TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האם ה- Brexit יהיה הקץ לדירוג AAA של בריטניה?


השפעה מהפרספקטיבה של דירוג מדינה, השלכות עזיבה אפשרית על ענף הנדל"ן, Brexit ותחום התשתיות
כלכלני S&P: האם ה-"הברקזיט" יהיה הקץ לעידן דירוג ה-AAA של בריטניה?
במידה ובריטניה תחליט לפרוש מהאיחוד האירופאי, דירוג ה-AAA של בריטניה ישאר ימים ספורים בלבד, כך עולה מדו"ח שפרסמו כלכלני סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P. בהתאם לנסיבות ולתוצאות ההצבעה לעזיבת האיחוד האירופי, S&P עשויה להוריד את רמת הדירוג של בריטניה ביותר מנוטצ' אחד, לאחר הערכה מחדש לגבי יכולתה וחוזקתה לתכנון מדיניות שתתרום לשימור הצמיחה.
פרישתה של בריטניה מהאיחוד היא מהלך בעל פוטנציאל לחוסר וודאות למשך תקופה ארוכה ובכך טמון הסיכון הגדול ביותר, אומרים ב-S&P. הבוחרים הבריטים יצביעו עבור יציאה מהאיחוד האירופי, אך לא יצביעו עבור אלטרנטיבות אחרות באשר ליחסים עם אירופה. קיימת סבירות גבוהה, כי תהליך הפרישה יימשך יותר משנתיים לאור המורכבות והמחלוקת הפוליטית. צרכי המימון החיצוניים של בריטניה יהיו עקב אכילס, כאשר המשמעות בפועל היא שפרישה מהאיחוד תלווה בתקופה ארוכה של אי וודאות. אי הוודאות לגבי הסטטוס העתידי של בריטניה עשוי להוביל להיסוס בקרב המשקיעים, הן ברמה הפיננסית והן בתחום היזמות העסקית. מחקר של S&P בקרב משקיעים גדולים בתחום התשתיות בבריטניה מצא, כי 69% מהנשאלים סבורים כי לעזיבת האיחוד תהיה השפעה שלילית במשך שנתיים-שלוש, בעוד ש-28% סבורים כי פרק הזמן של ההשפעה השלילית יהיה ארוך יותר. יותר ממחצית מהנשאלים סבורים כי לעזיבת האיחוד תהיה השפעה שלילית על החלטות ההשקעה שלהם. עם יותר מ- 5% מהתמ"ג, בריטניה הינה השניה בגודל הגירעון השוטף בפרספקטיבה גלובאלית, לאחר ארה"ב. לאחרונה, הגירעון בחשבון השוטף כוסה בעיקר על ידי השקעות זרות ישירות ותזרים הון נטו. בריטניה הינה יעד עסקי אטרקטיבי, בהיותה חלק אינטגרלי מאזור בעל פעילות כלכלית משמעותית מהפרספקטיבה הגלובאלית. היעדר הביטחון לגבי מיקומה של בריטניה עלול להוביל לקיטון בהזרמות ובהשקעות החיצוניות. קיזוז הפער ידרוש קיום הסכמים נוספים עם משקיעים זרים, האטה בכלכלה להפחתת החוב החיצוני או שילוב של השניים. החלשות המטבע הבריטי עשויה לסייע, אך תגובת היצוא להיחלשות המטבע ב- 2007-2008 אמורה לשמור מפני אופטימיות מוגזמת.
לאור זאת, S&P רואה השפעה שלילית של פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי על דירוג המדינה שלה. מערכת פוליטית קוטבית, המציבה סיכונים של קביעת מדיניות יעילה, שקופה וצפויה הינה בעלת השפעה שלילית על איכות האשראי של בריטניה בהינתן סיכון לצמיחה כלכלית ולמאזן התשלומים.
