TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תמיכה גורפת של הציבור ונבחריו בתוכנית פארק הקישון


14 ראשי רשויות פנו לשר האוצר והשר להגנת הסביבה, משה כחלון, במכתב תמיכה בתוכנית הפארק שהגישה רשות נחל הקישון ומבקשים סיועו לשמירה על הריאה הירוקה של מטרופולין חיפה
ביום שני הקרוב, 20 ליוני, עומדת הוועדה המחוזית חיפה, לדון בתכנית פארק מורד נחל הקישון.
תוכנית פארק מורד נחל קישון זוכה לחיזוק נוסף של ראשי הרשויות במטרופולין חיפה. 14 ראשי רשויות חתמו על מכתב לשר להגנת הסביבה ולשר האוצר, משה כחלון, הממונה גם על רשות מקרקעי ישראל ומנהל התכנון, ובו קוראים לשר לשמור על הריאה הירוקה היחידה שנותרה בלב המרחב העירוני המתועש ומבקשים התערבותו למימוש חזון הפארק כפי שהתחייבה לו ממשלת ישראל.
במכתבם לשר מציינים ראשי הרשויות, כי פארק מורד נחל קישון הוא הצפוני מבין שלושת הפארקים עליהם הכריז ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו. בדרום, פארק נחל באר שבע, במרכז, פארק אריאל שרון ובצפון, פארק מורד נחל קישון, העתיד לשרת את תושבי המטרופולין וכי הם תומכים נלהבים בהקמתו.

עוד ציינו ראשי הרשויות שבניגוד לשטחו הצנוע של פארק הקישון, כ- 950 דונם, הפארקים האחרים משתרעים על שטח של אלפי דונמים כל אחד והקמתם התאפשרה בסיוע מימון ממשלתי.
ראשי הרשויות קראו לשר האוצר והגנת הסביבה, לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים, חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים בע"מ (חנ"י), רשות מקרקעי ישראל, מוסדות התכנון ומשרדי הממשלה, למציאת פתרון הולם שיאפשר את הקמתו של הפארק, כפי שתוכנן הלכה למעשה ולא פחות מכך (950 דונם הכוללים בתוכם 586 דונם שבמחלוקת עם חנ"י). פתרונות כאלה אפשריים בין במציאת פתרונות לשימושי עורף הנמל במרחב, בהקצאת קרקע חלופית ובשיפוי לצרכי פיצוי עבור קרקע שלא תמצא לה חלופה.

כבר בחודש פברואר 2011 הניח ראש הממשלה יחד עם השר להגנת הסביבה דאז אבן פינה להקמתו של פארק מורד נחל קישון. הדיון בהפקדת תכנית הפארק יעמוד להכרעת הועדה המחוזית לתכנון ובניה בחיפה בראשותו של אלוף במיל', יוסף מישלב, ב- 20 ביוני.
לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "פארק מורד נחל קישון הוא הריאה הירוקה היחידה במפרץ חיפה המתועש ויש לו תמיכה גורפת בקרב הציבור ונבחריו. הדיון על הפארק מצוי בפני הכרעת הועדה המחוזית לתכנון ובנייה ועל חבריה מוטלת האחריות לאשר את תכנית הפארק, על מנת שהציבור ייהנה ממתנות הטבע ושכיות החמדה בקישון ובסביבתו בהקדם". נסים ציינה "כי המאבק על השטח הפתוח בקישון לרווחת הציבור עדיין קיים ואישור התוכנית היא נידבך נוסף בדרך להקמת הפארק. ארגוני הסביבה והחברה האזרחית, גופי המחקר והאקדמיה וראשי רשויות במרחב פעלו רבות להביא את הנושא למרכז הדיון הציבורי ועל כך אנו מודים להם מאד".

החברה להגנת הטבע פועלת בשנים האחרונות למען פארק ציבורי גדול ככל האפשר, ובמסגרת פעילות זו, שלחה בשנה האחרונה מספר פניות לשר להגנת הסביבה, ולראש העירייה, בבקשה לפעול לקידום פארק רחב ידיים, עבור תושבי מטרופולין חיפה. בחברה להגנת הטבע מציינים כי: "אנו קוראים לחברי הוועדה לחזק את ההתחייבויות שניתנו בעבר וליטול אחריות ציבורית ותקציבית, ולשריין את פארק מורד הקישון המובטח - לשמירה על ערכי הטבע, על מרחב הנחל הפתוח, על ערכיו הייחודיים, לטובת הציבור ושימושיו. בתל אביב יש את פארק אריאל שרון ופארק הירקון, בחיפה צריך להיות פארק מורד הקישון."

על מכתב התמיכה בתוכנית פארק מורד נחל קישון חתמו (לפי סדר האלף בית של שמות המשפחה):
דוד אבן צור- ראש עיריית קרית ים, דוד אריאלי- ראש מועצה מקומית קרית טבעון, אבי בינמו- ראש עיריית נשר, אלי דוקוסקי- ראש עיריית קרית ביאליק, מוניר זבידאת- ראש מועצה מקומית בסמת טבעון, רפיק חלבי- ראש מועצה מקומית דלית אל כרמל, אריה טל- ראש עיריית טירת כרמל, יונה יהב- ראש עיריית חיפה, דב ישורון- ראש המועצה האזורית זבולון, וגיה כיוף- ראש מועצה מקומית עוספיה, כרמל סלע- ראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אמין ענבתאוי- ראש עיריית שפרעם, חיים צורי- ראש עיריית קרית מוצקין ויצחק רייך- ראש מועצה מקומית רכסים.
פארק הקישון צילום דב גרינבלט


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il