TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק אגוד - סקירה שבועית 22/02/2017


בנק אגוד
מאז הסקירה הקודמת (חמישי-רביעי) נסחרו מדדי המניות בעולם, למעט בישראל, בעליות שערים. בהובלת מדד הדאקס שעלה השבוע בכ- 1.9%, זאת בשל נתוני מאקרו טובים במדינה.

מאז הסקירה הקודמת (חמישי-רביעי) נסחרו מדדי המניות בעולם, למעט בישראל, בעליות שערים. בהובלת מדד הדאקס שעלה השבוע בכ- 1.9%, זאת בשל נתוני מאקרו טובים במדינה.
בתוך כך, נציין כי המדדים באירופה יושפעו בחודשים הקרובים בין היתר מתוצאות הבחירות שיערכו השנה במדינות מרכזיות בגוש האירו, ביניהן הבחירות בהולנד שיחולו ב- 15.3, צרפת ב- 23.4 ובמהלך חודש אוגוסט גם בגרמניה.

ארה"ב
בסיכום שבוע מקוצר, בשל יום הנשיאים שחל ביום ב', בורסות וול סטריט נסחרו במגמה חיובית בהובלת מניות הקמעונאות והמדדים המרכזיים חזרו לשבור שיאים, מדד דאו ג'ונס טיפס ב- 0.6% ונסגר בשיא נומינלי בדרכו ליום שמיני ברציפות של עליות, מדד נאסד"ק עלה ב- 0.8% ונסגר אף הוא בשיא נומינלי. מדד ה- S&P עלה גם הוא השבוע ב- 0.7%. ברקע, עונת הדוחות נמשכת, כאשר, מתחילת הדוחות עד ליום שלישי האחרון (ה-21/2), 431 חברות ממדד ה- S&P500 פרסמו את הדו"חות, כאשר כ- 66.4% מתוכן הכו את התחזיות, כ- 20% חברות אכזבו בתוצאותיהן וכ- 11.6% יצאו בהתאם לתחזיות האנליסטים. נציין לחיוב את מניות וול- מארט והום דיפו שפרסמו דו"חות כספיים טובים מהצפוי.
בבחינת ההסתברות להעלאת ריבית בארה"ב מנתוני השוק היום עולה כי השוק צופה לשנת 2017 בין העלאה אחת לשתיים - בהסתברות של כ- 77% ליוני ודצמבר. משקף התמתנות קלה בצפי אל מול הסקירה הקודמת שם עמדה ההסתברות על 79% ליוני ודצמבר. ההסתברות בפגישה הקרובה של הפד ב-15.3 עומדת על 38% (44% בסקירה הקודמת) ובמאי עומדת על 60% (61% בסקירה הקודמת).

נתוני מאקרו שהתפרסמו השבוע בארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים לחודש פברואר נסוג לרמה של 53.9 נקודות לעומת רמה של 55.6 נקודות בחודש הקודם, שהייתה רמתו הגבוהה ביותר מזה 14 חודשים.


גוש האירו
מאז הסקירה הקודמת (ה-16.2) נסחרו מדדי המניות באירופה בעליות שערים: מדד הדאקס רשם עליה חדה של כ- 1.9% בשל נתוני מאקרו טובים. ואילו מדד הפוטסי נשאר יציב.


בזירת המאקרו התפרסמו השבוע נתונים טובים:

בגוש האירו – מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני בפברואר עלה מרמה של 55.2 לרמה של 55.5, מעל הצפי ל-55. המדד המקביל במגזר השירותים עלה מרמה של 53.7 לרמה של 55.6, מעל הצפי שיישאר לל"ש. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר (סופי) עלה במונחים שנתיים ב- 1.8%, בהתאם לצפי ולנתון קודם.

בגרמניה – מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש פברואר עלה מרמה של 56.4 לרמה של 57, מעל הצפי ל- 56. כמו כן, מדד מצב העסקים (IFO) עלה מרמה של 109.8 ל-111, מעל הצפי. כאשר מחר יפורסם נתון התמ"ג הסופי לרבעון 4 שצפוי לעלות ב- 0.4%, במונחים רבעוניים.

