TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תופעת תשלומי הגבייה "המנופחים" של חברות התקשורת


משרד התקשורת יגביל משמעותית את התשלום עבור עבור הוצאות הגבייה המותרות פרסם שימוע קצר בנושא
רקע
בשנים האחרונות הגיעו למשרד התקשורת תלונות ציבור רבות המעידות לכאורה על תופעה רווחת בשוק התקשורת לפיה מפעילי תקשורת דורשים ואף גובים מהמנויים תשלומים "מנופחים" בגין חובות. הסכומים הגבוהים הללו כוללים, בין היתר, ריבית פיגורים בשיעור גבוה וכן "הוצאות גבייה" גבוהות שנדרש המנוי לשלם בשל טיפולו של מפעיל התקשורת – ובכלל זה הסתייעותו בעורכי דין חיצוניים – בגביית החוב.
ביום 13 ביולי 2016 פרסם משרד התקשורת שימוע בנושא, המציע כי בניגוד למצב הקיים כיום, שבו כל חברה קובעת את התעריף על פי ראות עיניה וללא תחשיב, המשרד מתכוון להגביל את התעריף בגין חובות ולהסדיר תשלום קבוע להוצאות גבייה.

דוגמאות לאסדרה החדשה:
אם גובה החוב של הלקוח הוא בין 100 – 300 ₪ - הוצאת הגבייה המותרת תהיה רבע מהתעריף המינימלי המומלץ 58.75 ₪.
גובה חוב שעומד על 500 ₪ - הוצאת הגבייה המותרת תהיה 117.75 ₪.
גובה חוב שעומד על 800 - 5000 ₪ - הוצאת הגביה המקסימלית המותרת תהיה 176,5 ₪.

המצב כיום והקושי שנתגלה בו
ריבית פיגורים: כיום, מפעילי תקשורת גובים ממנוייהם אשר איחרו בתשלום (או דורשים ממנויים בעלי חוב), ריבית פיגורים בשיעור גבוה, גם במקרים שבהם נפתח תיק הוצאה לפועל נגד המנוי. נכון להיום, מדובר בסך של 7.5%.
הוצאות גבייה: בשל חובות של מנויים שנוצרו בגין אי-תשלום במועד, דורשים חלק ממפעילי התקשורת או באי כוחם מבעלי החוב לשלם "הוצאות גבייה" בסכומים גבוהים יחסית, וזאת בנוסף על החוב והריבית. בכך הופך החוב הסופי שנדרש המנוי לשלם גבוה בצורה משמעותית מהחוב המקורי.

מטרות התקנות המוצעות והדרך המוצעת להשגתן
מטרה אחת של התקנות היא להבהיר כי התשלום עבור ריבית פיגורים שמפעיל תקשורת יכול לגבות ממנוי אשר מפגר בתשלום חובו, תעמוד על אחוז אחד (1%) לכל היותר!
מטרה צרכנית נוספת היא להגביל את הסכום המרבי שניתן לגבות ממנויים בעד הוצאות גבייה, כך שיהיה בשיעור מידתי. מוצע לעשות זאת באמצעות הגבלה של הוצאות הגבייה המרביות אשר מפעיל תקשורת רשאי לחייב את המנוי, עד לשלב שלפני פתיחת תיק בהוצאה לפועל (דוגמאות בהמשך ההודעה).

חשוב לציין כי התקנות המוצעות אינן מגבילות את אפשרותו של מפעיל תקשורת להסתייע בשירותיו של עורך דין חיצוני לשם גביית חובות, אלא מגבילות את שיעור הוצאות הגבייה שניתן לגבות בין במישרין ובין באמצעות מי מטעמו של מפעיל תקשורת.

להלן דוגמא למצב הקיים כיום :
פניית לקוח שעשה עסקה עם חברת X והגיעה למשרד התקשורת:

לאחר שלקוח צבר חובות, הוא הגיע לסיכום עם החברה על חלוקת החזרי החוב לתשלומים למשך 3 שנים. אך לאחר שהוראת הקבע לא כובדה, החברה העבירה את התיק לע"וד והם ביקשו מהלקוח שישלם את כל הסכום עבור המכשירים והחשבוניות בסך של 13,900 ₪ בתשלום אחד במזומן.
הלקוח ביקש לפרוס את החוב לתשלומים אך החברה לא הסכימה והוסיפה ריבית פיגורים שהגיעה לסכום של 22,616.35 ₪ (ללא הנחות) בגין חשבוניות חודשיות שוטפות , תשלומים עבור ציוד ובגין הוצאות משפטיות , כפי שיפורט להלן:
קרן החוב 13,991.89 ₪.
הוצאות משפטיות 10,118.46 ₪.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il