TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבינט הדיור אישר את הצעת שר האוצר לקידום עירוב שימוש בין תעשיה ומסחר לבין מגורים וייעול פעילות ועדות הערר


אושרה הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להביא לתיקון חוק התכנון והבניה זאת במטרה להבטיח את איתנות הרשויות המקומיות והצורך לאפשר להן לפתח את מתחמי התעסוקה המאושרים והלא ממומשים או מיושנים בתחומן
תיקוני החקיקה המוצעים עולים בקנה אחד עם מדיניות השר ופעולותיו להגדיל את היצע הדיור ולטפל בחסמים בתחום הדיור.

בבחינה שנערכה מול הוועדות לתכנון ובניה עלה, כי קיים עודף תכנוני משמעותי לא ממומש בשטחי תעשיה ומסחר. עודף זה נשען על תכניות גדולות למסחר ותעסוקה ברשויות המקומיות באזור המרכז מקשה על הגדלת היצע הדיור, מונע עירוב שימושים ומקטין את היכולת לקדם הגדלה של היצע שטחי תעסוקה ומסחר בפריפריה.

לאור האמור מוצע כי וועדות מקומיות עצמאיות יוסמכו לבצע שינוי ייעוד מתעסוקה למגורים, באופן שייצור עירוב שימושים ויגדיל את היצע הדיור ובהתאם להוראות הבאות:

זכויות הבנייה שיינתנו למגורים לא יעלו על 20% מהשטח שניתן לבנייה בתכנית המקורית.
על מנת לשמור על כך שמרבית השימוש במגרש יהיה לתעסוקה מוצע להתנות את מימוש הבנייה למגורים במימוש לפחות מ-80% מהזכויות בייעוד תעסוקה.
כחלק מאישור התכנית על הוועדה למצוא כי מתן הזכויות הנוספות נותן מענה מספק לצרכי ציבור לאזור.
כיום, ישנם בניינים המיועדים למסחר, מלאכה או תעסוקה, אשר נמצאים באזורי מגורים או בקרבתם. הליך תכנוני לשינוי יעוד ממסחר למגורים אינו נמצא בסמכותה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה גם אם הוסמכה כוועדה מקומית עצמאית ולפיכך ההליך ארוך ומתמשך ולא מתאים לדינמיות הנדרשת בהליכים לחידוש המרחב העירוני מעין אילו.

לפיכך, במסגרת מאמצי האוצר להביא להרחבת היצע הדיור, מוצע להסמיך ועדה מקומית עצמאית וועדה עצמאית מיוחדת לאשר שינוי ייעוד בהליך תכנוני בתכניות בייעוד תעסוקה, מלאכה או מסחר בבניינים שהושלמה בנייתם, כאשר זה נועד להמרת הייעוד לייעוד למגורים בשכירות.

בנוסף, בשנים האחרונות הפכו ועדות הערר לחסם משמעותי המביא לעיכוב של מימוש היתרי בנייה, ומקשה על הגדלת היצע הדיור. במטרה לייעל את פעילות וועדות הערר מוצע להעניק להן סמכות לחייב את מגיש הערר או את המשיב לשלם לצד שכנגד את הוצאותיו בהליך אם מצא שהערר שהוגש לא היה בתום לב או שהערר מוצדק לפי העניין וכי חיוב בהוצאות כאמור יהיה ניתן לביצוע בהליכי הוצאה לפועל.

כמו כן מוצע לקבוע מנגנון לעניין עיכוב הביצוע כך שבעל ההיתר יוכל לפנות בבקשה לוועדת הערר להסיר את עיכוב הביצוע עד קבלת ההחלטה, וכך להבהיר כי הליכים נוספים הנדרשים להיתר, לגביהם לא הוגש ערר, כגון בדיקת מכון בקרה, לא יעוכבו גם כן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il