TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הצלחה חסרת תקדים להנפקת החשבת הכללית


מיכל עבאדי בויאנג'ו
גיוס של 2.25 מיליארד אירו אג"ח בחו"ל לאגף החשב הכללי במשרד האוצר
אגף החשב הכללי במשרד האוצר השלים גיוס אג"ח בחו"ל בהיקף של 2.25 מיליארד אירו 

מדובר בהנפקה לשני טווחים במקביל:

לראשונה הונפקה סדרה לטווח של 20 שנה בהיקף של 750 מיליון אירו, כמו גם 1.5 מיליארד אירו לטווח של 10 שנים, שתי סדרות האג"ח הונפקו בריביות הנמוכות ביותר אי פעם בהנפקה במטבע האירו

שר האוצר משה כחלון: "הצלחתה של ההנפקה היא הבעת אמון נוספת בכלכלה הישראלית. אנחנו מסיימים שנה מצוינת עם גרעון נמוך, יחס חוב תוצר שפחת בצורה משמעותית, שיפור בדירוג האשראי של ישראל וצמיחה מעל כל התחזיות. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות, בנחישות ובאותה מדיניות – כלכלה חופשית עם חמלה ורגישות חברתית".

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, השלימה היום (ד') בלונדון הנפקה של אג"ח באירו לממשלת ישראל. האיגרת הונפקה לשני טווחים: 10 שנים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו בקופון של 1.5%, וטווח נוסף ל- 20 שנים בהיקף של 750 מיליון אירו ובקופון של 2.375%.

בסמוך להנפקה נערך סבב פגישות נרחב של צוות חטיבת המימון בחשב הכללי, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית רו"ח יהלי רוטנברג, מנהל יחידת החוב הממשלתי גיל כהן, דוד ארדפרב וירון פכט, עם משקיעים זרים באירופה.

הביקוש המרשים התאפשר גם בזכות הימצאותם של משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון בנקים מרכזיים אירופיים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וגופים אשר מחזיקים בניירות של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק למעלה מ- 250 משקיעים שונים הפרוסים בכ- 25 מדינות, ביניהן: בריטניה, גרמניה, צרפת, שוויץ ועוד. בין היתר, נרשמו ביקושים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים. כ- 7% בלבד מסך ההנפקה הוקצה למשקיעים ישראלים.

הביקושים להנפקה היו גדולים והסתכמו בכ- 9.8 מיליארד אירו, יותר מפי 4 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים אפשרו הנפקת סדרה נוספת ל- 20 שנה, שתומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת החוב הממשלתי ומקטינה את סיכוני המחזור שלו.

זוהי ההנפקה השישית של מדינת ישראל באירו וזאת בהתאם לתכנית העבודה של אגף החשב הכללי שמטרתה לגוון את ערוצי המימון של החוב הממשלתי, להרחיב את בסיס המשקיעים וכן לבנות עקום ייחוס במטבע זר בשווקים הגלובליים. ההנפקה של שתי הסדרות התאפיינה בעלות הגיוס הנמוכה ביותר ששילמה מדינת ישראל באירו. ההנפקה האחרונה באירו התקיימה בינואר 2014.

החשבת הכללית, רו"ח מיכל עבאדי בויאנג'ו: "הנפקת האג"ח באירו לאחר 3 שנים מקודמתה מהווה הבעת אמון של המשקיעים הזרים בכלל ובאירופה בפרט. ההנפקה, ולרבות הנפקת הסדרה לראשונה ל- 20 שנה, מצביעה על אפשרויות המימון המגוונות של המדינה בשווקים ובמטבעות שונים, ומעידה על המקצועיות שנבנתה בניהול החוב בשנים האחרונות".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il