הברקזיט והסיכונים לענף הנדל"ן הבריטי
כלכלני S&P מציינים בדו"ח נוסף, כי משאל העם בבריטניה האם להישאר או לצאת מהאיחוד האירופי מציב סיכונים גם לענף הנדל"ן במדינה. סביר להניח שאי הוודאות לקראת המשאל לבדה כבר גורמת לשיתוק מסוים בקבלת החלטות השקעה בנדל"ן בבריטניה. במידה ויוחלט על פרישה מהאיחוד, אי-הוודאות המתמשכת תוביל לסנטימנט שלילי יותר.
להערכת S&P, הסיכונים בעזיבתה של בריטניה את האיחוד יהיו בעיקר בענף הנדל"ן המסחרי, במיוחד בענף המשרדים ופחות בקמעונאות ולוגיסטיקה. כמו כן, עיקר ההשפעה תהיה בעיקר בנדל"ן באזור לונדון, בו קיים ריכוז גבוה של חברות לשירותים פיננסיים בינלאומיים.
גם ענף הנדל"ן למגורים אינו חסין מפני הברקזיט. השפעה ארוכת טווח של האטה בזרימת האוכלוסיה וירידה אפשרית בביטחון הצרכנים - הן בעלות מתאם גבוה למחירי הנכסים ועשויות להיות בעלות השפעות שליליות על ענף הנדל"ן למגורים לאורך זמן. להערכת S&P, קיימת גם אפשרות של עיכובים בתהליכי בניה היות שחלק משמעותי מכוח העבודה בתעשייה זו מגיע ממדינות האיחוד.
הברקזיט והשפעותיו על תחום התשתיות
במחקר נוסף שביצעה S&P בקרב משקיעים בתחום התשתיות בבריטניה עולה, כי התוצאה המיידית של פרישה מהאיחוד הינה אי-יציבות פוליטית ואי-סדר בתחום המאקרו כלכלי, אשר עשויים לדחות החלטות השקעה, לגרום לתנודתיות במטבע הבריטי, לתנודתיות ברווחי החברות ולייקור עלויות המימון. בנוסף לכך, מעריכים ב-S&P, תחול התייקרות בעלויות שלבי הפיתוח של פרוייקטי התשתית הנוכחיים. זאת, לאור העובדה כי ישנם רכיבים מהותיים הכלולים בשלב הפיתוח, דוגמת רכיבים בתחום האנרגיה המתחדשת וטורבינות רוח, המיובאים לבריטניה ועשויים להוביל לעלייה בהוצאות במקרה של פיחות במטבע הבריטי מול האירו או מול מטבעות אחרים.

דרישות ההון מראש עבור נכסים אלו הן בדרך כלל גבוהות, ופיחות של המטבע הבריטי עלול לגרום לסך הוצאות גבוה יותר. בעוד שאי הוודאות בנוגע לפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מציבה סיכונים הן עבור משקיעים מקומיים והן עבור משקיעים זרים בתחום התשתיות, בצד השני של המטבע יש הזדמנויות להשיג תשואות גבוהות יותר, אשר עלולות להביא לפעילויות לא צפויות.
מהפרפסקטיבה הדירוגית ב-S&P לא צופים שינוי דירוג לחברות המדורגות בתחום התשתיות והפרוייקטים. רוב החברות המדורגות מציגות פעילות יציבה ולכן יצליחו להתגבר בטווח הקצר על ההשפעות הפוטנציאליות של מהלך פרישה. בטווח הארוך יותר, ההשפעה של הברקזיט על פעילות כלכלית בבריטניה – חיובית או שלילית - תלויה במשא ומתן עם האיחוד האירופי שיתקיים לאחר ההצבעה, אשר את תוצאתו לא ניתן לחזות.
בעוד שהדירוג העצמאי של חברות לא יושפע באופן שלילי מפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, עשויות להיות הורדות דירוג לחברות שיש להן קשר לדירוג המדינה. זאת, לאור תחזית דירוג שלילית של בריטניה והסבירות הקיימת להורדת דירוג המדינה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il