TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה קרוב ל-50 הצעות חוק חדשות שמכבידות על פעילות המגזר העסקי


בדיקת הלשכה המשפטית באיגוד לשכות המסחר
התייחסותה העניינית והמקצועית של שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד, לתפקידה כיו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה, והבנתה כי "הכנסת מחוקקת את עצמה לדעת", ראויה לציון, אולם המצב בפועל עודנו בעייתי:
הוועדה אישרה, מאז החלה לפעול בסוף מאי 2015 ועד סוף יולי 2016, לא פחות מ-412 הצעות חוק
הפתרון המוצע: בחינת כל הצעת חוק פרטית בבדיקת "ה-RIA" וכן ניתוח מדויק מה תוספת העלות למגזר העסקי וזמן הניהול הנדרש לביצועה, טרם הבאתה לדיון בפני ועדת השרים לענייני חקיקה.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "אין צורך לחפש היום מנועי צמיחה חדשים למשק. המגזר העסקי בישראל יצמח ואף יוכל להגיע לשיעורי צמיחה של 5-7 אחוזים אם מגמת ההכבדות המוטלת עליו, באמצעות חקיקה, תיפסק ותועלתה תימדד על פי הקריטריונים המוצעים".

במסגרת בדיקה ראשונה מסוגה בחן האגף המשפטי של איגוד לשכות המסחר את כל הצעות החוק שאישרה ועדת שרים לענייני חקיקה, במהלך 14 החודשים האחרונים מיום הקמת וועדת השרים הנוכחית, כלומר בין התאריכים 31.7-2016-31.5.2015. מהבדיקה עלה כי הוועדה אישרה לא פחות מ-412 הצעות חוק, ממשלתיות, פרטיות והחלטות שבעניינן חל דין רציפות על חקיקה קודמת.

מהבדיקה שערכה עו"ד שרון כץ מהלשכה המשפטית של איגוד לשכות המסחר עולה עוד, כי למרות כוונותיה של שקד, המבטאות הבנה והסכמה כי יש למתן את כמות החקיקה, בתקופה קצרה זו שנמשכה מעט מעל לשנה, אושרו מספר משמעותי של כ-50 הצעות חוק בעלות השפעה ישירה ומכבידה על המגזר העסקי. מתוך הצעות אלה: 26 הצעות חוק המכבידות על כלל המגזר העסקי ו-22 הצעות חוק המכבידות על סקטורים ספציפיים במגזר העסקי.

לדברי עו"ד דן כרמלי, המשנה למנכ"ל באיגוד לשכות המסחר ועו"ד שלומי לויה, סמנכ"ל המשפט והיועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר: "נכונותה של השרה שקד לפעול בנושא ניכרת אולם לפי שעה המצב עודנו בעייתי. כבר בשער של "ועדת השרים לענייני חקיקה" הצליחה להשתחל כמות רבה של הכבדות על המגזר העסקי. הצעות אלו, אם תהפוכנה לחוק מדינה, צפויות לגרור עלויות נוספות על המגזר העסקי, ולהוות תמריץ שלילי להקמת עסקים חדשים ולפיתוח עסקים קיימים. כמו כן הן יביאו ל'גילגול' חלק מאותן עלויות על גבם של הצרכנים בלית ברירה ובכך לצערנו יתרמו ליוקר המחייה".

עוה"ד כרמלי ולויה מדגישים כי "על מנת לצמצם עודף חקיקה יש לבחון כל הצעת חוק פרטית והשלכותיה על המגזר העסקי בבדיקת ה-RIA, וכן ניתוח מדויק מה תוספת העלות למגזר העסקי וזמן הניהול הנדרש לביצועה, בטרם ההצעה מונחת על שולחן הוועדה. כמו כן, יש לשתף את נציגי המגזר העסקי בדיונים העוסקים באותן הצעות חוק הרלוונטיות אליו". כך לדבריהם, "ניתן יהיה להבטיח כי הוועדה תבין את ההשפעה הממשית של כל הצעת חוק שמגיעה לפתחה על המגזר העסקי, וניתן יהיה לגדוע באיבן הצעות חוק פופוליסטיות ושטחיות."

מתוך הצעות החוק שעברו את אישור הוועדה, נמצאו 26 הצעות חוק שמכבידות בוודאות על כלל המגזר העסקי. הצעות אלה עוסקות בעיקר ב-4 תחומים: 11 הצעות חוק מתחום הגנת הצרכן, 10 הצעות חוק בתחום דיני העבודה, 3 הצעות חוק מתחום החקיקה הפיננסית, 1 הצעות חוק מתחום דיני הגנת הסביבה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il