TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רבעון שיא נוסף לפרוטרום - ממשיכה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית


שילוב של צמיחה פנימית מהירה מקצב צמיחת שווקי היעד ותרומת הרכישות האסטרטגיות
• ההכנסות צמחו ב-32.7% לשיא של 257.7 מיליון דולר, המשקף צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של 5.9%
• ההכנסות מפעילות הטעמים צמחו ב-36.8% לשיא של 182.4 מיליון דולר, המשקף צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה בשיעור של 5.3%
• ההכנסות מפעילות חומרי הגלם הייחודיים צמחו ב-39.3% לשיא של 60.2 מיליון דולר, המשקף צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה בשיעור של 11%
• שיאים ברווחי הפעילות (בנטרול הוצאות חד פעמיות ):
o הרווח הגולמי צמח ב-34% ל-100.6 מיליון דולר;
o ה-EBITDA צמח ב-27.5% ל-47.1 מיליון דולר;
o הרווח הנקי צמח ב-22.1% ל-26.4 מיליון דולר;
o הרווח למניה גדל ב-19.5%;

מתחילת שנת 2016 השלימה פרוטרום 5 רכישות אסטרטגיות בתמורה כוללת של כ-182 מיליון דולר

הציבה יעד מכירות של- 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה, בשנת 2020

יישום מהלכים לשילוב מערכי המו"פ, המכירות והשיווק, התפעול והייצור ומימוש פרויקטים לחיבור מפעלים ולאופטימיזציה של משאבים, צפויים להביא לחסכונות תפעוליים בקצב שנתי של 20-22 מיליון דולר. בנוסף נמשכת בניית וחיזוק מערך הרכש הגלובאלי שיתרום לשיפור נוסף ברווח וברווחיות

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום:
"הרבעון הראשון של שנת 2016 הוא אבן דרך נוספת במסע הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות שתורמות לשיפור המתמשך בתוצאותינו מביאים לרבעון שיא נוסף הן בהכנסות והן ברווחים.

"הגידול המואץ בהכנסות הרבעון נובע משילוב הצמיחה הפנימית המואצת בפעילויות הליבה - חטיבת הטעמים וחטיבת חומרי הגלם הייחודיים - אשר צמחו ב- 6.3% (במונחי פרופורמה ובנטרול השפעת מטבעות) ואת התרומה של הרכישות האסטרטגיות שביצענו.

"בהמשך ל-11 הרכישות שביצענו בשנת 2015, מתחילת 2016 ביצענו 5 רכישות אסטרטגיות נוספות והתקדמנו במיזוג הרכישות שביצענו אשתקד. הרכישות תומכות במימוש תוכניותינו לצמיחה מואצת בפעילויות הליבה שלנו, תוך הרחבת נתח פעילות הטעמים ובכלל זה יצירת מובילות שוק בתחום פתרונות טעמי ה- Savory והרחבת והעמקת סל הפתרונות הטבעיים בתחומי הטעמים, הבריאות, הצבעים וה- Food Protection שאנו מציעים ללקוחותינו, ובהאצת צמיחתנו והרחבת נתח השוק שלנו בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים, בעלי שיעורי צמיחה גבוהים. הרכישות גם פותחות בפנינו דלתות ללקוחות חדשים ולשווקים חדשים תוך יצירת אפשרויות Cross-Selling משמעותיות ומעניינות שמתחילות לבוא לידי ביטוי בתוצאותינו.

"כך, במהלך הרבעון, רכשנו את Grow בארה"ב ואת אלגלו בישראל, המתמחות בחומרי גלם טבעיים מבוססי ביוטכנולוגיה, ואת Extrakt Chemie הגרמנית, המתמחה במיצוי חומרי גלם ייחודיים מצמחים בעיקר לתחום הפארמה, התרופות הטבעיות, תוספי התזונה, המזון והקוסמטיקה, שגם תאפשר המשך התייעלות וניצול מירבי של משאבי הייצור שלנו בתחום המיצויים הטבעיים מצמחים.
המשכנו לחזק את מובילות השוק שלנו בתחום פתרונות טעמי ה- Savory והשלמנו בחודש ינואר 2016 את רכישת Wiberg, הרכישה הגדולה ביותר בתולדותינו, ואת רכישת Amco בפולין.
אנחנו ממשיכים גם את העמקת פעילותנו בשווקים האסייתיים והאפריקאים הצומחים: בהמשך לרכישות שביצענו ב- 2015 בהודו ובהונג-קונג וסין, חנכנו מפעל חדיש בשנגחאי ומפעל חדש בדרום אפריקה שמרחיב משמעותית את פעילותינו המתפתחת באזור הסאב-סהרה הצומח.

