TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

החוב של החברות הממשלתיות בסין תפח לרמת מסוכנות, קיים חשש כי הכלכלה הסינית חשופה לסיכוני חוב


קשיי פירעון של החברות הללו עלול להביא לגלגול חלק מהחובות הללו לפתחה של הממשלה סינית, מה שעשוי להוציא את הכלכלה הסינית מאיזון פיננסי ולפגוע בצמיחה הכלכלית
דיווח של סוכנות הדירוג Moody's, לפיו החוב הכלכלי של סין התנפח לרמה של כ-280% מהתמ"ג, הציף שוב את החשש כי הכלכלה הסינית חשופה לסיכוני חוב בכל הסקטורים ובמיוחד מהמערכת הבנקאית. הדילמה המונחת כעת לפתחם של קובעי המדיניות בסין – כיצד ניתן להמשיך ולהמריץ את הכלכלה המקרטעת מבלי לנפח את החוב לרמות מסוכנות.

מחלקת המחקר של קבוצת אופקים, העוסקת בניהול סיכונים פיננסים, מפרסמת הבוקר סקירה על הכלכלה הסינית: "דוח עדכני של חברת דירוג האשראי Moody's חשף אמת מטרידה על הכלכלה הסינית. מדיניות ההרחבה המוניטרית והתמריצים הכלכליים שמיישם הממשל הסיני בשנים האחרונות, במטרה לעודד את הצמיחה המקרטעת, מתחילה לגבות מחיר מסוכן מהאיזון הפיננסי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

על פי הדוח של Moody's, החוב של סין האמיר לכדי 280% מהתמ"ג. עיקר הבעיה נעוץ בחוב ההולך ותופח בקרב מגזר החברות הממשלתיות (SOE – State Owned Enterprise). על פי הדוח, סך החובות של החברות ממשלתיות הללו כבר התקרב לכדי 115% מהתמ"ג אשתקד. לשם המחשה, החוב של חברות ממשלתיות ביפן ובדרום קוריאה – גם כן מדינות עם מספר רב של חברות ממשלתיות – עומד על כ-30% בלבד.

על פי ההערכות, השווי של כלל החברות הממשלתיות – הכוללות בעיקר חברות תעשייה – נאמד בלמעלה מ-16 טריליון דולר. לאור ההאטה בקצב הצמיחה, שירד ב-2015 אל מתחת לרף 7%, הממשל הסיני, שכבר נקט לפני המשבר הפיננסי של 2008 ברפורמות לצמצום מגזר ה-SOE, הגביר ביתר שאת את הזרמת הכספים לחברות הללו, וזאת במטרה להמריץ את הכלכלה ולמנוע גלי פיטורין. בעקבות כך שוב הלך ותפח החוב של החברות הללו לרמות מסוכנות. קשיי פירעון של החברות הללו עלול להביא לגלגול חלק מהחובות הללו לפתחה של הממשלה סינית, מה שעשוי להוציא את הכלכלה הסינית מאיזון פיננסי ולפגוע בצמיחה הכלכלית.

רמות חוב כפי שמשתקפת בדוח של Moody's, מציבות את הממשל הסיני בצומת חשוב של קביעת מדיניות. נראה כעת כי גם הבכירים במפלגה הקומוניסטית הבינו כי כלכלה המבוססת על חוב כמנוע צמיחה אינה יכולה להתקיים לעד, וכי העלייה התלולה בחוב עלולה להוביל למשבר פיננסי חמור. איתות לשינוי הדיסקט ניתן למצוא בריאיון האנונימי שפורסם בעיתון People's Daily, הנחשב לשופר של השלטון, עם "אישיות ממשל בכירה", ובו תיאר הבכיר את הסכנות הכרוכות בהמשך מדיניות החוב הנוכחית.

הממשל הסיני מצוי בדילמה. מצד אחד, ההאטה בקצב הצמיחה מחייבת את המשך המדיניות המרחיבה. מנגד, צעדים שכאלה עלולים להביא להתרחבות החוב ולהתערערות היציבות במגזר הבנקאי. על כן, נראה שהממשל הסיני ייאלץ למתן את המדיניות המרחיבה. הממשל עדיין נחוש להחזיר את הצמיחה אל מעל רף 7%, אולם נראה כי הוא לא יוכל להוציא לפועל תוכניות תמריצים מסיביות כפי שאולי היה רוצה. ברמה המוניטארית, נראה כי הממשל הסיני ייאלץ להסתפק במספר מצומצם יותר של הורדות ריבית בתקופה הקרובה, אם בכלל. בעקבות כך, הכלכלה הסינית עשויה להציג התאוששות כלכלית איטית מהמצופה בטווח הקרוב, אך מדובר בצעדים נדרשים לטווח הארוך כדי למנוע משבר חוב.

ברמה הפיננסית, הממשל יצטרך לשוב וליישם רפורמות נרחבות במגזר ה-SOE, וזאת כדי לצמצם את החוב של מגזר זה. הדבר יבוא לידי ביטוי במיזוגים של חברות חלשות עם חברות חזקות, הזרמות כספים ותהליך מבוקר של הפרטה, לצד צעדים לריסון בועת האשראי במגזר הבנקאי".

אודות קבוצת אופקים
קבוצת אופקים היא החברה המובילה בישראל בתחום ניהול הסיכונים הפיננסים. אופקים מובילה פעילות גלובלית של ניהול סיכונים פיננסים, נגזרים וחוב. קבוצת אופקים מפעילה את חדר המסחר החוץ בנקאי הגדול בישראל ומחלקת מחקר וייעוץ אשר מלווה את מיטב החברות במשק, תוך כדי תהליכים מורכבים של הערכות שווי וניהול נכסים ייחודיים כגון סחורות, ריביות ומדד. המקצוענות, העצמאות ואי התלות של הקבוצה באף גורם מסחרי, מאפשרים לאופקים לעזור ללקוחות עסקיים לשמור על שולי הרווח שלהם מפני שחיקה בגלל תנודות במט"ח. הקבוצה משרתת למעלה מ 1,000 לקוחות, הפרוסים גלובלית והפועלים בחתך נרחב של תעשיות ושווקים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il