונאית של הסילוק, תוכניות פרישה, הפסד ממכירת פעילות חברות מוחזקות בחו"ל, הוצאה בגין ההסדר בכאל, השפעת השינוי בשיעור המס.


דבר היו"ר והמנכ"לית

התוצאות הכספיות לשנת 2016, משקפות את המשך תנופת העשייה והשיפור בביצועי הבנק והקבוצה. הדוחות מציגים את תוצאות הפעולות הממוקדות, שנעשו בשנתיים וחצי מאז השקת התוכנית האסטרטגית, באוגוסט 2014.
מנתוני מחצית תקופת התוכנית, בולטת במיוחד מגמת הצמיחה בפעילות הליבה לרוחב הקבוצה. התוצאות מעידות על גידול מתמשך בהכנסות מריבית וצמיחה ניכרת באשראי קמעונאי, המצוי בליבת האסטרטגיה שלנו. צמיחה זו הושגה במקביל לתהליכי התייעלות רחבים בכל זרועות הקבוצה.
בשנת 2016, בוצעו מהלכים משמעותיים בעלי השפעה מהותית על תוואי התפתחותה העתידית של הקבוצה:
אישרנו תוכנית התייעלות מואצת, שבמרכזה צמצום מצבת העובדים בקבוצת דיסקונט בכ-1,000 עובדים נוספים עד שנת 2021. מתוכה הושלמה תוכנית פרישה מרצון לכ-350 עובדים שפרשו עד חודש דצמבר 2016. בוצעה התייעלות נדל"נית מואצת בסניפים ובמטה הבנק. למהלכים אלו, השפעה ישירה על יחס היעילות שהשתפר מהותית בתקופה זו.

לצד זה, השלמנו גיוס הון ראשוני, שזכה לביקוש גבוה בשוק, בסך של כ- 760 מיליון ש"ח במניות ובאופציות. גיוס ההון, נועד לאפשר הגדלה נוספת של ההכנסות, על בסיס התשתית הקיימת, ללא תוספת בהוצאות. הודות לכך, ולרווחיות הנצברת, ההון עומד היום על כ-15 מיליארד ש"ח ויחס ההון רובד 1, עומד על כ- 9.8%. חברות דירוג, בארץ ובחו"ל, העלו את דירוג האשראי של הבנק. היחסים הפיננסים משקפים בסיס יציב ואיתן, המאפשר לנו להמשיך לצמוח ולהרחיב את פעילותינו העסקית, גם בעתיד.
במקביל, חתמנו הסכם פורץ דרך עם נציגות העובדים, אשר כלל שני רכיבים: הארכת חוקת העבודה ל-5 השנים הבאות, והסכמה על שינויים המאפשרים גמישות ניהולית ושינוי התרבות הארגונית בהתאמה לסביבה העסקית המשתנה. כמו כן, הושג הסכם שכר תקדימי, הקובע לראשונה מנגנון לצמצום פערי השכר בבנק.
בשנה החולפת, שמנו דגש מרכזי בביסוס תשתית טכנולוגית מתקדמת לטרנספורמציה בבנקאות המסורתית. פיתחנו ערוצים דיגיטליים חדשים ואנו מקדמים פלטפורמה רב ערוצית מסונכרנת, המאפשרת ניהול מרוכז ואפקטיבי של הקשר עם הלקוח במגוון הערוצים, מסורתיים ודיגיטליים.
במבט קדימה, התשתיות שביססנו, ההוניות, הטכנולוגיות והארגוניות, מאפשרות לנו את המשך תנופת הצמיחה במגזרי המיקוד ואת הרחבת צעדי ההתייעלות לרוחב הקבוצה. במקביל, אנו נערכים לבנקאות העתידית, ובכלל זה, יצירת חווית לקוח ייחודית המותאמת לצרכיו, תוך מינוף יכולות מתקדמות של שימוש בנתונים והשקת מודלים בנקאיים חדשניים.
אנו מצויים בתקופה חדשה בבנק. התשתיות המשופרות, היוזמות, העקביות בהשגת היעדים והעמידה הנחושה בתוכנית האסטרטגית, הם המנוע המניע את קבוצת דיסקונט. רוח דיסקונט הייחודית, המאפיינת את העובדים והמנהלים שלנו, מחויבותם העליונה להצלחת הבנק ולשביעות רצון לקוחותינו, מבססת את עוצמתנו במערכת הבנקאית.
אנו מחויבים ובטוחים ביכולתנו להמשיך להשתנות, להמשיך להשתפר ולהתאים עצמנו לסביבה המשתנה, למען דיסקונט, לקוחותיו ועובדיו.

ד"ר יוסי בכר             לילך אשר - טופילסקי
יו"ר הדירקטוריון        המנהלת הכללית



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il