"הרכישות תרמו לגידול במכירות וברווח, אך תוצאות הרבעון עוד לא משקפות את הרווחיות הצפויה בעקבות פעולות המיזוג וההתייעלות בהן אנו נוקטים, שמתקדמות בהצלחה ולפי התוכנית וצפויות להביא לחסכונות תפעוליים בהיקף שנתי של 20-22 מליון דולר:
בעקבות רכישת Wiberg אנו מבצעים רה-ארגון בפעילות ה-Savory שלנו באירופה תוך איחוד וייעול מערך הייצור שלנו בגרמניה ובארצות השונות, לצד איחוד מערכי המכירה והשיווק, המו"פ והאדמיניסטרציה, ותוך סגירתו עד לסוף השנה של מפעלה המרכזי של פרוטרום בשטוטגרט והעברת פעילותו למפעל המודרני והיעיל של Wiberg. המהלך צפוי להביא לחיסכון בהוצאות בהיקף שנתי של מעל ל-12 מיליון דולר, רובו יבוא לידי ביטוי לקראת סוף 2016 וחלקו ברבעון הראשון של 2017.
בנוסף, אנו מבצעים מהלך כולל של אופטימיזציה והתייעלות תפעולית במערך המיצויים הטבעיים מצמחים בחטיבת חומרי הגלם. ההגדלה המשמעותית בכושר יצור המיצויים הטבעיים בעקבות הרכישות של Vitiva, Ingranat ו- Nutrafur אפשרה ומאפשרת פעולות התייעלות מהותיות כולל את סגירתו, ברבעון האחרון של 2015, של המפעל בניו ג'רזי, ארה"ב והעברת פעילותו למפעלים אחרים. במקביל, אנו ממשיכים בפעולות להגדלת כושר הייצור במפעלי Vitiva, Ingrenat ו-Nutrafur ולאופטימיזציית היצור בין המפעלים השונים, וזאת על פי התמחותם בטכנולוגיות המיצוי השונות תוך שיפור מהותי ביעילות התפעולית שלהם. למערך זה מתווספת גם הרכישה האחרונה של Extract Chemie, לה כושר יצור גדול משמעותית מהמנוצל גם של מוצריGMP פארמה.
מערך הרכש הגלובאלי יתרום גם הוא להמשך השיפור ברווחיותינו.

"אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים במו"פ ובחדשנות המהווים בסיס להבטחת המשך הצמיחה העתידית המהירה והייחודית של פרוטרום. לצד השקעת משאבים בגיוס ובטיפוח לחדשנות של טובי המדענים והמהנדסים, אנחנו מרחיבים את פעילות המחקר ופיתוח שלנו אשר כוללת כיום כ-580 אנשי מו"פ ב-69 מעבדות מו"פ בפריסה גלובלית. מדיניות זו כוללת גם שיתופי פעולה רבים שאנו מקיימים עם אוניברסיטאות, מכוני מחקר ומדענים ותורמת ליכולתנו להביא ערך מוסף גבוה ללקוחותינו באמצעות מוצרים חדשניים וייחודיים תוך שילוב פתרונות של טעם ובריאות טבעיים. השקעותינו בחדשנות כוללות גם רכישות של טכנולוגיות חדשניות, דוגמת הרכישות של Taura ושל- Inventive ב- 2015 והרכישות של Grow ושל אלגלו השנה, אשר בשילוב עם פעילות המו"פ הפנימית של פרוטרום מעצימות את יכולותינו להציג בפני מעל 28,000 לקוחותינו בעולם סל פתרונות ייחודי, איכותי וחדשני.
"אנו משוכנעים כי הצמיחה האורגנית המהירה והרווחית והרכישות האסטרטגיות שביצענו, בשילוב עם המשך השיפור בתמהיל המוצרים, התמקדותנו במוצרים טבעיים ובריאים בהתאם לדרישות מליארדי צרכנים בכל רחבי העולם, ההתרחבות הגאוגרפית בצפון אמריקה ובשווקים מתעוררים בעלי שיעור צמיחה גבוהים והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים שלנו, תוך מימוש אפשרויות ה-Cross Selling הרבות והחסכונות התפעוליים הגלומים ברכישות, בניית מערך רכש גלובלי וצנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות סינרגטיות נוספות, יתמכו בהמשך מסע הצמיחה הרווחי שלנו גם בשנים הבאות ולהשגת היעדים האסטרטגיים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

פרוטרום, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על רבעון שיא נוסף במכירות, ברווח התפעולי, ב-EBITDA וברווח הנקי.
הגידול המואץ בהכנסות ברבעון נובע משילוב הצמיחה הפנימית המואצת בפעילויות הליבה של פרוטרום - חטיבת הטעמים וחטיבת חומרי הגלם, ומהרכישות שביצעה.
מכירות
מכירות פרוטרום ברבעון הראשון של שנת 2016 עלו ב- 32.7% והגיעו לשיא רבעוני של 257.7 מליון דולר לעומת 194.2 מליון דולר בתקופה המקבילה, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות על בסיס פרופורמה של 5.9% לעומת התקופה המקבילה. שינויים בשערי החליפין של המטבעות בהן פועלת החברה אל מול הדולר, גרעו מהצמיחה במכירות במונחי פרופורמה כ- 4.2% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2015.

המכירות המדווחות בדולרים של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם הייחודיים) ברבעון הראשון של שנת 2016 עלו ב- 37.1% והגיעו לשיא של כ-240.8 מליון דולר לעומת כ- 175.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-6.3% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-3.7%.

