TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עוז לוי, איפקס קפיטל מרקטס בהמלצת מנייה על חברת בי קומייניקיישנס


בי-קום - תשואת דיבידנד דו ספרתית
ירידה מהותית בעלויות המימון – שיפור מהותי בתשואת הדיבידנד

חברה השלימה בהצלחה גיוס של אג"ח שקליות בהיקף של כ-1.9 מיליארד ₪ בריבית של 3.6%, אשר ישמשו לפירעון מלא ומוקדם של אג"ח הדולריות, אשר גויסו בקופון של 73/8%. בזכות הגיוס והמימוש של מניות בזק, עשויה החברה ליהנות מירידה בעלויות המימון בהיקף שנתי של כ- 180 מ' ₪, לעומת עלויות מימון טרום המהלכים הנ"ל שהסתכמו בכ-260 מ' ₪.

מכירת מניות בזק בהיקף של כ-982 מ' ₪ בפברואר האחרון והמשך מדיניות הדיבידנד מבזק, הביאו להמשך הירידה החדה בחוב החברה מרמה של כ-2.6 מיליארד ₪ בספטמבר 2015 לרמה של כ-2.0 מיליארד ₪ ולשיעור מינוף (LTV) נמוך של 40% (כולל עלויות פירעון מוקדם).

השיפור המהותי ביחסים הפיננסיים ובנזילות קיבלו ביטוי בהעלאת דירוג אג"ח ב' של החברה מדירוג A1 לדירוג Aa3 וכן גם בדירוג אג"ח של חברת האם, אינטרנט זהב, מדירוג Baa1 לדירוג A3. בכך רשמה החברה מהלך מרשים בו זכתה לשתי העלאות דירוג רצופות בשנתיים.

החיסכון הדרמטי בשורת המימון יתבטא מן הסתם ישירות בשורה התחתונה ובתשואות הדיבידנד השנתית של החברה ושל חברת האם, אינטרנט זהב, אשר עשויות להסתכם משנת 2017 בכ-11% ובכ-16%, בהתאמה. כאשר, להערכתנו, הליך ירידת שיעור החוב בחברה הגיע למיצוי ובחברת האם, עשויה החברה לשלב בין חלוקת דיבידנד לבין המשך ירידת החוב הפיננסי, נטו עד לרמה של כ-400 מ' ₪.
ביטול ההפרדה המבנית צולח את רשות המיסים – פוטנציאל התייעלות ענק בבזק 

בזק הגיע להסכם עם רשות המיסים שבו תוכל להכיר במלוא הפסדיה הצבורים של די.בי.אס. (כ-5.5 מיליארד ₪). דבר שיביא לחסכון מס של כ-170 מ' ₪ במהלך כ"א מ-8 השנים הבאות. 

להערכתנו, צליחת משוכת המס הינה צעד מהותי בדרך לאישור הרגולטורי הסופי הנדרש לביטול ההפרדה המבנית בבזק אשר לה השפעה מרחיקת לכת, על פוטנציאל ההתייעלות שלה בהוצאות כ"א ותקורות בהיקף שנתי של כ-800 מ' ₪. חיסכון שיבוא לידיי ביטוי בהדרגה במהלך השלוש השנים הקרובות ויתבטא בשורה התחתונה ובהיקף הדיבידנדים של בזק.

המשימה להשטחת הפירמידה נופלת על אינטרנט זהב
 להערכתנו, המימון מחדש בביקום, מותיר את פתרון סוגיית המבנה הפירמידאלי במסגרת חוק הריכוזיות הצפוי להיות מיושם עד 2019, על אינטרנט זהב. זאת, באמצעות מחיקה טכנית של המניה מהבורסה בת"א והשארתה בנאסד"ק ופירעון מוקדם של אג"ח הציבורי באמצעות חלוקת דיבידנד ו/או גיוס חוב פרטי לחברה ו/או מימוש מינורי של מניות ביקום.
חלוקת כל יתרת הרווח הראוי לחלוקה מבזק ועד לבעלי המניות של אינטרנט זהב

 להערכתנו, להמשך הירידה המשמעותית בשיעור המינוף, ברמת החוב ובעיקר בעלויות המימון, צפויה להיות השפעה מהותית על הרווח הנקי ועל היקף הדיבידנדים הצפוי לעלות לחברת האם, אינטרנט זהב. כתוצאה מכך, עשוי היקף החוב באינטרנט זהב להמשיך ולרדת ולהתייצב עד לרמה של כ-400 מ' ₪ ולאפשר לה חלוקת דיבידנדים על בסיס קבוע, כבר במהלך שנת 2017, כאשר תהליך ירידת החוב שלה הגיע למיצוי. 

לאור כך ולאור תשואות הדיבידנד הגבוהות הצפויות בביקום ובאינטרנט זהב ולמרות הירידה בשיעור הדיסקאונט לרמה של 15% על שווי ה- NAV; להערכתנו, ימשיך הדיסקאונט להצטמצם ולרדת, הן בביקום ובחברת האם, אינטרנט זהב.

