TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד התקשורת מגיב בזמן אפס זמן למהלך של אקספון


תגובת אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות, להחלטת משרד התקשורת לעצור את הסכם הוט מובייל – גולן טלקום
משרד התקשורת מגיב באופן מידי לעסקה שנחתמה בין סלקום לאקספון מובייל.

שעות ספורות בלבד לאחר שפורסמה ההודעה של סלקום לבורסה בדבר חתימה על הסכם אירוח, מודיע משרד התקשורת כי הוט מובייל לא יכולה לספק שירותי נדידה פנים ארצית לגולן טלקום ולכן עוצר את ההסכם ביניהן. עפ"י התנאים הקיימים כיום בשוק ואותם הזכרנו במבזק של הבוקר, משרד התקשורת נתן למפעילות הוותיקות אפשרות לארח חברות על הרשת שלהן למשך 7 שנים (תיקון שבוצע לפני כארבע שנים) ועל מנת שהוט מובייל תוכל לתת שירותים דומים יהיה עליה לעבור הליך הכולל שימוע פומבי בכדי שתוכל לספק שירותים דומים.

סיטואציה זו סוגרת לפחות כרגע את האופציה של מעבר גולן להוט מובייל והיא צפויה להמשיך ולקבל שירותים מסלקום. לחילופין, היא יכולה לעבור לפלאפון שהיא מפעילה וותיקה ואין לה הסכם אירוח משמעותי. זו בהחלט יכולה להיות הזדמנות לפלאפון אך נשאלת השאלה למה שגולן תבצע מהלך כזה, במיוחד שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהמהלך התבצע מראש במטרה להביא בסוף התהליך לידי מיזוג בין החברות.

עצירת ההסכם על ידי משרד התקשורת מחזירה את הגלגל אחורה, עם שינוי אחד שכרגע מעניין לבחון איך הוא יתפתח. גולן טלקום ממשיכה לקבל שירותים מסלקום ולהיות הלקוח הגדול ביותר שלה, כאשר אקספון מובייל נושפת בעורפה וצפויה להיכנס לשוק במידה ומשרד התקשורת יאשר את העסקה עם סלקום. אנו מעריכים כי ההסכם שנחתם בין סלקום לגולן טלקום עומד בכל הדרישות והתקנות של משרד התקשורת ולכן לא רואים סיבה ממשית לפסילת ההסכם מצד משרד התקשורת. גם לרשות להגבלים העסקיים, שהתחרות נמצאת בליבת קבלת ההחלטות שלו, לא צפויה להיות סיבה לפסול את ההסכם.

אישור ההסכם בין סלקום לאקספון מוליד שחקן נוסף בשוק שנמצא גם ככה בחוסר שיווי משקל זה מספר שנים, נוכח התחרות האגרסיבית ומחירי חדירה שדי התקבעו. אך הוא גם מוליד הזדמנות לגולן טלקום. אנו מעריכים כי גולן תקבל הצעות לרכישה גם מהוט מובייל וגם מאקספון מובייל שכנראה תהיה מעוניינת לקנות פלטפורמה של לקוחות לאחר החתימה על ההסכם. ההתעניינות של אקספון נובעת להערכתנו מההבנה שחדירה לשוק במצבו הנוכחי מאוד קשה, למרות ששיעורי הניוד עדיין מאוד גבוהים ובין הגבוהים בעולם. חדירה לשוק הסלולר כיום כרוכה בעיקר ביכולת להתחרות ברמת המחיר ואולי ברמת השירות, אבל בעיקר ברמת המחיר, שכפי שציינו נמצא בתחתית.

התעניינות מצד שתי חברות תקשורת יכולה להוות הזדמנות לגולן טלקום אם כי נראה שמכירה להוט מובייל עשויה להיות הרבה יותר מאתגרת מבחינת האישורים מצד הרשויות בהשוואה למכירה לאקספון מובייל. אחת הסיבות לכך מאוד טריוויאלית ופשוטה. אישור מיזוג בין הוט לגולן מעמיד בסכנה אמיתית את פוטנציאל הכניסה של אקספון מובייל שלהערכתנו מעוניין להיכנס לשוק באופן ישיר עם פלטפורמה קיימת ולא להתחיל לאסוף את הלקוחות בבודדת, מצב שיוביל לחזרה ל- 4 שחקניות, שזה תרחיש פחות טוב בעניים של הרשות להגבלים עסקיים. לכן אנו מעריכים שבסופו של דבר קיים היום יתרון לאקספון מובייל, לפחות מול הרשיות ולמרות שגולן לא מוחייב למכור לאספון את העסק. ולכן במידה ותרחיש זה מתקיים השוק יוותר עם חמישה שחקנים אבל נראה כי השחקן שיחליף את גולן טלקום, עשוי להיות פחות אגרסיבי בזירת המחיר גם נוכח ההסכם שחתם עם סלקום שמבטיח לה הכנסות שכנראה גבוהות מכ- 220 מיליון ₪ בשנה. מצב זה עשוי להטיב מעט עם השחקניות בשוק.

חשוב לציין ולהזכיר שכל שיפור של 1 ₪ ב- ARPU של שלושת החברות הגדולות מהווה עלייה של כ- 30 מיליון ₪ ב- EBIDTA. כלומר לעלייה של 10 שקלים בממוצע במחיר (לפני מע"מ) ישנה משמעות הרת גורל עבור חברות הסלולר כיום.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il