המכירות המדווחות בדולרים בתחום הטעמים ברבעון הראשון של שנת 2016 עלו ב- 36.8% והגיעו לשיא של כ-182.4 מליון דולר לעומת כ- 133.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-5.3% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-4.4%.

המכירות המדווחות בדולרים בתחום חומרי הגלם היחודיים ברבעון הראשון של שנת 2016 צמחו ב- 39.3% לשיא של כ- 60.3 מליון דולר לעומת כ- 43.2 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ- 11.0% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-1.3%.

המכירות המדווחות בדולרים בתחום הסחר והשיווק (שאינו חלק מפעילות הליבה של פרוטרום) צמחו הרבעון בנטרול מטבעות בכ- 1.0%. ללא נטרול מטבעות קטנו המכירות ברבעון הראשון של 2016 ב- 9.0% והגיעו לכ-16.9 מליון דולר לעומת כ- 18.6 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השפעת המטבעות גרעה מהמכירות כ- 10.0%.



רווח ורווחיות
ברבעון הראשון של שנת 2016 השיגה פרוטרום שיאים במכירות, ברווח הגולמי, ברווח התפעולי, ב- EBITDA וברווח הנקי.
תוצאות השיא הושגו חרף השפעת השינויים בשערי החליפין של המטבעות בהן פועלת החברה אל מול הדולר שגרעו כ-4.2% מהמכירות והרווח המדווח בדולרים (במונחי פרופורמה).

הרווחים של עסקי הליבה, הכוללים את פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים, הגיעו לשיא, ובנטרול ההוצאות החד פעמיות הרווח הגולמי של עסקי הליבה ברבעון הראשון עלה בכ- 37.1% והגיע לכ- 96.8 מליון דולר (רווחיות גולמית של כ-40.2%), הרווח התפעולי עלה בכ- 29.6% והגיע לכ- 36.7 מליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 15.2%) וה-EBITDA צמח בכ- 29.1% והגיע לכ- 46.0 מליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 19.1%).

ברבעון נרשמו הוצאות חד פעמיות בגין הפעולות שפרוטרום נוקטת לאופטימיזציה של משאביה, לחיבור מפעלים, ולהשגת יעילות תפעולית מירבית. הוצאות חד פעמיות אלה גרעו מהרווח הגולמי המדווח ברבעון כ- 1.5 מליון דולר, מהרווח התפעולי כ- 7 מליון דולר ומהרווח הנקי כ- 4.9 מליון דולר. מרבית ההוצאות החד פעמיות הינן בגין פעולות הרה - ארגון שמבצעת החברה בפעילות ה-Savory בגרמניה ובמרכזן סגירתו במהלך 2016 של אתר הייצור המרכזי של פרוטרום בשטוטגרט, כולל הפרשות בגין פיצויי פיטורין, והפעולות לאיחוד מערכי השיווק והמכירות של פעילות ה- Savory באירופה והוצאות חד פעמיות בגין הרכישות שבוצעו במהלך הרבעון. פעילות הרה ארגון בפעילות ה-Savory צפויה להביא לחיסכון בהוצאות בהיקף שנתי של מעל ל-12 מיליון דולר, שרובו יבואו לידי ביטוי לקראת סוף 2016 וחלקו ברבעון הראשון של 2017.

הרכישות שבוצעו תרמו לגידול במכירות וברווח, אך תוצאות הרבעון עוד לא משקפות את הרווחיות הצפויה בעקבות פעולות המיזוג וההתייעלות בהן נוקטת פרוטרום. עיקר החסכונות הצפויים כתוצאה מהשלמת מיזוגן של הפעילויות ומימוש החסכונות הנובעים מאיחוד אתרי ייצור, מערכי המו"פ, המכירות והשיווק, שרשרת האספקה, התפעול והרכש של החברות הנרכשות המוערכים בסך כולל של 20-22 מיליון דולר על בסיס שנתי, יבוא לידי ביטוי בתוצאותיה של פרוטרום במהלך 2016 ובתחילת 2017.
בנוסף, נמשכות על פי התוכנית הפעולות לבניית ולחיזוק מערך הרכש הגלובלי של חומרי גלם המשמשים את פרוטרום ביצור מוצריה, שינצל את כושר הקנייה שגדל מהותית בשנים האחרונות, תוך מעבר לרכש ישיר מיצרנים בארצות המקור, בעיקר של חומרי הגלם הטבעיים (המהווים למעלה מ- 70% מחומרי הגלם בהם משתמשת פרוטרום). מערך הרכש הגלובלי יתרום גם הוא לשיפור נוסף בעלויות הרכש וברווחיות הגולמית.

רווח נקי
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2016 (בנטרול השפעת הוצאות החד פעמיות) צמח בכ- 22.1% והגיע לכ- 26.4 מליון דולר. הרווח הנקי המדווח הגיע ל כ- 21.5 מליון דולר לעומת 21.4 מליון דולר ברבעון הראשון של 2015.

קרדיט צילום: עדי לם


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il