TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: לפעולות הממשלתיות להתמתנות עליית המחירים בשוק הדיור יש חשיבות לאומית עליונה מבחינת צמצום הפערים בחברה הישראלית


יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לפרסום נתוני הלמ"ס השבוע בנוגע לשוק הדיור לשנת 2015.
יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לפרסום נתוני הלמ"ס השבוע בנוגע לשוק הדיור לשנת 2015. חברון אומר כי "אין ספק שמהנתונים עולה כי לטיפול בבעיית עליית המחירים הבלתי נגמרת בשוק הדיור המקומי יש חשיבות לאומית עליונה. לפעולות הממשלתיות להתמתנות עליית המחירים יש חשיבות לא רק מבחינת הצורך לשפר את מצבן של אוכלוסיות ספציפיות שנפגעו כתוצאה מעליית המחירים המתמשכת אלא גם מבחינת צמצום הפערים בחברה הישראלית, מגמה שבמידה ותימשך עשויה להיות בעלת השלכות חברתיות וכלכליות לא בריאות למשק". חברון מציין כי "הנקודה הבולטת שעלתה מהנתונים היא העובדה שבעשרים השנים האחרונות ירד שיעור הבעלות על דירה בקרב תושבי ישראל לרמה של 67.6% מרמה של 70.2% בשנת 1997".

חברון מתייחס גם לנתוני הלמ"ס בנוגע למספר התחלות הבנייה לתשעה החודשים הראשונים של שנת 2016. "על-פי הנתון, עמד מספר התחלות הבנייה על רמה של 38,760. בניכוי עונתיות, מדובר במספר התחלות בנייה שהיה נמוך בכ-1.3% בלבד בהשוואה לכמות התחלות הבנייה שנבנו בתקופה המקבילה אשתקד. נקודה זו חשובה משום שבלמ"ס מציינים שבמהלך 2015 החלה בניתן של 5.7 אלף דירות, כמות שיא מאז 1997". המסקנה של חברון היא כי "במידה וקצב התחלות הבנייה ימשיך באותו המגמה גם ברבעון הרביעי של שנת 2016, אנו צפויים לקבל שנה נוספת של כמות שיא של 20 שנה במספר התחלות הבנייה בישראל. נתונים אלו תומכים בהגדלת היצע הדירות המקומי, גורם בעל חשיבות עליונה בעצירת מגמת עליית מחירי הדיור".

ביחס לשוקי המניות אומר חברון כי "השבוע האחרון לשנה התאפיין על ידי המסחר המועט ובלימה קלה במומנטום השוק. אמנם הסיבה הבולטת לעין לירידות של 1.1% הוא שוב היעדר המסחר, אך לא ניתן להתעלם מהחשש מפני איזשהו התקררות בסנטימנט ובאמון כלפי היכולות של הנשיא הנבחר טראמפ. ייתכן שמתחיל ליפול האסימון בקרב המשקיעים? השוק יקר, אבל יקר מדי?".
בהתייחס לסוגיית הריבית, חברון מציין כי "סביבת האינפלציה המתונה והערכת הנגידה כי פער הריביות שבין ישראל לארה"ב צפוי להיפתח תומכות בהערכתנו כי רמת הריבית בישראל תישאר ללא שינוי למשך תקופה ארוכה, וארוכה גם מזו אותה מגלם כיום שוק אגרות החוב המקומי".
חברון סבור כי "הציפיות להעלאת ריבית בישראל בטווחים הקצרים גבוהות מדי. מבט אל עקום הפורוורד המקומי (ריבית לשנה בעוד שנה) חושף כי נכון לסוף השבוע האחרון מתמחר השוק שתי העלאות ריבית בשנתיים הקרובות. להערכת חברון מדובר "בתמחור אופטימי מדי שיצדיק השתטחות החלק הקצר בחודשים הקרובים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il