TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נשיאות איגוד לשכות המסחר ארחה את ח"כ איתן כבל


לדיון על מצב המשק והמגזר העסקי. "בשנים האחרונות נוצרה בציבור תחושה של חוסר הוגנות ופערים גדולים מידי במחירים בארץ לעומת המחירים בחו"ל"

ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה:
בעניין יוקר המחייה: "במושב החורף הקרוב אקיים סדרת דיונים מקיפה כדי להבין אחת ולתמיד מה הסיבות לפערים בדרישות היצרנים, היבואנים והצרכנים ומה הגורמים להכבדות המורגשות במגזר העסקי"

על מצב החקלאות: "פאתטי שנתניהו מתפאר בפני העולם בהישגי החקלאות הישראלית ומנגד דורס אותה יום-יום עם החלטותיו"

לגבי המחסור במזון טרם ראש השנה: "אין מחסור בעופות, יש עודף. מדובר בקנוניה של מי שמעוניינים לגזור קופון על גבם של האזרחים, ולמכור עוף קפוא שנשאר במלאי. השוחטים יעבדו כמה משמרות שידרשו, יש מספיק עופות למאכל"

לין: "קיימת מידה מסוימת של עיוורון בכנסת, בממשלה ובבנק ישראל בכל הנוגע לתהליכים הפוגעים ושוחקים את המגזר העסקי . הליכי שחיקה אלה, שכבר הביאו להפסקת הצמיחה של המגזר העסקי, יגררו אותנו למשבר"

הנשיאות המורחבת של איגוד לשכות המסחר, בראשות עו"ד אוריאל לין, אירחה שלשום את ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, לדיון בנושאים הבוערים שעל סדר יומו של המגזר העסקי ונמצאים תחת תחומי טיפולה של הוועדה.

עו"ד לין, פתח את הישיבה והתייחס לצמיחת המשק ולקידום המגזר העסקי, והדגיש כי "קיימת מידה מסוימת של עיוורון בכנסת, בממשלה ובבנק ישראל בכל הנוגע לתהליכים הפוגעים ושוחקים את המגזר העסקי. כל אחד נצמד לאג'נדה שבחשובה בעיניו מבלי להבין שהתפתחו תהליכים של שחיקת המגזר העסקי, בדרך של שטף חקיקה בלתי פוסק, הכבדות ודרישות, הפוגעות קשה במוטיבציה של יחידים לפתח ולבנות עסקים בישראל. על כנסת ישראל ומקבלי ההחלטות לראות את היער כולו, אחרת הליכי שחיקה אלה, שכבר הביאו להפסקת הצמיחה של המגזר העסקי, יגררו אותנו למשבר."

ח"כ כבל ציין בעניין תחושתם של נציגי המגזר העסקי כי דיוני ועדת הכלכלה נגועים בפופוליזם ואינם מטים אוזן קשבת גם לבעיות המגזר העסקי: "בשנים האחרונות נוצרה בציבור תחושה של חוסר הוגנות ופערים גדולים מידי במחירים בארץ לעומת המחירים בחו"ל.
ייתכן שהרשתות הקמעונאיות אינן אשמות בכך, אך יש לרדת לעומק הסוגיה. אי לכך, במושב החורף הקרוב אקיים שימוע שיכלול סדרת דיונים מקיפה כדי להבין אחת ולתמיד מה הסיבות לפערים בדרישות היצרנים, היבואנים והצרכנים". לדבריו של ח"כ כבל, במקום בו אין תחרות, גם לפתיחת השוק לייבוא אין משמעות, לכן יש להבין אילו שינויים עוד נדרשים.

רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה, השיב לכבל בעניין זה באומרו כי ישנם מגוון מוצרים שהמדינה עודנה גובה עליהם מס גבוה מידי וכך מחירם נותר יקר, לדוגמה דגים מיובאים. עוד הוסיף לוי כי "חוק המזון החדש השיג את ההיפך ממטרתו, שהייתה להוריד את מחירי המזון". לוי ביקש לדעת "האם מיושם הסעיף בחוק שדורש דיווח של שר הכלכלה לוועדת הכלכלה אודות הצלחתו של החוק ביצירת תחרות שתטיב עם העסקים הקטנים והבינוניים".

ח"כ כבל השיב כי "אין אפילו שר לבוא איתו בדברים... ולכן לא הכרתי דרישה זו. עם זאת, עבר כבר מספיק זמן ולכן הוועדה תבקש עבודה בנושא ממכון המחקר של הכנסת על מנת לבחון האם החקיקה נתנה אותותיה ותוצאותיה".

חבר הנשיאות יוסי ויליגר אמר באותו נושא כי "חברי הכנסת מובלים ואינם מובילים. אין בדיקה של נושא המכס על מוצרים רבים שאינם מיוצרים בישראל ואין צורך במכס הגבוה שלהם – לדוגמה תירס בשימורים עליו חל מכס של 50-60%". ויליגר הוסיף כי "כאשר המכס כל כך גבוה היבואן מעדיף שלא לייבא, המדינה מפסידה מסים והציבור מפסיד מגוון של מוצרים, לכן נדרשת רביזיה". ח"כ כבל השיב לטענה זו כי ישמח לקבל רשימה של מוצרים בעלי מכס גבוה שאינם רלוונטיים לייצור ישראלי ולטפל בהם פרטנית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il