TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס ברוקראז': עלייה מתונה במחירי המזון ב-2017 * צפויה שנה יציבה עם צמיחה חיובית מתונה של כ-1%-2% *


אקסלנס ברוקראז': עלייה מתונה במחירי המזון ב-2017 * צפויה שנה יציבה עם צמיחה חיובית מתונה של כ-1%-2% * העלייה במחירים צפויה בעיקר בסקטור השכונתי בשל היחלשות התחרות והצורך של הרשתות לפצות על עלייה בשכר המינימום ובמחירי החשמל‎
מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', מעריכה בתחזית השנתית לסקטור המזון כי "שנת 2017 תהיה שנה הרבה יותר יציבה מקודמתה, עם צמיחה חיובית מתונה של כ-1%-2% כתוצאה מעלייה בכמויות ועלייה מתונה במחירים".
אלשיך צופה כי "העלייה במחירים צפויה בעיקר בסקטור השכונתי ונובעת מהיחלשות התחרות בסקטור זה לאחר נפילת מגה, כמו גם הצורך של רשתות המזון לפצות על עלייה מהותית בתשומות השנה הכוללים עלייה בשכר המינימום ובמחירי החשמל". אלשיך מעריכה עוד כי "לעומת הסקטור העירוני, אצל רשתות הדיסקאונט (כולל שופרסל דיסקאונט) אנו צופים קושי גבוה יותר להעלות מחירים באופן מהותי, בשל המשך תחרות גבוהה והכניסה של שחקניות הדיסקאונט לסניפיYOU לשעבר".

אלשיך אומרת כי "פעילות המותג הפרטי, המהווה כ-6% משוק מוצרי הצריכה, צפויה להמשיך לגדול גם בשנים הקרובות, בהובלתה של שופרסל, כאשר יתר הרשתות כגון רמי לוי וויקטורי צפויות גם הן להצטרף למגמת גידול, אך בקצב איטי יותר. להערכתנו, קצב החדירה של המותג הפרטי יעמוד על כ-0.5%-1% בשנה לכל היותר".
אלשיך מוסיפה כי "מכירות המזון באינטרנט, שהיוו כ-3% מכלל מכירות שוק קמעונאות המזון ב-2016, צפויות לגדול עוד במהלך 2017, אך הפעילות בפלטפורמה המקוונת תמשיך להערכתנו לתפוס נתח שוק נמוך ביחס לכלל מכירות שוק קמעונאות המזון. אלשיך מעריכה ביחס לתחום זה כי "הפריצה הגדולה לא תקרה בשנה אחת אלא תיקח זמן ותהיה הדרגתית, כאשר נדרשות השקעות מהותיות במרכזים לוגיסטיים על מנת לקדם את הפעילות".
ביחס לסוגיית הרגולציה בענף, אלשיך רואה "סבירות נמוכה לרגולציה משמעותית נוספת על רשתות המזון לאחר חוק המזון שנכנס לתוקף ב-2015 (שהתמקד בעיקר בקמעונאיות ופחות ביצרניות) ולאחר קריסת רשת מגה. בטווח הארוך יותר, הסיכון הרגולטורי ימשיך לאיים על יצרניות המזון, שכן הריכוזיות בתחומי פעילותן גבוהה משמעותית ביחס לחו"ל. מבין החברות, שטראוס ותנובה נמצאות בסיכון גבוה בשל פעילות בשווקים סגורים יחסית לייבוא, כגון שוק החלב".

