TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת פסגות להחלטת הריבית באנגליה


תגובת גיא בית-אור, מנהל מחלקת מאקרו במערך המחקר והאסטרטגיה בפסגות, להחלטת הריבית באנגליה
הבנק המרכזי האנגלי הפתיע את השווקים לפני שעה קלה כאשר החליט להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של חצי אחוז כאשר הצפי היה להפחתת לרבע אחוז כאשר אף היו ציפיות להרחבה מוניטארית מעבר להפחתת הריבית.
ההחלטה התקבלה ברוב גדול כאשר מתוך תשעה החברים בוועדה, רק אחד הצביע להפחתת הריבית.
עם זאת, חברי הועדה אותתו באופן ברור כי צפויה פעולה מרחיבה בחודש אוגוסט כאשר אופי הפעולה ייקבע רק עם פרסום התחזיות המעודכנות במהלך החודש הבא. בבנק המרכזי ציינו כי עדיין לא יצאו מספיק נתונים לאחר ה-BREXIT שיכולים לאותת על עצמת ההשפעה, למעט ההשפעות השליליות שכבר ניתן לראות על הסנטימנט והציפייה לעלייה באינפלציה לאור הפיחות בפאונד.
חברי הועדה גם ציינו לחיוב את תגובת השווקים לברקזיט כאשר הוכיחו עמידות בזכות האיתנות של המערכת הפיננסית והפעולות הרגולטוריות שכבר ננקטו על ידי הבנק המרכזי. נזכיר כי עוד לפני החלטת הריבית, הבנק המרכזי כבר הפחית את דרישות ההון הרגולטוריות מהבנקים הבריטים מה שלטענו צפוי לאפשר לבנקים המסחריים להזרים עוד כ-150 מיליארד פאונד לשווקים בצורה של הלוואות למשקי הבית ולמגזר העסקי.
שוקי המניות הגיבו באכזבה קלה להודעה כאשר ה-FTSE הבריטי עבר מעליות לירידות אך התגובה בשאר השווקים באירופה הייתה הרבה יותר מתונה והם ממשיכים להסחר בעליות שערים. שוקי האג"ח הגיבו להחלטה בעליית תשואות והפאונד התחזק אל מול שאר המטבעות, תגובה אשר משקפת את ההפתעה או האכזבה, אם תרצו, מההחלטה. עם זאת, להערכתנו יש להתייחס להודעה זו כאל הרחבה מוניטארית לכל דבר ועניין שכן חברי הועדה ציינו באופן ברור, שאינו משתמע לשתי פנים, כי תינקט פעולה מוניטארית מרחיבה בחודש אוגוסט.

בכל מקרה, כל הפחתת ריבית או הרחבה מוניטארית שתינקט בחודש הבא צפויה להיות בעלת השפעה כלכלית מוגבלת במקרה הטוב שכן המדיניות המוניטארית בבריטניה כבר מאוד מרחיבה הרבה מאוד שנים והפחתה של עוד רבע אחוז בריבית לא צפויה להיות המהלך שיציל את הכלכלה הבריטית. נראה כי הבנק המרכזי מעוניין לראות עוד נתונים לפני שיחליט על ממדי ההרחבה אך לא פחות חשוב, נראה כי הוא מעוניין לתת לממשלה החדשה בראשות תרזה מיי את האפשרות להתבסס ולהפחית את אי הודאות הפוליטית ואף להוציא אל הפועל תגובה פיסקאלית שעשויה להיות בעלת השפעה רבה יותר מהרחבה מוניטארית נוספת.
כך או אחרת, החודשים הקרובים צפויים להיות מאוד עמוסים מבחינת הבנקים המרכזיים בעולם שכן מעבר להרחבה הצפויה בבריטניה, אנו מצפים גם להרחבה נוספת ביפן ובאירופה. ביחד עם עיכוב העלאות הריבית בארה"ב, נראה כי העולם המפותח ימשיך לחקור ולאתגר את גבולות המדיניות המוניטארית גם בשנה הקרובה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il