TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בירד אנרגיה תשקיע 4 מיליון דולר בפרויקטים משותפים ישראל-ארה"ב בתחום האנרגיה הנקייה


איתן יודלביץ מנכל
הפרויקטים שאושרו, בתקציב כולל של 8.6 מיליון דולר, הנם בתחומים: אנרגיה סולארית, ביומסה, תאי דלק והתייעלות אנרגטית
קרן בירד אנרגיה (BIRD Energy), שיתוף פעולה בתחום האנרגיה המתחדשת בין משרד האנרגיה האמריקאי לבין משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ורשות החדשנות, הודיעה כי תשקיע 4 מיליון דולר בחמישה פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ולחברות אמריקאיות. תקציבם הכולל של הפרויקטים הוא 8.6 מיליון דולר. זו השנה השמינית בה מאשרת הקרן פרויקטים משותפים בתחום האנרגיה. עד היום מומנו 32 פרויקטים בתקציב כולל של 26 מיליון דולר (כולל הפרויקטים שאושרו השנה).

בהודעה שפורסמה ע"י משרד האנרגיה האמריקאי, אמר מזכיר האנרגיה ד"ר ארנסט מוניז: “שיתוף הפעולה באמצעות קרן בירד אנרגיה ממנף את עבודתם של מדעני אנרגיה בכירים בארה"ב וישראל ומסייע לשתי המדינות בקידום המשותף של מחקר ופיתוח אשר יביא להוזלת העלויות של טכנולוגיות אנרגיה נקייה וזאת על פי היעדים השאפתנים שהוגדרו בהסכם פריז.”

ד"ר יובל שטייניץ, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים:
"בעיית שינוי האקלים והצורך הגובר בטכנולוגיות אנרגיה נקיות הנם אתגרים חוצי גבולות, שבהם נדרש שיתוף פעולה כדי להתמודד עמם ולהצליח. טובי המוחות מישראל ומארצות הברית ויכולותיהן של שתי המדינות, ביחד עם התמיכה המתמשכת של משרד האנרגיה האמריקאי ומשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בתוכנית קרן בירד אנרגיה, יביאו ליצירת פיתוחים טכנולוגיים לשוק האנרגיה הנקייה בשתי המדינות ובעולם כולו".

אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות: "רשות החדשנות גאה בפעילות המבורכת של בירד אנרגיה, המהווה נדבך חשוב נוסף בקידום קשרי החדשנות בין ישראל לבין ארה"ב. השת"פ בתחום האנרגיה הנקייה חשוב במיוחד כיוון שבנוסף על תרומתו לצמיחה כלכלית בשתי המדינות הוא מסייע למאבק העולמי בשינוי האקלימי ומשתלב במאמצי המדינות ליישום הסכמי פריז".

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד: "תכנית בירד אנרגיה מציינת את שנתה השמינית להיווסדה ומציגה שיתוף פעולה אפקטיבי של שתי המדינות לקידום פיתוחים טכנולוגים בתחום האנרגיות המתחדשות ומציינת מחוייבות של המדינות להמשך התוכנית לטווח ארוך".

חמשת הפרויקטים שנבחרו:
• BrightSource Industries Ltd. (ישראל) ו- Dynamis Solutions (ארה"ב) ישתפו פעולה בפיתוח מתקן ניקוי אוטומטי למערכות סולריות מסוג CSP, לצורך הגדלת יצור החשמל והפחתת עלויות התיפעול.

• CelDezyner (ישראל) ו- POET Research(ארה"ב) יפתחו תהליך חדשני לייצור אתנול מפסולת חקלאית בעלויות נמוכות.

• Solview Systems Ltd. (ישראל) ו- Yarotek PR, LLC(ארה"ב) יפתחו מערכת המאפשרת חיזוי וזיהוי ממוקד של גגות מתאימים של בנייני מסחר ותעשייה להתקנות מערכות סולריות.

• טכניון (ישראל) ו- Pajarito Powder (ארה"ב) יפתחו זרזים להורדת עלויות של התקני אחסון אנרגיה, לשימוש בשילוב אנרגיות מתחדשות ו/או למערכות גיבוי.

• Waves Audio Ltd. (ישראל) ו- Virginia Polytechnic Institute and State University (ארה"ב) יפתחו רמקול אלקטרוסטטי חדשני המשלב ממברנת ננו מבוססת גרפן, לחסכון משמעותי של אנרגיה.

שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בתחום האנרגיה המתחדשת נכלל בחוק "עצמאות וביטחון אנרגיה" אשר אושר ע"י הממשל האמריקאי בסוף שנת 2007. בצד הישראלי, שיתוף הפעולה עוגן בהחלטת ממשלה בשנת 2008 ותוקצב על-ידי משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. התכנית הורחבה והוארכה עד לשנת 2024 במסגרת החוק לשיתוף פעולה אסטרטגי משנת 2014, אשר עבר בקונגרס ונחתם על-ידי הנשיא אובמה בדצמבר 2014. בפברואר 2016, אישרה הממשלה הישראלית הארכה של שתוף הפעולה עד לשנת 2024 ואישרה את התקציב הנידרש.

הפרויקטים הזכאים להשתתף בתכנית בירד אנרגיה הם שיתופי פעולה בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או שיתוף פעולה בין חברה באחת המדינות לאוניברסיטה או גוף מחקר אקדמי במדינה השנייה. כמו כן, הפרויקט צריך להציג אתגר בתחום האנרגיה והזדמנות עבור שתי המדינות לפיתוח וחדשנות. הפרויקטים המוגשים לקרן עוברים בדיקה קפדנית על-ידי בוחנים ישראלים מטעם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ורשות החדשנות ובוחנים אמריקאים מטעם משרד האנרגיה האמריקאי. קרן בירד מממנת עד 50% מעלות הפרויקט, במגבלה של מיליון דולר לכל פרויקט משותף ("מענק מותנה"), אשר יוחזר רק אם יש הצלחה מסחרית.


רקע - קרן בירד
קרן בירד (BIRD Foundation) היא הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי הטכנולוגיה השונים. הקרן גם מסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח מוצר משותף.

מאז היווסדה, קרן בירד אישרה מעלל-900 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות ואמריקאיות. רבים מהפרויקטים הסתיימו במוצרים שהצליחו בשווקים והניבו מכירות של מעל ל-10 מיליארד דולר.

קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט. הקרן משתתפת בסיכון וכספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרויקט. המימון מהקרן מוגבל ל-50% מתקציב הפרויקט ועד למיליון דולר לפרויקט. תהליך ההגשה של הפרויקטים נעשית על פי ההנחיות והכללים של קרן בירד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il