לסיכום, החברה ממנפת את השיפור המהותי במבנה ההון שלה לירידה דרמטית בעלויות המימון. להערכתנו, לאחר מיצוי תהליך ירידת שיעור המינוף והשיפור הצפוי ברווח הנקי, עשויה תשואת הדיבידנד של החברה ושל אינטרנט זהב להסתכם בכ-11% ובכ-16%, בהתאמה.
לאור כך ולאור הפערים שיפתחו בתשואות הדיבידנד בין הקומות, אנו ממשיכים להמליץ לנהל את החשיפה לבזק דרך מניות ביקום ובמיוחד דרך אינטרנט זהב.


הסכם עם רשות המיסים – שלב ראשון בדרך לביטול ההפרדה המבנית

חברת בזק חתמה החודש עם רשות המיסים על הסכם במסגרתו יאושר המיזוג בינה לבין די. בי. אס. באופן שבו חברת בזק תוכל להכיר בפריסה של 8 שנים במלוא הפסדיה הצבורים של חברת די. בי. אס. בהיקף כולל של כ-5.5 מיליארד ₪.

המשמעות הכספית בעבור בזק הינה חסכון שנתי תזרימי בהיקף של כ-170 מ' ₪ במהלך כל אחת מ-8 השנים הקרובות. חשוב לציין, כי בשלב הראשון להטבת המס לא תהיה השפעה על הרווח הנקי החשבונאי של החברה, אלא על התזרים בלבד (שיעור המס החשבונאי לא ישתנה אולם חלקו יהיה תזרימי וחלקו מהפחתה של נכסי מיסים נידחים). מעבר לחיסכון המהותי בהוצאות המס, צליחת משוכת המס הינה צעד מהותי וראשון בדרך לאישור הרגולטורי הסופי הנדרש לביטול ההפרדה המבנית.



 





גילוי מטעם התאגיד
הדו"ח מתבסס על מידע אשר פורסם לכלל הציבור, על ידי החברות הנסקרות בו וכן על הערכות ואומדנים ומידע פומבי אחר אשר איפקס קפיטל מרקטס בע"מ מניחה שהינו מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות ביחס למידע. עם זאת, מודגש כי אין איפקס קפיטל מרקטס, מחברי הדו"ח ועורכיו אחראים למהימנות המידע המפורט בדו"ח, לשלמותו, לדיוק הנתונים הכלולים בו או לכל השמטה, שגיאה או ליקוי אחר בדו"ח. הדו"ח מופנה רק למשקיעים מוסדיים מקצועיים כחומר מסייע ואין לקבל על סמכו בלבד החלטות השקעה כלשהן. איפקס קפיטל מרקטס, מחברי הדו"ח ועורכיו לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או להפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בדו"ח זה ו/או כתוצאה מהסתמכות עליו.  הדו"ח אינו מתיימר להיות ניתוח מלא של כל העובדות וכל הנסיבות הקשורות לאמור בו,  ומשקף את הערכת עורכי הדוח למועד בו הוא נכתב.  קורא דו"ח זה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בו, תיצור עבורו רווחים.  הדו"ח אינו מהווה ייעוץ השקעות ואינו מהווה הזמנה לרכוש או הזמנה למכור את ניירות הערך הנזכרים בו. לפיכך, אין להסתמך על המידע הכלול בדו"ח ואין בו כדי להחליף שיקול דעת עצמאי וקבלת ייעוץ מקצועי, לרבות מיועץ השקעות אשר ייעוצו מתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.


 איפקס קפיטל מרקטס, עובדים ונושאי משרה בה, בעלי השליטה בה, תאגידים וחברות בנות או קשורות שלהם  עוסקים בחיתום, שיווק השקעות, ניהול תיקי השקעות, ניהול קרנות נאמנות,  ניהול קופות גמל,  תיווך בעסקאות בניירות ערך, השקעות בניירות ערך לחשבון עצמם, ניהול והשקעה במיזמי הון סיכון ומיזמי בפעילויות מסחריות אחרות ופעילויות אחרות בשוק ההון ועשויים להחזיק או מחזיקים בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסיים המתוארים בדו"ח. לניירות הערך וכן ביצעו ו/או עשויים לבצע עסקאות קניה ו/או מכירה  בניירות הערך.  
במהלך השנה האחרונה, חברות מקבוצת מיטב דש, נתנו לחברה ולחברות בקבוצה שירותי גיוס חוב ציבורי, ובנוסף, עשויות חברות מקבוצת מיטב דש לתת בעתיד שירותים פיננסיים לחברה או לחברות מקבוצת ביטוח ישיר לרבות שירותי ניהול, הפצה וחיתום בהנפקות. תאגידים קשורים לאיפקס קפיטל מרקטס החזיקו במועד פרסום עבודת האנליזה ובמהלך 30 הימים שקדמו למועד הפרסום החזקה מהותית בניירות הערך של התאגידים הנסקרים בעבודה זו ("תאגיד קשור" ו"החזקה מהותית" –כהגדרתם בהוראות רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007)


גילוי והצהרת האנליסט
אני, עוז לוי, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.
עוז לוי



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il