TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הייטק בישראל 2016: רמות השכר מרקיעות שחקים


אילוסטרציה - ערימת מטבעות
משכורות בגובה 40 אלף ₪ בחודש ומענקי חתימה של 100 אלף ₪!
כך עולה מנתוני חברת ההשמה Jobinfo לסיכום שנת 2016; עוד נמצא כי בשנה החולפת הפך ההייטק הישראלי לשחקן משמעותי בתכנון ועיצוב רכבי העתיד והרכבים האוטונומיים - והביקושים לחוקרים ומפתחים המתמחים בתחום דוגמת computer vision, machine learning וניווט ועקיבה נמצאים במגמת עלייה


השנה החולפת הייתה שנה תוססת במיוחד בענף ההייטק בישראל. בשנה זו הביקוש לעובדים מנוסים עלה על ההיצע ונרשמה חזרה לשוק של מועמדים, כך עולה מסיכום שנת 2016 של חברת ההשמה ג'ובאינפו.

על פי נתוני מאגר המידע Online IVC, ברבעון השלישי של השנה גייסו חברות ישראליות 1.9 מיליארד דולר, מהסכומים הגבוהים ביותר בעשור האחרון. העלייה החדה מוסברת בעיקר בזכות עסקת אורמת שהיוותה 17% מסך הגיוסים. מן הצד שני חלה ירידה שנתית במספר העסקאות ובמספר ההשקעות הראשונות בחברות Seed .

מנתוני מאגר המידע עולה עוד כי שוק הסייבר הישראלי רשם בשנה החולפת זינוק מרשים עם מספר משמעותי של סטארט-אפים וחברות בינוניות המפתחות מוצרים בתחום שגם מגייסות עובדים בקצב גבוה : במחצית הראשונה של 2016 חברות תוכנה גייסו 864 מיליון דולרים כאשר חברות סייבר היוו 41% מסך הגיוסים לתחום. כבר בשנת 2015 תחום הסייבר גייס חצי מיליארד דולר ומגמה זאת המשיכה גם השנה.



רמות שכר מרקיעות שחקים:
40 אלף ₪ לתפקיד מפתח וחוקר סקיוריטי; 33 אלף ₪ למהנדסים בעלי ניסיון בטכנולוגיות web ; 28אלף ₪ לאנשי JAVA עם ניסיון של שלוש שנים ב- Big Data


מנתוני Jobinfo עולה כי ממוצע רמות השכר של מומחי/חוקרי אבטחת מידע וmalware- בעלי 3-5 שנות ניסיון עמד השנה על כ- 25 אלף ₪ ברוטו לחודש ואנשים בעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה אף הגיעו לרמות שכר של 30-35 אלף ₪ ברוטו. בחברה ציינו כי "השנה ראינו חברות שמוכנות לשלם אף סכומים של כ- 40 אלף ₪ ברוטו + אופציות למועמד טכנולוגי, יוצא יחידות סייבר צבאיות עם 5 שנות ניסיון בלבד לתפקיד של מפתח וחוקר Security."

כמו כן, נרשמו עליות ברמות השכר למהנדסים בעלי ניסיון בטכנולוגיות web עם שפות מתקדמות, אנשי JAVA, ואנשי Full Stack – מתכנתים שלמעשה נוגעים בכל שלבי הפיתוח.

מענקי חתימה בגובה 100 אלף ₪

במהלך 2016 רמות השכר נסקו בתפקידים בעלי ביקוש גבוה: תפקידי ליבה ומפתח בארגון - בעיקר בחברות סטארט אפ שמטרתן לגייס את המועמדים הטובים ביותר בתחום על מנת לצאת לשוק עם מוצר אמיתי לפני המתחרים.

כך לדוגמא העניקו השנה החברות למועמדים מבוקשים מענקי חתימה של 100 אלף ₪! מהסכומים הגבוהים ביותר שהוענקו עד היום בענף. מגמה נוספת למשיכת מועמדים חזקים ושימור עובדים לה היינו עדים בשנה האחרונה בחברות היא הצעת חבילת מניות גדולה ואופציות (בחברות סטארט אפ מדובר בחבילת אופציות יפה- תלוי בתפקיד, בבכירות וכדומה). החברות מכפיפות את המימוש להמשך עבודתו של העובד בחברה בהתאם להסכם העובדה שלו.

כלי תגמולי זה הופך להיות פופולרי יותר ויותר וכאשר מדובר בחבילת מניות ניתן לראות זאת בעיקר בחברות טכנולוגיות שמניותיהן נסחרות בבורסה.


ישראל חלק משמעותי בתכנון ועיצוב רכבי העתיד ומהפכת הרכב האוטונומי

השנה התווספו לענף חברות המפתחות טכנולוגיות נלוות וטכנולוגיות ליבה עבור תחום הרכב האוטונומי ולתחום הרחפנים. חברות אלו גייסו כספים שכללו בין היתר השקעה חסרת תקדים בסך 300 מיליון דולר מחברת פוולקסווגן בחברת גט טקסי הישראלית ושיתוף הפעולה של מרצדס הגרמנית עם וולנס הישראלית.