בבריטניה – מכירות קמעונאיות לחודש ינואר ירדו ב- 0.3% אל מול צפי לעליה של 1%. התמ"ג לרבעון 4 עלה ב- 0.7%, מעל הצפי ל- 0.6% (במונחים רבעוניים). היצוא לרבעון 4 עלה ב- 4.1%, מעל הצפי ל- 2% והיבוא ירד ב- 0.4%, מתחת לצפי לעליה של 0.3%.

יפן- מאז הסקירה הקודמת, מדד הניקיי רשם עליה מתונה של כ- 0.2%. בזירת המאקרו היצוא במונחים שנתיים לחודש ינואר עלה ב- 1.3%, מתחת לצפי ל- 5%. היבוא עלה ב- 8.5%, מעל הצפי ל- 4.8%. מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר עלה מרמה של 52.7 ל- 53.5.

ישראל- בסיכום שבועי המעוף (ת"א 35 החדש) רשם ירידה מתונה של כ- 0.4%. נציין לחיוב השבוע את שופרסל ממגזר הקמעונאות שמנייתה עלתה בכ-4%, לאחר שהציגה דוחות טובים.
בזירת המאקרו, בנק ישראל פרסם את המדד המשולב למצב המשק בחודש ינואר עלה ב- 0.2%, לאחר שגדל בקצב גבוה יותר בסופה של שנת 2016. כאשר המדד המשולב לחודש זה עלה בהשפעת העלייה ביבוא התשומות והעלייה בשיעור המשרות הפנויות. מנגד, היבוא של מוצרי הצריכה, שעלה בחדות בסופה של 2016 בעקבות הגידול החריג ברכישות של כלי רכב, ירד בחדות וחזר בינואר לרמתו הרגילה ובכך תרם להתמתנות בקצב גידולו של המדד המשולב. את קצב הגידול של המדד המשולב מיתנו החודש גם הירידה שחלה בדצמבר במדד הייצור התעשייתי ובמדדי הפדיון של המסחר והשירותים. ערכי המדד המשולב לאוקטובר ולנובמבר עודכנו כלפי מעלה, בהשפעתם החיובית של נתוני צמיחת התוצר העסקי, בעוד שהמדד לדצמבר עודכן כלפי מטה בהשפעתם השלילית של מדדי הייצור (שירד ב- 0.4%) והפדיון (שירד ב- 1.1%) לדצמבר, שפורסמו השבוע ע"י הלמ"ס.

בנק ישראל פרסם היום את דוח המדיניות המוניטרית למחצית השנייה של 2016 משם עולה כי הוועדה המוניטרית ממשיכה להעריך שהמדיניות תיוותר מרחיבה לאורך זמן. עם זאת, במהלך התקופה היא ביטאה את ההערכה שלא נדרש עוד לבחון את הצורך בכלים מוניטריים שונים. במסגרת המדיניות המוניטרית המשיך בנק ישראל לרכוש מט"ח, ובמהלך המחצית השניה של 2016 הוא רכש 2.6 מיליארד דולר. הוועדה העדיפה להמשיך להתערב בשוק המט"ח במקום להפחית עוד את הריבית, עקב הסיכונים הכרוכים במדיניות של ריבית שלילית. במהלך המחצית השנייה התייסף שער החליפין הנומינלי האפקטיבי, בעיקר עקב הפיחות שחל בשער האירו מול השקל על רקע המשך ההרחבה המוניטרית וסביבת הצמיחה הנמוכה בגוש האירו. מנגד, הדולר שמר על ערכו מול השקל והתחזק מול רוב המטבעות בעולם. במחצית השנייה התייסף השקל בכ-5.2% מול סל המטבעות (ממוצע יוני מול ממוצע דצמבר). הייסוף המשיך להקשות על המשך הגידול ביצוא הסחורות. לפי המודלים השונים לשער החליפין של שיווי משקל שהוצגו לוועדה המוניטרית, שער החליפין מצוי בייסוף יתר. להערכת הוועדה המוניטרית, חלק משמעותי בייסוף מקורו בהעמקת ההרחבה המוניטרית הגלובלית, ובמיוחד מדיניות הריבית השלילית ובתוכניות "ההקלה הכמותית" באירופה ויפן. הרחבה זו אילצה מספר מדינות (כגון שוודיה ושוויץ) לאמץ מדיניות דומה, ובמדינות אחרות נאלצו הבנקים המרכזיים להפחית את הרבית ולפעול בשוק המט"ח במטרה למנוע התחזקות יתר של המטבע ופגיעה ביצוא. מדיניות ההתערבות נועדה בעיקר למתן את המידה שבה ההרחבה המוניטרית החריגה בקרב שותפות הסחר של ישראל משפיעה על המשק, מבלי להידרש לאמצעים הקיצוניים שאימצו אירופה ויפן.
על פי התחזית של חטיבת המחקר של בנק ישראל הריבית צפויה להיוותר ברמתה הנוכחית עד לרבעון השלישי של 2017 ולעלות בהדרגה ל-0.5% בסוף 2018.
החלטת הריבית לחודש מרץ תפורסם ב-27.2. מחר (יום ה') יפורסם שיעור האבטלה לחודש ינואר (נתון חודש דצמבר עמד על 4.3%).


