TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל משרד רוה"מ אלי גרונר התייחס אמש לתקציב החדש בהיבט של ההייטק הישראלי


כנס הרב לאומיות
"השינוי במס החברות שהכנסנו לתקציב המדינה ישנה את כללי המשחק ויקדם את ישראל במפת ההייטק העולמית"

"השינוי במס החברות שהכנסנו לתקציב המדינה ישנה את כללי המשחק ויקדם את ישראל במפת ההייטק העולמית". מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר אמר את הדברים בכנס החברות הרב-לאומיות של IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שנערך אמש במשרדי גוגל בתל אביב. הכנס, שנערך זו השנה הרביעית ברציפות, נוסד כדי לקיים דיון מעמיק ומקצועי במגוון הנושאים שמעסיקים את חברות ההייטק הרב-לאומיות הפועלות בישראל, בהשתתפות נציגי הממשלה וראשי תעשיית ההייטק והחדשנות.

גרונר הוסיף, "אני מקיים פגישות עם גורמים מהמגזר העסקי על מנת לקבל רעיונות איך אפשר לקדם את הצמיחה ואת התחרות במשק. במסגרת הזאת יצא לי לפגוש אתכם, את ארגון IATI, לפני קצת פחות משנה, בחודש פברואר האחרון. במפגש הזה למדתי על נושא ה-BEPS ועל ההזדמנות שהמהלך הזה מהווה למדינת ישראל, ביכולת למשוך עוד פעילות מו"פ של חברות טכנולוגיה לישראל. חודש אחרי אותו מפגש, קיימנו ישיבת המשך ממוקדת לנושא הBEPS. והיום, זהו אחד הפרקים הכי משמעותיים בתקציב המדינה החדש. קבענו משטר מיסוי מועדף, של 6% מס חברות ו4% מס דיבידנד לחברות טכנולוגיה רב לאומיות, שגם ירשמו את הקניין הרוחני בישראל וגם יקיימו פה את פעילות המו"פ. אני חושב שזאת דוגמא מצוינת לכוח ולחשיבות של שיתוף הפעולה בין הממשלה למגזר העסקי".

"עוד נושא שעלה מהתעשייה ושאנחנו משקיעים המון משאבים בטיפול בו," הוסיף גרונר, "הוא המחסור בכוח אדם מיומן. לטווח הארוך אנחנו מקדמים סל של פתרונות, כמו הגדלת החוגים באוניברסיטאות, הגדלת מס' התלמידים שלומדים לבגרות 5 יח' במתמטיקה, מיצוי כוח האדם במגזר החרדי והערבי ופתרונות נוספים. כמענה לטווח המידי, התחלנו להפעיל את תכנית 'מסע' על מנת למשוך יהודים מכל העולם להשתלבות בתעשייה הישראלית, ופעלנו כמה שאפשר להקל ולפשט את תהליך הכניסה של עובדים זרים מומחים – לוחות זמנים יותר קצרים, פחות בירוקרטיה ומתן האפשרות גם לבני הזוג לקבל אשרת עבודה בישראל".

IATI הנו ארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל, אשר מחבר בין הסקטורים השונים בתעשייה ובממשל, ופועל לקידום התעשייה והחדשנות בישראל. מנכ"לית IATI קרין מאיר רובינשטין, ציינה את שיתוף הפעולה הייחודי שקיים בישראל בין מרכזי הפיתוח של החברות הרב-לאומיות, בניסיון לתת מענה לאתגרי התעשייה המקומית. "מדינות רבות פונות אלינו ומבקשות ללמוד את מודל הפעילות של IATI, מתוך הבנה ששיתוף פעולה יניע תהליכים אסטרטגיים במהירות וביעילות". מאיר רובינשטין הוסיפה כי "רק בשנה האחרונה, ועדות האיגוד היו מעורבות בהנעה וייזום של מספר תהליכים חשובים הנוגעים לתעשייה, וזאת בשיתוף פעולה הדוק עם משרדי הממשלה. טיפלנו בנושא המיסוי (BEPS), במחסור במהנדסים ועובדים מקצועיים, ובצורך במענה מערכתי לסוגיות של חינוך טכנולוגי, מגוון תעסוקתי, הגברת ההשקעות המקומיות במגזר הטכנולוגי ועוד".



בכנס נערכו הרצאות ופאנלים בנושאי תעסוקה, מיסוי ורגולציה, בהשתתפות כ-70 מנכ"לי חברות הייטק רב-לאומיות הפועלות בישראל, וכן ראשי תעשיית ההייטק ומדעי החיים ונציגי ממשל בכירים. בין משתתפי הכנס: מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר וראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, מיכל צוק המשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה, מנכ"לית IATI קרין מאיר רובינשטין והיו"ר המשותף ארז צור, יורם יעקבי ממיקרוסופט ורפי מרגליות מ-HP המכהנים כראשי פורום החברות הרב-לאומיות בישראל של IATI, יוסי מטיאס מגוגל, אהרון אהרון מחברת אפל, שרון שולמן מארנסט אנד יאנג, איתי פרישמן מ-GKH ועופר גרנות ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן.




אודות IATI - האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות
האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) הינו ארגון הגג הגדול והמוביל בישראל של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים, בו חברים יותר מ-700 גופים ישראלים ובינלאומיים. בין החברים באיגוד: קרנות הון סיכון, חברות סטארט-אפ, יזמים, חברות טכנולוגיה ישראליות, תאגידים בינלאומיים, משקיעים פרטיים וגופים פיננסיים, נותני שירותים, חממות טכנולוגיות, מאיצים (אקסלרטורים), גופי מסחור אקדמיים, בתי חולים, עיריות ורשויות מקומיות ועוד.
IATI פועל מול קובעי המדיניות במשרדי הממשלה, כמו גם מול הכנסת והוועדות הרלוונטיות, רשויות מקומיות ומוסדות אקדמיה - מתוך אמונה בערכה של מדיניות מתוכננת היטב בתחומי החדשנות והיזמות הטכנולוגיות, התורמת משמעותית לכלכלה הישראלית.
מנכ“לית IATI היא עו”ד קרין מאיר רובינשטין.
יושבי הראש המשותפים של האיגוד הם ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל, ויקי ינאי, נשיא פלוריסטם.


בתמונה: מימין לשמאל: אלי גרונר מנכ"ל משרד רוה"מ, קרין מאיר רובינשטין מנכ"לית IATI, ארז צור יו"ר משותף IATI (צלם: ניר שמול)



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il