TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דו"ח BDI - הסיכון הענפי של חברות הביצוע מחמיר‎


מנכ"ל BdiCoface: "אנחנו צופים שנראה השנה מספר פרויקטים שלא יגיעו לקו הסיום"
דו"ח מעודכן של חברת המידע העסקי BdiCoface חושף כי הפעילות העסקית של קבלני הביצוע ממשיכה להחמיר. אייל ינאי: "התרחבות תופעת פשיטות הרגל של קבלני הביצוע תשפיע על איכות הבניה והיצע הדירות"

"אנחנו עדים בשנה וחצי האחרונות למצוקה פיננסית קשה של קבלני הביצוע בישראל שהובילה לקריסות ונפילות של חברות בכל הרמות: גדולים, בינוניים וקטנים. השפעת הקריסה של חברות הביצוע בכלל ושל אורתם סהר בפרט על הענף היא דרמטית. יש בעיה קשה של זמינות קבלני ביצוע לפרויקטי מגורים ומבני ציבור וניכר כי הבעיה הפיננסית הקשה צפויה להימשך אם לא יווצר שינוי במגמה. בעיית הזמינות של קבלני ביצוע איכותיים והמצוקה הכלכלית עלולה להשפיע גם על איכות הבניה וגם על ההיצע של דירות . בתקופה זו של ניסיונות, שלא צלחו עד כה, להביא להורדת מחירי הדיור זוהי בהחלט בעיה קשה", ציין אייל ינאי, מנכ"ל חברת המידע העסקי CofaceBdi.

מבדיקה של BdiCoface עולה כי תחילת תופעת פשיטות הרגל של קבלני הביצוע החלה לקראת סוף שנת 2014 עם קריסת צ.לנדאו ונמשכת עד היום. בשנה וחצי האחרונות (2015 ועד היום) הכריזו מעל ל-10 חברות על פשיטת רגל כאשר היום הצטרפה אורתם סהר להודעת האחים שגראוי משבוע שעבר.

לדברי ינאי, "אנחנו רואים הרעה בענף הביצוע בתחום הנדל"ן, בעיקר בתחום הבניה כמו למגורים, ולא בתחום התשתיות, וזאת בין היתר לאור השחיקה הקיימת בשנים האחרונות ברווחיות, והרזרבות שנצברו בשנים הטובות הולכות ואוזלות. השנה אנחנו צופים שנראה מספר פרויקטים שלא יגיעו לקו הסיום, והתארכות נוספת בזמן הבנייה של פרויקטים".


מנתוני BdiCoface בנוגע לדירוג הסיכון הענפי של קבלני הבניה עולה כי מאז הרבעון הראשון של 2016 חלה הרעה משמעותית בדירוג זה, והוא עומד על 7.15, לעומת הסיכון הכללי במשק העומד על 6.62, ו-6.52 בענף הבנייה הכללי.


דירוג סיכון ענפי של תתי ענפים נבחרים מענף הבנייה (לפי רבעונים):


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il