TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נלחמים על הבית – שומרים על החקלאות הישראלית


עצרת המחאה של מגדלי הדגים והחקלאים כולם, עלתה על כל הציפיות של מארגניה – ארגון מגדלי דגים.
אלפי ילדים, בני נוער, צעירים ומבוגרים הגיעו לבריכות הדגים של קיבוץ מעוז חיים בחום של למעלה מארבעים מעלות כדי לקחת חלק במפגן נגד הורדת המכסים על יבוא הדגים.

ענף המדגה נמצא בשבועות האחרונים תחת איום קיומי ממשי בעקבות החלטת משרד האוצר לבטל את המכס על ייבוא הדגים לישראל. זהו צעד שיביא לקריסה מוחלטת של הענף ושל כל השירותים הנלווים לו כמו בתי האריזה, חברות המזון, המעבדות, חברות השינוע וההובלה וחברות השיווק.
לעצרת הגיעו ראשי רשויות, ראשי ארגונים, חברי כנסת, אנשי תיירות וסביבה ועוד.

יורם קרין ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, אשר רוב יישוביה מתפרנסים מענף המדגה ונופיה משובצים בעשרות בריכות דגים משגשגות, עסוק בפעילות רצופה מול מקבלי ההחלטות כדי לסייע למגדלי הדגים ולחקלאים להגיע להסכמות אשר יבטיחו את המשך קיומה של החקלאות בעמק עוד שנים רבות, אמר בעצרת: "בני הנוער הרבים הנמצאים כאן מייצגים את דור ההמשך.

הם יודעים וגם אנחנו יודעים שחקלאות ובריכות דגים לא בונים ביום אחד. ענף המדגה שהוקם בעמק לפני עשרות שנים על ידי ראשוני המתיישבים הוא אחד הענפים המצליחים והטובים במדינת ישראל.

בעמק המעיינות נמצאים כ – 75 אחוזים מייצור הדגים במדינת ישראל והמשמעות של הורדת המכסים על יבוא הדגים היא קריסה כלכלית של עשרות משקים, אלפי עובדים מובטלים ומשפחות ללא מקור תעסוקה.

אנו שנמצאים כאן על גבול ירדן שהיום הוא גבול של שלום, אבל ידע גם ימים אחרים, נאבקים כל בוקר על שמירת הקרקע, הגדלת מקורות התעסוקה, צמיחה, פיתוח וקליטת משפחות. ללא ענף המדגה – כל האיזור ישקע ויקרוס. אני פונה אל שר האוצר וקורא לו לשבת יחד איתנו ועם שר החקלאות ולהגיע להסכמות על אופן הרפורמה ויישומה כך שתצמיח את הדורות הבאים ותחזק את האיזור הזה והאחרים הנמצאים כאן."

יוסי יעיש – מזכיר ארגון מגדלי דגים אשר עושה ימים כלילות על מנת למנוע את הגזירה אמר: "בארגון מגדלי דגים יצאו בחודשים האחרונים למאבק על הבית.

אנו פועלים ימים כלילות במגוון ערוצים כדי למנוע את חיסול הענף והבטחת עתידו של המדגה הישראלי ואת עתידם של כל העוסקים בענף זה. אין לטעות ! ענף המדגה הוא רק תחילת הדרך. במשרד האוצר החליטו כנראה להיפרד מהחקלאות הישראלית כולה. מגדלי העופות, מגדלי הבקר והצמחים, ענפי הזית והדבש וכל החקלאים באשר הם."

המשמעות של יבוש בריכות הדגים איננה רק כלכלית. יש לה משמעויות רבות וביניהן גם משמעות אקולוגית סביבתית ונופית.

פרופסור יוסי לשם – הגיע באופן מיוחד לעצרת מחו"ל, כדי לדבר על הערך הסביבתי והכלכלי של הבריכות מעבר לגידול דגים, לתיירות, צפרות, נופש ושמירת על המגוון הביולוגי והסביבה.

לציפורים הנודדות מאירופה ואסיה, שהבריכות לחלקם הן נקודת מנוחה ותדלוק, והנזק שיגרם עם סגירת בריכות הדגים למינים רבים של ציפורי מים, ציפורים נודדות ובעלי חיים נוספים החיים סביבן.

בעצרת דיבר דור בן נון ממירב – דייג צעיר מקיבוץ מירב שאמר: "יש בכל הארץ התעוררות גדולה של נוער לחזור לעבוד בחקלאות. הנוער בא לעבוד בחקלאות כי הוא רואה בזה אתגר גדול, חלום גדול.

