TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דברי נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, בישיבת הממשלה בנושא הגברת התחרות במערכת הפיננסית


"אני רואה חשיבות רבה בכך שלצד יישום הרפורמה המוצגת כאן היום, נשלים בהקדם את החקיקה להקמת וועדה ליציבות פיננסית"
אני מבקשת להביע הערכה לעבודה הרצינית שנעשתה על ידי הוועדה בראשותו של דרור שטרום. המערכת הפיננסית היא מערכת מורכבת, ויש לה מאפיינים ייחודיים שמחייבים חשיבה מעמיקה אודות אופן הביצוע של רפורמות ושינויים. אני שמחה על כך שבסופו של דבר, לאחר מאמץ רב של כל הנוגעים בדבר, הצלחנו לגבש המלצות לטובת הצרכנים ותוך שמירה על יציבות המערכת.
השינויים שהסכמנו עליהם הם משמעותיים ביותר, בפרט המכלול שלהם יחד. שינויים אלה, לצד יוזמות שמובילים בנק ישראל והפיקוח על הבנקים, כגון בניית מאגר נתוני אשראי, קידום התייעלות המערכת הבנקאית, וקידום הטכנולוגיה והחדשנות בתחומי הבנקאות – ייצרו בשנים הקרובות מערכת בנקאות מתקדמת, ויותר תחרותית בתחומי הקמעונאות והעסקים הקטנים.
חשוב ביותר, וסיכמנו זאת עם שר האוצר וצוותו, שכעת נתמקד ביישום הרפורמות, וככלל, נימנע מלקדם יוזמות חקיקה חדשות בתחום הבנקאות או לתמוך ביוזמות כאלו. השינוי שאנו מציעים פה הוא שינוי גדול, הוא מצטרף לשינויים שכבר נעשו, וחשוב שננהל את השינויים בצורה אחראית ונאפשר למערכת להסתגל ולהיערך אליהם.
חשוב להדגיש כי מערכת הבנקאות המקצועית והיציבה בישראל היא נכס למשק, והיא חיונית כדי לתמוך במימון הפעילות של משקי הבית והעסקים. בשונה מבנקים בארה"ב ובאירופה, הבנקים הישראליים עברו את המשבר הפיננסי העולמי בהצלחה רבה, נותרו יציבים, המשיכו לתפקד במהלך המשבר, וחסכו למשק הישראלי את המחיר הגבוה שמשלמות מדינות רבות בעולם במונחי אובדן תוצר, אבטלה, ונטל כבד על משלמי המיסים לחילוץ בנקים כושלים. לכן, חשוב שהשינויים יעשו בצורה מושכלת ומדודה תוך שימור היציבות של הבנקים והמערכת הפיננסית.
ההסכמה על פיה הפיקוח על חברות כרטיסי האשראי יוותר בבנק ישראל היא חשובה ביותר, על מנת למנוע מצב בו נוצר פער בדרישות הרגולטוריות להעמדת אשראי בין הבנקים לבין חברות כרטיסי האשראי, שיש להן פוטנציאל להפוך לגורם משמעותי במתן אשראי למשקי בית. פער כזה עלול היה להפעיל לחץ להורדת הסטנדרטים להעמדת אשראי בכל המערכת הפיננסית.

אני רואה חשיבות רבה בכך שלצד יישום הרפורמה המוצגת כאן היום, נשלים בהקדם את החקיקה להקמת וועדה ליציבות פיננסית, שתמסד את שיתוף הפעולה והתיאום בין הרגולטורים השונים על המערכת הפיננסית. הועדה תפעל לניתור, זיהוי מוקדם וטיפול מבעוד מועד בסיכונים למערכת הפיננסית.

בנוסף לדברי הנגידה, הציגה המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, את עקרונות המתווה להקמת בנקים חדשים אשר גובש בבנק ישראל בחודשים האחרונים, ואשר פרטיו יפורסמו לעיון הציבור בימים הקרובים. המפקחת הדגישה כי החסמים שיוסרו במסגרת המתווה הם משמעותיים ליצירת איום תחרותי בתחומי הבנקאות, והם יבוצעו תוך שמירה על היציבות והמקצועיות של המערכת הבנקאית בישראל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il