TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום הפעילות בשוק האג"ח - תשע"ו


גידול חד בהיקף ההנפקות הכולל (30%), זינוק בגיוסי אג"ח של חברות מהתחום הלא פיננסי(48%) וגידול בהנפקות הסקטור הפיננסי (10%). Standard & Poor's Maalot

היקף ההנפקות - גידול חד בהיקף ההנפקות בתשע"ו
• בסיכום השנה העברית, היקף הנפקות האג"ח זינק לכ-64 מיליארד ₪, עלייה משמעותית של כ-30% בהשוואה לסך הגיוס אשתקד, שהסתכם בכ-48 מיליארד ₪. עוד עולה מן הנתונים, כי:
- הנפקות אג"ח חברות - היקף הגיוס בתשע"ו באמצעות אג"ח חברות, ללא הסקטור הפיננסי, גדל בחדות והסתכם בכ-44.5 מיליארד ש"ח, עלייה של כ-48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה היקף הנפקות החברות הסתכם בכ-30 מיליארד ש"ח. – ראה גרף 1.
- הסקטור הפיננסי – בפעילות הסקטור הפיננסי ניכר גידול מתון יחסית בהנפקות אג"ח, בשיעור של כ- 10%. הבנקים וחברות הביטוח גייסו במהלך תשע"ו כ- 19.5 מיליארד ₪, לעומת כ- 18 מיליארד ש"ח בתשע"ה (ראה גרף מספר 1). בדומה לשנה שעברה, גם בתשע"ו בלט בנק מזרחי-טפחות בהיקף ההנפקה הגבוה ביותר, כ- 7 מיליארד ש"ח, המהווה כ- 40% מהיקף ההנפקות של הסקטור הפיננסי. לדברי רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות: " הנפקות הבנקים נבעו מתנאי השוק האטרקטיביים וכחלק מניהול הנזילות במסגרת בזל 3 להארכת פרופיל המקורות. בנוסף, חלק מההנפקות (כ-14% מהסכומים שגוייסו) בוצעו השנה לראשונה באמצעות מכשירים היברידיים (עם מנגנונים לספיגת הפסדים או למחיקת חוב)."

גרף 1: היקף ההנפקות של אג"ח קונצרני בשנים תשע"ו- תשע"ג, במיליארדי ש"ח




סקטור הנדל"ן – כשליש מההנפקות בוצעו על ידי סקטור הנדל"ן בהיקף כולל של כ-21 מיליארד ש"ח, עלייה של כ-10%, בהשוואה לכ-18 מיליארד ש"ח בתשע"ה. גם השנה חברות הנדל"ן האמריקאיות המשיכו לראות בשוק הישראלי מקור מימון אטרקטיבי, אך לאור מספר התרחשויות שליליות עם חברות אמריקאיות שהנפיקו לאחרונה, הפך הסנטימנט לשלילי לתקופה מסוימת.
- עם זאת, עדיין קרוב לכ- 20% מהיקף הנפקות הנדל"ן יוחס להנפקות של חברות הנדל"ן האמריקאיות.
- עוד נציין, כי לצד פעילות ההנפקות של חברות הנדל"ן בולט גידול משמעותי בחלקן של ההנפקות של חברות מהסקטור הלא פיננסי, שאינן מתחום הנדל”ן.

גרף 2: התפלגות היקף ההנפקות בחתך סקטוריאלי תשע"ה- תשע"ו (%)

רמת ריכוזיות גבוהה -
גם השנה בולטת רמת הריכוזיות הגבוהה, בין היתר, כתוצאה מההנפקות הבנקאיות הגדולות. חמשת המנפיקים הגדולים ריכזו כ-35% מסך היקף ההנפקות, בדומה לכ-37% בתקופה המקבילה אשתקד. גם בתשע"ו בנק מזרחי טפחות הנפיק בהיקף הגבוה ביותר, כאשר סה"כ הנפיק הבנק אג"ח בכ-7 מיליארד ש"ח. מבין החברות הלא פיננסיות, הנפקת חברת החשמל היתה הגדולה ביותר - כ-4.8 מיליארד ש"ח.


מרווחי הסיכון
• בסיכום שנתי, מרווחי הסיכון של כל קבוצות הדירוג, הנמוכים מזה תקופה ארוכה, המשיכו לרדת בהשוואה לתחילת השנה, למעט מרווחי הסיכון בקבוצת ה- ilAA שנותרו יציבים. מרווחי הסיכום של החברות בקבוצת ה- ilBBB ירדו משמעותית, מכ- %4.5 בתחילת תשע"ה לרמת שיא של כ- 2.5% בסוף השנה. ירידה מסויימת נרשמה גם במרווחי הסיכון של קבוצת החברות הלא מדורגות, מכ-4% בתחילת השנה לכ- 3.5% בסוף שנת תשע"ו. במרווחים של קבוצת ה- ilA ניכרה גם כן ירידה במהלך התקופה מכ- 2.15% לכ-1.7% בסוף השנה. (ראה גרף מספר 3). במבט קדימה, מציינת הראל בן זאב: " הפעילות בשוק תתנהל על רקע המשך סביבה של צמיחה כלכלית גלובאלית נמוכה יחסית. כמו כן, מרווחי הסיכון יהיו חשופים לשינויים במדיניות המוניטארית של בנקים מרכזיים בעולם לצד המשך אי הוודאות בשוקי ההון הגלובאליים, ולרמת הריבית בשוק המקומי."
 גרף מספר 3 : מרווחי הסיכון לפי רמות דירוג -  תשע"ו*



איכות האשראי
• מבחינת איכות האשראי כ- 95% מהיקף החוב שהונפק במהלך תשע"ו היה מדורג. השוק היה פתוח השנה  גם להנפקות ברמות סיכון נמוכות יחסית: כ- 9% מהיקף החוב שהונפק דורג בקבוצת ה- ilBBB, בהשוואה לכ- 4% בתקופה המקבילה אשתקד. עוד, נציין כי כ- 58% דורג בקבוצת ה- ilAA  ומעלה, כאשר מרבית הסכום בקבוצת זו, מיוחס להנפקות של הבנקים, המדורגים, כידוע, בדירוגים הגבוהים.


 



הפרספקטיבה הדירוגית-  תחזית הדירוג


• באשר לתחזית הדירוג של החברות המדורגות על ידי S&P  מעלות, אנו מזהים גם השנה יציבות באיכות האשראי. תנאי שוק החוב הובילו, כאמור, לגיוסים רבים ושיפור במבנה החוב של תאגידים רבים,  לרבות חיסכון בהוצאות הריבית. מעל 80% מהחברות המדורגות הינן בעלות תחזית דירוג יציבה, כ-9% בעלות תחזית דרוג חיובית וכ-9% מהחברות בעלות תחזית דירוג שלילית, נתונים המשקפים יציבות בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה אשתקד וכן שיפור בהשוואה לתקופה שלפני שלוש שנים: כ- 73% מהחברות היו אז בעלות תחזית דירוג יציבה וכ-20% בעלות תחזית דירוג שלילית.

גרף מספר 4 : התפלגות תחזית הדירוג של החברות המדורגות על ידי S&P מעלות



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il