TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר על מצב הנדל"ן בארץ


ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר
לדברי ניר שמול, הנתונים שפורסמו על ידי האוצר לא משקפים את מצב השוק
ניר שמול מנכ"ל חברת שניר :
האוצר מפרסם נתונים מגמתיים המצבעים על שפל של 5 שנים בעסקאות למכירת דירות נתונים אלו אינם מעידים על הלך הרוח בשוק

"בחודשיים האחרונים מכרנו פי 3 דירות בתמ"א 38 לטובת משפרי הדיור, לעומת חודשים קודמים, ואכן נמכרו אצלנו 30 אחוז פחות דירות למשקיעים המחזיקים ביותר משתי דירות אולם בכמות הכוללת חלה עלייה של 9 אחוז ברכישות של דירות שנרכשו על ידי ילדיהם
( מעל גיל 18 )".

לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום המסחר והמגורים המגיב לנתוני האוצר השבוע המראים על האטה משמעותית בעסקאות למכירת דירות, על רקע ירידה חדה בכמות המשקיעים:
"הנתונים שפורסמו על-ידי האוצר אמש הינם לצערי מגמתיים ואינם מעידים על הלך הרוח בשוק . כחברה המוכרת למעלה מ 600 דירות בשנה ברחבי ישראל מבאר שבע בדרום ועד נשר בצפון חשוב להבהיר כי הנתונים שפורסמו מתייחסים לחודשים אוקטובר נובמבר בלבד . אכן בחודש אוקטובר מכרנו רק כ 30 אחוז מהכמות הממוצעת שאנו מוכרים בממוצע מדי חודש מכיוון שהיו בחודש עצמו רק תשעה ימים עבודה ! חשוב להבין כי גם בימים אלו רבים מהלקוחות ,עורכי הדין ,חברות הנדל"ן היו בחופשה מרוכזת ועל כן גם אם נחתמו זיכרונות דברים במהלך אותו החודש, לא היה עם מי לעבוד על מנת לחתום על חוזים.

במהלך חודש נובמבר דצמבר, נעשה תיקון רחב כאשר אנו מדווחים במהלך חודשים אלו כי מכרנו כמות כפולה של דירות לעומת המכירות שנעשו בחברת שניר במהלך חודש אוקטובר ואנו שמחים לדווח על עלייה נוספת של 25 אחוז במכירות במהלך חודש דצמבר שהסתיים לא מכבר.

בהסתכלות רחבה יותר של הדברים ניתן לומר כי תוכנית מחיר למשתכן המיועדת למחוסרי דיור וכן מס דירה שלישית גורמים לשני דברים מרכזיים בשוק : 1 התחדשות עירונית כפתרון לצורך של משפרי הדיור ברכישת דירות 2 יותר ויותר אנשים קונים דירות ורושמים אותם על ילדיהם /חברות בבעלותם כדי להימנע מתשלום מס של דירה שלישית .

בחודשיים האחרונים מכרנו פי 3 דירות בתמ"א 38 לטובת משפרי הדיור לעומת חודשים קודמים ואכן נמכרו אצלנו 30 אחוז פחות דירות למשקיעים המחזיקים ביותר משתי דירות אולם בכמות הכוללת חלה עלייה של 9 אחוז ברכישות של דירות שנרכשו על ידי ילדיהם ( מעל גיל 18 ). כלומר למרות הניסיונות החיוביים של הממשלה להוריד את מחירי הדיור ,עדיין הלקוחות מוצאים פתרונות אחרים בשוק ,כדי לענות על הצורך הבסיסי שלהם ברכישת דירה באם הם משפרי דיור או לחילופין לטובת השקעה בהינתן סביבת ריבית נמוכה כאשר הדירה נרשמת על שם ילדיהם / חברה בבעלותם.

הפתרון האמיתי למצוקת הדיור הינו: טיפול בהיצע - לא רק למחסורי הדיור; שיקום ענף הביצוע הנמצא לפני פשיטת רגל גורפת; הבאת פועלים במספרים גדולים הרבה יותר מאלו שנמצאים כיום בענף; ותכנון תוכנית חומש שנתית הפועלת לירידה הדרגתית במחירי הדיור. זאת, לא בפעולות קיצוניות שרק עושות את ההפך, מלחיצות את השוק, הבנקים, היזמים, והלקוחות, המובילות לצערי לפחות התחלות בנייה ולהתייקרות נוספת במחירי הדיור .

לצערי בחמשת החודשים האחרונים הפרויקטים בהם אנו מטפלים בפריסה ארצית התייקרו בממוצע של חצי אחוז בחודש והשלימו עלייה שנתית של למעלה מ 8 אחוזים ב 2016 רחוק מאוד מנתוני משרד האוצר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il