TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסגות על עסקת אקספון-סלקום


מהלך שעל-פניו נראה לא רציונאלי, אולם מהווה מהלך אסטרטגי שנועד לתקוע יתדות בעסקה שחתם גולן מול הוט
להלן תגובת אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות, לעסקת אקספון-סלקום:

סלקום הודיעה כי חתמה על הסכם עם אקספון מובייל על הסכם אירוח. על פניו, סלקום מכניסה שחקן חדש ונוסף לשוק. נראה כי מדובר במהלך חכם עבור סלקום אבל פחות נוח לשוק הסלולר, שסביר להניח יוותר עם חמישה שחקנים, נכון לעכשיו.
סלקום נשארת ערנית מאוד ומבצעת כל הזמן מהלכים אסטרטגים על מנת לשפר את מעמדה בשוק הסלולר וכקבוצת תקשורת בעתיד. לאחר שהמהלך לרכישת גולן טלקום לא צלח ויותר מכך החברה איבדה את גולן טלקום לטובת הוט מובייל, החברה מבצעת מהלך מאוד מעניין שעל פניו נראה לא רציונאלי אבל עומד מאחוריו היגיון רב.

אקספון מובייל חתמה על הסכם לפיו חמש השנים הראשונות שלה בשוק הסלולר מוגדרות כשנות חדירה. בשנים אלו החברה צפויה לשלם לגולן טלקום 25 ₪ למנוי בשנה הראשונה, 27.5 ₪ למנוי בשנה השנייה ומהשנה השלישית 30 ₪ למנוי. אקספון מחויבת לסכום מינימום של 20 מיליון ₪ בשנה הראשונה, סכום שעולה עד ל- 110 מיליון ₪ בשנה החמישית.
במידה ואקספון תצבור מספר מנויים מספיק גבוה בתוך חמש השנים הללו (על ידי רכישת גולן טלקום, למשל) היא עוברת למסלול של הסכם שיתוף ברשת דור 4 עם סלקום (חשוב לציין כי ההסכם הוא לשיתוף רק על דור 4 ואינו כולל את הרשת הפסיבית והדורות הקודמים).
מעבר להסכם זה מכיל שלושה סעיפים עיקריים:
1. השתתפות בעלויות התפעול של הרשת – עלות קבועה (50% - 50%) בתוספת המרכיב המשתנה, בהתאם לתנועה
2. תשלום בסך 45 מיליון ₪ עבור שימוש ברשת הפסיבית
3. השתתפות בהשקעות ההוניות ברשת דור 4, שמוערכות על-ידנו בכ- 30 מיליון ₪ בשנה וכוללות גם השקעות עבר ברשת דור 4.

אנו מעריכים כי במידה ומדובר בהיקף מנויים מספיק גדול כגון זה של גולן טלקום מדובר בהכנסה של למעלה ל- 200 מיליון ₪ עבור סלקום.

מעבר להסכם הכלכלי, מדובר במהלך אסטרטגי שנועד לתקוע יתדות בעסקה שחתם גולן מול הוט. מאחר וגולן טלקום אינו מפעיל וירטואלי ומאחר וכנראה שהוט לא ממש יכולה לחתום על הסכם נשיונל רומינג לגולן מתוקף הרישיון שניתן לה ממשרד התקשורת (עפ"י תנאי הרישיון ניתנה אפשרות כזו לשלושת החברות הגדולות למשך 7 שנים בלבד כאשר נותרו עוד שלוש שנים עד שתוקפו של האישור יפוג), למשרד התקשורת יתכן ויהיה קשה יותר היום לאשר את ההסכם של הוט גולן.
משרד התקשורת יצטרך להשוות את תנאי ההסכם בשני המקרים. בנוסף, בעיני משרד התקשורת כניסת שחקן נוסף משמרת את התחרות ולכן יפעלו באופן אגרסיבי יותר מול גולן במידה וירשמו הפרות של תנאי הרישיון. מבחינת הרשות להגבלים עסקיים נראה כי המהלך הנוכחי שביצעה אקספון יכול להיות גם יריית הפתיחה בניסיון לרכוש את גולן טלקום. להערכתנו, לרשות להגבלים עסקיים יהיה הרבה יותר נוח לאשר עסקה בין גולן לבין אקספון מאשר עסקה בין הוט מובייל (שהיא גם חלק מקבוצת תקשורת גדולה) לגולן טלקום.

בכל מקרה, נראה כרגע שהשוק יוותר בטווח הנראה לעין עם חמש שחקניות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il