דוגמא נוספת היא מובילאיי הישראלית שיצרה שיתוף פעולה עם יצרנית החלפים האמריקאית דלפי לפיתוח ערכות שדרוג לרכבים קיימים שיקנו להם יכולות נהיגה אוטונומית. כמו כן חברת GM הרחיבה את מרכז הפיתוח בארץ ולתחום נכנסו חברות צ'יפים וחומרה, כאשר אנחנו רואים מגוון משרות בתחומי התקשורת, חומרה ותוכנה בחברות המפתחות מוצרים לרכבי העתיד ולרכב אוטונומי בארץ.

חברות אלה מחפשות לגייס בנוסף למצבת אנשי פיתוח הרגילה: אנשי אלגוריתמים, חוקרים ומפתחים המתמחים בתחום של – computer vision, machine learning או מתחום הניווט והעקיבה.

החברות מחפשות מועמדים חזקים טכנולוגית ובעלי ידע וניסיון ספציפיים ; חשיבות ההשכלה יורדת


"כאשר מדובר על גיוסים של אנשים טכנולוגיים, בעיקר בסטרטאפים, יש לחץ לגייס את הטובים ביותר והמועמדים שהם top notch בתחומם שלרוב נמצאים במספר רב של תהליכים במקביל", אומרת שרית מלכה ליברמן, דירקטור השמות ב- Jobinfo. " במקרים רבים מועמד מתראיין ב- 15-20 חברות ומגיע למצב שהוא מפסיק להתראיין ועוצר את התהליכים בחברות נוספות.

"בפועל אנחנו רואים כי חלק לא מבוטל מהחברות מעכבות את תהליכי הגיוס בכך שהן דורשות לראות רק מועמדים בעלי ידע וניסיון מאוד ספציפיים ולא שמות מספיק דגש על פוטנציאל למידה של המועמד. עם זאת אנחנו רואים גם חברות המבינות שהתחרות הגדולה ומצוקת המועמדים מחייבים אותן לגלות גמישות ופתיחות.

"חברות אלה שמות פחות דגש על השכלה פורמאלית ומפעילות תהליכי גיוס מזורזים על מנת לא לפספס מועמדים טובים. חברות אלו בהחלט מצליחות להגיע ליעדי הגיוס שלהן." היא מסבירה. עוד לדבריה, "לאור המחסור באנשי פיתוח, בדיקות ותמיכה מחד והרצון לעמוד ביעדי הגיוס מנגד, קיימת המשך מגמה של גיוס אנשים במזרח אירופה ובהודו וניהולם מרחוק כתוספת למרכז הפיתוח בארץ, וזאת גם בחברות סטארט אפ. כמו כן, החברות פתוחות יותר כיום להכשיר בוגרים מצטיינים לפיתוח java #C ובשפותweb ."


אקזיטים ורכישות – בשורה טובה למייסדים; האם גם לעובדים?

לדברי נוגה מוסקוביץ, מנהלת סניף מת"מ בחיפה של Jobinfo אקזיטים ורכישות הם דבר שבשגרה בהייטק הישראלי. "זוהי בשורה טובה לעובדים אך לא פעם זהו מהלך המוביל לפיטורי עובדים. לצד מימוש אופציות וגאווה להיות חלק מהצלחה, רכישת חברות מובילה בלא מעט מהמקרים לפיטורים.

"לרוב החברה נרכשת בשל הטכנולוגיה שלה ובהדרגה החברה הרוכשת או לוקחת את הטכנולוגיה לטריטוריה אחרת, או סוגרת ומצמצמת משמעותית את מרכז הפיתוח בארץ, ומשאירה מוצרים רווחים מיוחד. דוגמא לכך היא חברת HPE שסוגרת חלק מפעילותיה בישראל לאחר רכישתה על ידי Micro-Focus הבריטית, דבר שהוביל לפיטורי 300 עובדים באוקטובר האחרון וזה עתה הודיעה על פיטורי עוד 100 עובדים."

עוד לדבריה, "מצד אחד קיים לחץ בחברות קטנות ובינוניות בגיוסי עובדים עבור תחומים כמו סייבר, פינטק ועוד, ומאידך אנחנו עדים לפיטורים בקרב החברות הגדולות. באינטל למשל פיטרו השנה כמות יחסית גדולה של עובדים לצרכי התייעלות. כיום אם פעילות לא מוכיחה את עצמה מהר מאוד, חותכים מיד בבשר החי ולא מתמהמהים. אנחנו בעידן שבו הכל זז מהר מאוד והחברות הגדולות אינן יכולות להתנהל בנונשלנטיות. הן חייבות להתאים עצמן במהירות להלך השוק. עם זאת יש לציין כי השוק מספיק חם ועובדי אינטל נקלטו מהר יחסית בחברות אחרות בשוק.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

11/12/16
1. היי דרעק - היי
ההייטק נודד החוצה ואם משכורות כאלו הן פלא:
תחילה הודו אח"כ סין , עכשיו אוקראינה ,רומניה ,בולגריה ועוד
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il