TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

זניאטה והשותפה הישראלית, לאריספלסט, חותמות על הסכם לשיתוף פעולה לגבי מוספי בטון המכילים גרפן מפרויקט הגרפיט אולבני


זניאטה תהיה הספקית הבלעדית של גרפן מטוהר ל-Newco ולכל גורם אחר שעובד עם לאריספלסט בקשר לטכנולוגיה הזאת.
Zenyatta Ventures Ltd. הודיעה היום שחתמה על הסכם לשיתוף פעולה ("ההסכם") עם לאריספלסט בע"מ ("לאריספלסט"), עסק ישראלי שמתמחה בתחום של מוספי בטון. זניאטה ולאריספלסט קיבלו שתיהן מענק מימון מקרן המו"פ התעשייתי קנדה- ישראל במסגרת התוכנית לשיתוף פעולה אונטריו- ישראל כדי להמשיך ולבדוק את ההשפעה של הוספת גרפן מגרפיט אולבני של זניאטה לבטון בקנה מידה של ניסוי פיילוט. אחרי שיושלמו בהצלחה בדיקות של ייצור נסיוני, ההסכם קובע שתוקם חברה חדשה (Newco) בבעלות משותפת (50/50) על ידי זניאטה ולאריספלסט כדי לשווק את מוצר המוסף המיוחד החדש הזה בכל העולם.

המטרה העיקרית של שיתוף הפעולה היא לפתח מוסף בטון חדש עם תכונות מכניות משופרות על ידי הוספת גרפין שמקורו באולבני. נמצא שגרפיט אולבני נושר בסוניקציה (תהליך של אנרגיית קול) בקלות רבה יותר ועם תפוקות גבוהות יותר של ננו חלקיקי גרפן מאשר כל סוג אחר של גרפיט טבעי שנבדק באוניברסיטת בן גוריון בנגב (אב"ג) בישראל. בדיקות יישומיות ראשוניות באב"ג מראות שההוספה של הגרפן של החברה לבטון משיגה זמן התקשות מהיר יותר וביצועים מכניים טובים יותר שמונעים כשל מוקדם מדי וסובלים כוחות גדולים שנוצרים בזמן רעידות אדמה או פיצוצים. וכן, למוסף החדש הזה יש פוטנציאל להפחית את כמות הצמנט שבה ישתמשו בבנייה, ובכך להפחית במידה ניכרת פליטות פחמן דו-חמצני שקשורות לייצור שלו.

אוברי אבליי, נשיא ומנכ"ל, אמר: "אנחנו מאוד נלהבים להתחיל בשלב 2 שלנו - ייצור נסיוני בתוכנית השת"פ עם לאריספלסט - אחרי שלב 1 שהיה תוכנית בקנה מידה קטן ובוצע באב"ג. השימוש בבטון גרפן יכול פוטנציאלית להיות שימוש קצה משמעותי לחומר הגרפיט שלנו. הוא לא רק ידידותי לסביבה, יש לו גם פוטנציאל להיות צרכן כמויות גדול של החברה שלנו". מר אבליי הוסיף ואמר: "היוזמה שלנו עם לאריספלסט ואב"ג היא שימוש מטרה חדש וחשוב. אנחנו גם ממשיכים לבדוק ולפתח את הגרפיט המאוד טהור שלנו עבור סוללות ליתיום- יון, תאי דלק ומטלורגיית אבקות עם חברות אחרות בעולם".
תעשיית הבטון היא תורמת משמעותית של פחמן דו-חמצני שהוא גז חממה עיקרי. לשימוש נרחב במוצר מוסף הגרפן המשופר החדש הזה יהיה פוטנציאל להפחית את כמות הצמנט שמשמש בבנייה וכתוצאה מכך לצמצם פליטות ניכרות של פחמן דו-חמצני. ב-2015, יוצרו בעולם בסך הכל 4.1 מיליארד טון של צמנט (מקור: USGS). בערך 25% מהכמות הכוללת הזאת בשימוש של בטון עם ביצועים גבוהים מאוד ובטון עם ביצועים גבוהים שיש להם את אותם המרכיבים כמו בטון רגיל אבל עם תוספים מיוחדים. ההגדלה הפוטנציאלית של ביצועי הבטון תאפשר מגוון רחב יותר של מבנים כמו גשרים מיוחדים, בניינים גבוהים יותר, מבנים ימיים ובנייה באזורים פעילים מבחינה סיסמית. זה יכול להיות שוק מטרה מאוד גדול ורב ערך עבור זניאטה.

גודל השוק הגלובלי, במונחי שווי, של מוספי בטון מוערך ב-11.7 מיליארד דולר ב-2015 וחזוי להגיע ל-18.1 מיליארד דולר עד 2020, עם שיעור צמיחה שנתי מורכב של 9.15% בין 2015 ו-2020 (מקור: Markets and Markets).


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il