החקלאות בארץ הזו זו הציונות. וכשאנו רואים את החזון הציוני שאנו חיים אותו יום יום נרמס תחת שיקולים פוליטיים זה כואב.

יש לנו חלום ומשימה שבשבילם הוקמה המדינה. ומי שרואה ביוקר המחיה חזות הכל, הוא במו ידיו שולח צעירים לגור בברלין כי שם המילקי זול יותר. החקלאות היא הרבה יותר שורשית ועמוקה מכל השיקולים.

ושום גל גבוה ככל שיהיה לא ישטוף אותם. אני לא יודע מה יעלה בגורל המדגה בשנים הקרובות אבל אני יכול להבטיח שבהתלהבות ובדבקות של הדור שלי והניסיון והכלים שהנחלתם לנו – החקלאות בארץ ישראל תנצח !"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "אנחנו מזהים מהלכים חד-צדדים נגד התנועה הקיבוצית החל מתחילת הקדנציה של שר האוצר הנוכחי.

אנחנו לא כל-כך חלשים, ולא כדאי לכחלון להפוך אותנו לאויבים. אני קורא לשר האוצר למצוא את הדרך להידבר אתנו, ולא לנסות לדרוס אותנו.

הקדנציה הפוליטית היא קצרת מועד והחיים ארוכים". ניר מאיר קרא לכל התנועות וגופי ההתיישבות והחקלאות מכל קצוות הארץ להתאחד אל מול המאבקים כנגד הגזירות בחוק ההסדרים.

עובד נור ראש המועצה האזורית גלבוע: אין דרך אחרת להסתכל על זה מעבר לעובדה המצערת שמשרד ממשלתי מקדם אג'נדה שתביא לחיסול ענף המדגה, תוך העדפת היבואנים על פני החקלאים.

מאות חקלאי ענף המדגה ניצבים בפני סכנת סגירת משקיהם ועלולים להישאר ללא פרנסה. זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת. ההתיישבות החקלאית בארץ, ובאזורנו בפרט, מהווה עוגן כלכלי ותעסוקתי ומבטיחה ביטחון תזונתי לתושבי המדינה לאורך כל השנה, תוך צמצום התלות ביבוא.

במקום לתמוך בכך, פועלים לעידוד היבוא הפרוע תוך פגיעה בחקלאים. שלא נתבלבל: במדינת ישראל, שיעור התמיכה במגזר החקלאי, הוא השיעור הנמוך ביותר של סיוע לחקלאות מכל מדינות המערב המפותחות.

אלו נתונים מסמרי שער. היעלה על הדעת שמדינות ללא בעיות ריבונות ופיתוח הקרקע, יתמכו בחקלאים יותר מאשר בישראל?! יש לעצור לאלתר את המהלך החד צדדי לביטול המכס על יבוא הדגים".

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "בישראל אנחנו חיים על נקודות איזון מאוד רגישות, על מנת להחזיק מעמד עלינו לדאוג לביטחון פיזי, כלכלי ותזונתי! אוכל = ביטחון! מדינה שאין לה קרקע ויכולת לספק בעצמה את מזונה היא מדינה וירטואלית.

מגדלי הדגים אינם רוצים פיצוי! הם רוצים לעבד את האדמה ולשמור על המרחב הכפרי והחוסן הלאומי. בכוונתנו לפעול בכדי למנוע מהלך חד צדדי, שעלול להמיט אסון על מאות ואלפי משפחות המוצאות את פרנסתן מענף המדגה.

בנוסף לחשיבות הכלכלית של בריכות הדגים בחוף הכרמל, הבריכות מהוות אטרקציה נופית וסביבתית שבין הכרמל לים ומהוות בית גידול למגוון עופות וציר נדידה מהחשובים בעולם לעופות העושות דרכם לאפריקה וממנה.

עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, בשם המועצה וצמח מפעלים אזוריים: "כמי שרואה לנגד עיניו את טובת הצרכן הישראלי מחד ואת הצורך הקיומי/ציוני/לאומי בהמשך קיומה של החקלאות מאידך, אני סבור שיש צורך לפעול בהידברות ובשיתוף פעולה עם מגדלי הדגים ולא נגדם.

ניסיון לפעול בכוח ובאופן חד צדדי ישפוך את התינוק עם המים. החקלאות המקומית תחוסל והצרכנים לא ירוויחו דבר.

אני קורא לשר האוצר ואנשי משרדו להתעשת ולהפסיק לפעול בכוחניות מול החקלאים בניסיון להסיט את האש והדיון הציבורי מהאתגרים המשמעותיים באמת שניצבים על שולחנם".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il