המלצות
אנו ממליצים על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של כ-22% ובתיק ספקולטיבי של כ- 36%. בתמהיל המנייתי חלוקה לפי 60% חו"ל, 40% ישראל.
בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל אנו מעדיפים את החשיפה לארה"ב המובילה מבין הכלכלות המפותחות ומעדיפים השקעה בסקטורים: התעשייה, הפיננסיים, הצריכה המחזורית
והפארמה. בנוסף, החברות בארה"ב צפויות ליהנות, מצפי להפחתת מס החברות ל-15% וכן אפשרות להחזרה חד פעמית של מזומנים במיסוי מופחת של 10% והקלת רגולציה.
החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל: ארה"ב -65%, אירופה –18%, יפן-12%,
אסיה ללא יפן –5%.
סביבת הריביות הנמוכה יחסית צפויה להימשך בארץ ובעולם מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי המהווה אלטרנטיבת השקעה מעניינת כחלק מהתיק בהתאם לאהבת הסיכון.
מומלצת השקעה גם במניות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד. אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי.

מבחינת הסקטורים המובילים בארה"ב מומלצת השקעה:
בסקטור התעשייה, בדגש על תת הסקטור התעשייה הביטחוניות הצפוי ליהנות מהגדלת תקציבי הביטחון לצבא ארה"ב, בנוסף, השקעה בחברות הנדסה וציוד המתמחות בהקמת פרויקטי תשתית על רקע תוכניתו לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, פיזית או וירטואלית וכן השקעות בעסקי אבטחת הגבולות ובתשתיות.
סקטור הפיננסיים על רקע הצפי להמשך העלאות ריבית במהלך השנה יחד עם הקלות ברגולציה והמשך השיפור בכלכלה האמריקאית, בנוסף ניתן להיחשף גם לתת הסקטור - הבנקים האיזוריים בארה"ב.
סקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה והעלייה בצריכה.
סקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות בעלות תזרימי מזומנים גבוהים.
בנוסף מומלץ גם סקטור הטכנולוגיה בדגש על בחירה סלקטיבית של מניות.
ללקוחות ספקולטיביים אנו ממליצים על סקטור התעופה בשל מחירי האנרגיה נמוכים יחסית יחד עם השיפור המתמשך בכלכלה האמריקאית. וכן תת סקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו.
בהתייחס להשקעה באירופה ניתן להשקיע דרך תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובאליות/ יצואניות. בנוסף מומלצת השקעה גם במדד הדאקס כחלק מחשיפה לגוש האירו, ניתן להיחשף גם באמצעות מדד MDAX - מדד המניות הבינוניות בגרמניה.
בהתייחס להשקעה באסיה: ניתן ל"תבל" את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן וכן להיחשף ליפן בנטרול מטבע כפי המפורט מעלה.
בהתייחס לסחורות – ממשיכים בהמלצתנו על השקעה של 5% מהתיק לזהב בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק כהגנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il