TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לא צפויה הפתעה בהחלטת הריבית בארה"ב היום


יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס
"ריבית הפד תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים, כאשר המועד האפשרי הקרוב מבחינתנו להעלאת הריבית הבאה הוא חודש דצמבר. אנו לא צופים הפתעות בהחלטת הריבית היום".
חברון מתייחס לירידות בשווקים בימים האחרונים ומעריך כי "הפחתת החשיפה לשוקי המניות היא אסטרטגיה נכונה ולא מכיוון שצפוי משבר, אלא בגלל שרמת התמחורים אינה אטרקטיבית, במיוחד כאשר אין צפי של ממש לגידול ברווחיות ושיפור בצמיחה. עם זאת, בהחלט ייתכן שהירידות בשווקים ייצרו הזדמנות מחודשת להגדלת חשיפה לשוק המניות. במידה שהירידות בשווקים יימשכו ויתקרבו לנקודת השפל, בהחלט ייתכן שכדאי לחפש נקודת כניסה מחודשת לשוק". חברון מתייחס גם לאפשרות של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי (Brexit) והשפעתה על השווקים: "צריך לקחת דברים בפרופורציה. לא בטוח שהנזק בטווח של השנים הקרובות יהיה כל כך עמוק, אם בכלל. נכון להיום הפחד אוחז במשקיעים, אך ברוב המקרים מתבררת סיטואציה זו כנקודת כניסה טובה לשווקים. במידה שהירידות ימשכו רצוי לשקול כניסה מבוקרת תוך ניצול של רמת המחירים הנמוכים. במידה שבריטניה אכן תצא, כנראה שהירידות יימשכו עוד מספר ימים לאחר התוצאה עד להתייצבות לכן, אולי כדאי לבצע 'הגנה' כלשהי יום לפני המשאל".
חברון ממליץ כיצד להכין את תיק ההשקעות לתרחישים השונים הקשורים ל-Brexit: "אי-הוודאות שנוצרה בקרב המשקיעים, הובילה לכך שכיום קיימת הזדמנות לכניסה בשוק המניות הבריטי. בהנחה של Brexit, סביר להניח שנראה תנודתיות ואף ירידה במדדים אלה, כאשר הירידה החדה צפויה להירשם במדד FTSE250, שהוא חשוף יותר לשוק המקומי. יחד עם זאת להערכתנו, אלו יהיו ירידות של כמה ימים שרק ייצרו הזדמנות טובה יותר להגדלת החשיפה. ניתן לעשות שורט על מדד FTSE250 מול לונג על מדד FTSE100. במידה שתהיה יציאה, סביר להניח ששני המדדים ירדו, אך ה-FTSE100 פחות. אם תהיה הישארות, סביר להניח שהשניים יעלו, למרות שה-FTSE100 יסבול מהתחזקות הלירה שטרלינג. ברמת סקטורים ניתן לעשות שורט על סקטורים שתלויים בכלכלה המקומית, מול לונג על סקטורים שפחות תלויים בכלכלה המקומית. סקטורים כמו בנקים, נדל"ן, מוצרי צריכה וביטוח הם החשופים ביותר לשוק המקומי. במידה שיהיה Brexit, צפויה להיות פגיעה בביקוש המקומי בבריטניה, וכן ברווחיות הסקטורים האלה, ומכאן, צפויים ביצועי חסר שלהם. מנגד, סקטורים כמו תעשיית החומרים והכרייה, תקשורת וטלקום הציגו קורלציה שלילית ומכאן, צפוי להם ביצוע עודף, לעומת הסקטורים החשופים יותר לפעילות המקומית".
המלצה נוספת של חברון להכנת התיק לתסריטים הקשורים ל-Brexit היא להשקיע "לונג בזהב ושורט על היין. בהנחה שבריטניה תצא, חופי המבטחים הראשונים יהיו הדולר והזהב. גם היין היפני יככב. בהנחה שבריטניה תישאר, הלירה שטרלינג תתקן בעוצמה, הזהב עשוי להיחלש קצת וכך גם לגבי הדולר. מכיוון שהסיכויים לשתי התרחישים גבוהים יחסית, הפוזיציה הטובה ביותר להערכתנו היא לונג זהב ושורט יין".
.ביחס ליין אומר חברון כי "הלחץ על היין לא צפוי להסתיים בקרוב. מלבד החולשה של הדולר, צריך לזכור שהיין נחשב לחוף מבטחים, ונראה כי אי הוודאות שגדלה לאחרונה בעולם (בעקבות הבנקים באירופה, חשש למשבר פיננסים בסין, התמתנות בצמיחה הגלובלית והכי עדכני להיום- החשש מ(Brexit-, רק תמשיך לחזק את היין".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il