TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המדינה תובעת את האוניברסיטה העברית בקשר לתרכובת "ולנוקטמיד" לטיפול באפילפסיה


מדינת ישראל הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד "יישום", חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, בטענה לגזל טכנולוגיה פרמצבטית חשובה שפותחה במחקר משותף למדינה ולבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסנת דפנה מהיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה ומשרד עו"ד ליעד וטשטיין ושות', נטען כי המכון הווטרינרי שהוא אחת מזרועות המחקר של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שיתף פעולה עם ביה"ס לרוקחות של האוניברסיטה במחקר רפואי בקשר לתרכובת "ולנוקטמיד" לטיפול באפילפסיה. במסגרת המחקר המשותף, פיתח ד"ר שמעון בראל, חוקר בכיר של המכון הווטרינרי, טכנולוגיה חשובה (שיטה להפרדה של איזומרים מרחביים של התרכובת) שקידמה מאוד את המחקר בתחום ואף פורסמה בספרות המדעית.

המדינה הופתעה לגלות כי "יישום" הגישה בקשה לרישום פטנט על פירות המחקר המשותף, מבלי לעדכן את המכון הווטרינרי ומבלי להעניק למדינה זכויות באמצאה. יתר על כן, ממציא הטכנולוגיה ד"ר בראל נדהם לגלות כי הוא לא נרשם כממציא, ובמקומו נרשמו רק שותפיו למחקר מבית הספר לרוקחות (פרופ' מאיר ביאלר ופרופ' בוריס יגן). בבדיקה נוספת אף התברר, כי הנתבעת "יישום" העניקה רישיון בלעדי לפיתוח וסיחור הטכנולוגיה בפטנט לחברה פרמצבטית בארה"ב.

לטענת המדינה, לפי סעיף 132(א) לחוק הפטנטים, הטכנולוגיה שפיתח ד"ר בראל היא "אמצאת שירות" וכל הזכויות בטכנולוגיה ובפטנטים שייכות למעבידתו של ד"ר בראל, היא מדינת ישראל. המדינה פנתה ל"יישום" על מנת להסדיר את זכויותיה ולקבל את חלקה בפירות הפיתוח. אולם, כנטען בתביעה, מהמגעים בין הצדדים עלה כי הנתבעת מבקשת "למסמס" את העניין וכי עמדתה נובעת ככל הנראה משיקולים הנוגעים לפוליטיקה פנימית של המוסד האקדמי, ומחוסר רצון להסתכסך עם חוקרים בעלי מעמד בכיר בבית הספר לרוקחות. לכן, בנסיבות העניין, לא נותר למדינה מנוס אלא להגיש את התביעה.

המדינה טוענת כי "'יישום' גזלה את זכויות התובעת בטכנולוגיה, נהגה בחוסר תום לב, תרמית והטעיה או לכל הפחות ברשלנות, ועשתה ועודנה עושה עושר רב ולא במשפט על חשבונה של התובעת". עד למסירת נתונים מלאים ודוחות כספיים מהנתבעת, המדינה אינה מכמתת את סכום התביעה.

בנוסף לנזקים הכלכליים שנגרמו למדינה, המדינה מציינת כי לתביעה ישנה חשיבות עקרונית, וזאת מעבר לנזקים הכלכליים שנגרמו לה. "המדינה מעסיקה אלפי חוקרים במוסדות מחקר שונים המהווים כר פורה לפיתוחים טכנולוגיים חשובים. מחקרים רבים מתבצעים בשיתוף פעולה בין מוסדות מחקר ממשלתיים וגופים אקדמיים. שיתוף הפעולה מועיל, מבורך והכרחי ותורם למחקר, אך זכויות המדינה אינן הפקר והיא לא תשלים עם מצב דברים בו נגזלות ממנה זכויות קניין רוחני שפותח במסגרת מחקרים המתבצעים בשיתוף פעולה עם גופים אקדמיים".

תביעה זו היא חלק משורת תביעות שהגישה היחידה לאכיפה אזרחית בשנים האחרונות נגד גורמים שהיו מעורבים בגזל זכויות קניין רוחני של המדינה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il