מבחינת רשתות המזון, אלשיך אומרת כי "אנו צופים שיפור קל ברווח הנקי של שופרסל. נראה צמיחה בהכנסות וברווחיות הגולמית עקב עליית מחירים ותחילת פעילות המרכז הלוגיסטי. מנגד, העלייה צפויה להתקזז ברובה עם זינוק בשכר המינימום. אנו ממליצים על מניית שופרסל בתשואת חסר (פער של כ-9% ביחס למחירה בשוק היום) במחיר יעד של 13.1 שקל".
אלשיך מעריכה כי "רשת רמי לוי צפויה להציג שיפור גבוה ברווח הנקי של כ-24% עקב צמיחה נאה בזכות חנויות חדשות שנפתחו, בעוד שבחנויות הזהות צפויה צמיחה אפסית. בשיעורי הרווחיות התפעולית אנו צופים יציבות. אנו ממליצים על מניית רמי לוי בתשואת שוק במחיר יעד של כ-169 שקל למניה, המהווה אפסייד של כ-8% ביחס למחירה בשוק".

בתחום יצרניות המזון, אלשיך מעריכה כי "יצרניות המזון הגדולות יצמחו באופן נמוך ביחס לשוק המזון. רמת המחירים בין הספק לקמעונאי עלולה להמשיך לרדת, כך שמרבית הצמיחה תנבע מכמויות". עוד מעריכה אלשיך כי "עבור יצרניות המזון הגדולות, השוק ימשיך להיות מאתגר והן תדרשנה לחדשנות והשקות מרובות על מנת להתגבר על מגמת אובדן נתחי השוק והתחזקות המותג הפרטי".
עוד אומרת אלשיך כי "מבין החברות בשוק המזון, אנו רואים המשך מגמה של התחזקות שטראוס על חשבון תנובה וצמיחה שלה מעבר לשוק ולמתחרות אחרות".
אלשיך מעריכה ביחס לשטראוס כי "אחרי שנה מצוינת, 2017 צפויה להיות יציבה בלבד עם צמיחה חיובית במכירות אך שחיקה קלה בשיעור הרווח, עם אי וודאות בנוגע לשווקים המתפתחים שיכולים להשפיע על שערי חוץ וסחורות, עלייה במחיר הקפה הגולמי עם תהיות עד כמה החברה יכולה לגלגל עוד את העליות ללקוחות במדינות עם מצב מאקרו כלכלי בעייתי, סימני שאלה בנוגע ליכולתה של סברה לחזור לקצבי הצמיחה הגבוהים ולרווחיות שראינו בעבר וחשש בנוגע לתמחור בעייתי לחברת הקפה כש-TPG לחוצה למכור את חלקה בחברה(25%). לאור זאת, אנו ממליצים על שטראוס בתשואת שוק במחיר יעד של כ-60 שקל למניה, ללא אפסייד מהותי כרגע ברמת התמחור".
ביחס לחברת פרוטרום, אלשיך אומרת כי "צפויה שנה טובה לחברה עם דגש על חזרה לרווחיות גבוהה בשל מיצוי הליכי ההתייעלות שהחלו בשנה שעברה. החברה צפויה להציג השנה צמיחה נאה במכירות של כ-15% אך נמוכה יותר מ-2016 (כ-30%). התחזקות הדולר ביחס למטבעות בעולם עלולה להוות סיכון עבור שיעורי הצמיחה, שכן כ-70% ממכירותיה של פרוטרום אינם בדולר, אך כפי שראינו בעבר, פרוטרום הצליחה לגלגל חלק גדול מהשינוי במטבעות ללקוחותיה ע"י התאמת מחירים. הרווח הנקי ב-2017 צפוי לצמוח בכ-32% ובנטרול הוצאות חד פעמיות (שנרשמו ב-2016) צפוי הרווח לקפוץ כמעט בכ-20%. בשקלול מרבית יעדי החברה לטווח הארוך, אנו ממליצים על מניית פרוטרום בתשואת שוק במחיר יעד של 210 שקל".
אלשיך מוסיפה כי "אנו ממליצים על תעדוף למניית פרוטרום בשל העדפה לתחום הטעמים וחומרי הגלם שהוא בעל שיעורי צמיחה גבוהים ביחס לשוק המזון העולמי, צמיחה נאה במכירות וברווח כתוצאה מרכישות המשולבות בפעילות ביעילות, פיזור גיאוגרפי ופיזור בחשיפה לסחורות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il