TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מחקר של "דל טכנולוגיות" - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארט-אפים דיגיטליים


המשבר הדיגיטלי בדרך: כמעט מחצית מהמנהיגים העסקיים חוששים כי סטארט-אפים כאלה יהפכו את הארגונים שלהם ללא רלוונטיים בעוד 3-5 שנים
78% מהעסקים מאמינים כי סטארט-אפים המספקים מוצרים דיגיטליים מהווים איום עבור הארגון שלהם, בהווה או בעתיד – כך עולה ממחקר חדש של Dell Technologies וחברת המחקר ואנסון בורן (Vanson Bourne) בקרב 4,000 מנהיגים עסקיים, הפועלים בחברות מגודל בינוני ועד ענק, ב-16 מדינות ו-12 תעשיות.

תופעה זו דוחפת חברות חדשניות קדימה, אך מאיצה את דעיכתן של חברות אחרות. כמעט מחצית (45%) מהחברות הגלובליות שנסקרו חוששות כי הן עלולות להפוך לבלתי רלוונטיות בשלוש עד חמש השנים הבאות, כתוצאה מהתחרות מצד חברות הסטארט-אפ הללו.

חלק מהחברות כבר הושפעו מקצב השינוי המהיר – יותר ממחצית (52%) מהמנהיגים העסקיים בחברות שנסקרו מציינים כי הם חשו שיבוש מהותי בתעשייה שלהם במהלך שלוש השנים האחרונות כתוצאה מחדירת טכנולוגיות דיגיטליות והאינטרנט של הדברים (IoT), ו-48% מהעסקים הגלובליים מציינים כי אינם יודעים כיצד תראה התעשייה שלהם בעוד שלוש שנים.

בדרך למשבר דיגיטלי

התקדמות החברות בתחום זה הינה בלתי סדירה, בלשון המעטה. חלק מהחברות בקושי החלו את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית (Digital Transformation) שלהן, ורבות אחרות נקטו בפעילות זו טיפין טיפין, כאשר רק מיעוט כמעט והשלים את התהליך. אחד מתוך שלושה עסקים שנסקרו הציג תכונות דיגיטליות הקריטיות לתפעול העסק בעידן הנוכחי, באופן משביע רצון. הרוב המוחלט (73%) של העסקים מודה כי הטרנספורמציה הדיגיטלית צריכה להיות מבוצעת לאורך חלקים רבים יותר של הארגון שלהם.

כ-60% מהחברות אינן מסוגלות לעמוד בדרישות לקוחותיהן, כדוגמת אבטחת מידע טובה יותר וגישה של 24/7 לשירותים ולמידע המצויים אצלם. כמעט שני שליש מהחברות (64%) מודות כי אינן מסוגלות לפעול על בסיס מידע בזמן אמיתי. יכולות אלו הינן הכרחיות בעידן הדיגיטלי, והיעדר היכולת לספק אותן בסביבה תחרותית כל כך, עלולה לסמן את תחילתו של משבר דיגיטלי.

"מדד השינוי הדיגיטלי של Dell Technologies משלים מחקר זה, ומדרג חברות בהתחשב באופן שבו נתפס| אצלן הטרנספורמציה הדיגיטלית. בדיקה זו מעלה כי רק 5% מהחברות הצליחו למקם את עצמן בדרגת "המובילים הדיגיטליים", וכמחצית מהחברות נשרכות מאחור.

1. מובילים דיגיטליים – 5% - טרנספורמציה דיגיטלית, באופניה השונים, מוטמעת ב-DNA של העסק.
2. מאמצים דיגיטליים – 14% - בעלי תכנית דיגיטלית בוגרת, ותהליכי השקעות וחדשנות המתבצעים בפועל
3. בוחנים דיגיטליים – 34% - באופן זהיר והדרגתי מאמצים את הטרנספורמציה הדיגיטלית, מתכננים ומשקיעים לעתיד
4. עוקבים דיגיטליים – 32% - ביצעו מעט מאוד השקעות דיגיטליות, מתחילים לחשוב על תכנון לעתיד
5. מאחרים דיגיטליים – 15% - אין להם תכנית דיגיטלית, בעלי יוזמות ספורות ומוגבלות, כמו גם השקעות


בהתחשב באיום הברור מצד החדשנות שסביבם, העסקים מתחילים לתור אחר פתרונות. על מנת לקדם את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם:
• 73% מסכימים כי עליהם לתעדף אסטרטגיה טכנולוגית מרכזית בעסק שלהם
• 66% מתכננים להשקיע בתשתית IT ובהקניית יכולות ניהול המבוססות על מיומנויות דיגיטליות
• 72% מרחיבים את יכולות פיתוח התוכנה שלהם


תכניות ההשקעה ב-IT בשלוש השנים הבאות, על פי סדר העדיפות של המשתתפים בסקר:

1. תשתית מאוחדת (Converged Infrastructure)
2. טכנולוגיות בעלות ביצועים גבוהים מאוד (לדוגמא: פלאש)
3. אנליטיקה, ביג דאטה ועיבוד מידע (לדוגמא: "אגמי מידע" – Data Lakes)
4. טכנולוגיות "אינטרנט של הדברים" (IoT)

בנוסף, 36% מהעסקים יצרו פעילות רווח והפסד (P&L) דיגיטלית ; 35% מהעסקים חוברים לסטארט אפים על מנת לאמץ מודל חדשנות פתוח ; 28% פיצלו מתוכם פעילות (Spin Off) או מתכוונים להשיג את החדשנות והמיומנויות שהם זקוקים להן באמצעות רכישות ; רק 17% מודדים הצלחה על בסיס מספר הפטנטים שהגישו ; 46% משלבים מטרות גלובליות בכל המחלקות והפעילויות שלהם.

"בעתיד הקרוב, כמעט כל עסק יצטייד במומחיות פיתוח תוכנה בבסיס הפעילות שלו", אומר ג'רמי ברטון, מנהל השיווק העולמי של Dell Technologies. "רבות מהחברות הללו יהיו חדשות לגמרי, ואחרות – שלא ייצרו אפילו שורת קוד אחת ב-20 השנים האחרונות – יחוו תהליך בעל חשיבות רבה. מוצרים ושירותים דיגיטליים חדשים יניעו את תהליך השינוי שחל בתשתית ה-IT, בעת שהעסקים נאבקים לנהל פי אלף יותר משתמשים ופי אלף יותר מידע".

"טרנספורמציה דיגיטלית היא התוצאה של חיבור כוחה של הטכנולוגיה עם תרבות המתאימה את עצמה באופן מהיר להבנה לא רק מה הטכנולוגיה יכולה לתרום לעסק שלה, אלא מדוע הטכנולוגיה חשובה כל כך לעתידו של הארגון", אומר דניאל ניומן, אנליסט בכיר ב-Futurum Research. "כל מנהיג בדרג ניהולי בכיר הבוחן את השקעתו בטרנספורמציה דיגיטלית חייב להבין את האיומים על התעשייה שלו, וכיצד טכנולוגיה יכולה לקחת את העסק שלו לשלב הבא על מנת להישאר תחרותי".

מתוצאות הסקר שבוצע בשנה שעברה עולה כי רק 4% מהעסקים ביצעו את כל התהליכים הדיגיטליים באופן משביע רצון ולאורך כל חלקי החברה. השנה, נתון זה עלה ל-7%. גם היחס בין עסקים המקיימים פעילות דיגיטלית כלשהי באופן מספק ובחלקים גדולים מהארגון שלהם, עלה השנה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il