TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מכירת מגה תגביר את התחרות בענף ותוציא את שופרסל מאזור הנוחות ממנו היא נהנית כיום


מאיה גרינוולד, אנליסטית רוסאריו ייעוץ ומחקר
שופרסל פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. אפשר לומר כי לעת עתה שופרסל היא המרוויחה הגדולה ממכרז רכישת מגה...

§ בהתאם לתחזיותינו בסיקור הרחב שהשקנו ביום 11.4.2016, תהליך יישום התוכנית האסטרטגית שהחלה החברה בקיץ 2014 ממשיך לתת את אותותיו בתוצאות החברה ותורם לשיפור בכל הפרמטרים.

§ למרות עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני (לעומת רבעון ראשון בשנת 2015), הצליחה החברה להגדיל את הכנסות מגזר הקמעונאות ב- 0.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וב- 7.8% אם מנטרלים את השפעות חג הפסח.

§ הישג חשוב נוסף שהשיגה החברה ברבעון זה הינו גידול בפדיון חנויות זהות בשיעור של 3.6%.

§ בגזרת הרווחיות, הגדילה החברה את רווחיותה הגולמית מ- 22.2% ל- 26%, גידול שלטענת החברה נבע כתוצאה משיפור תנאי הסחר, גידול בנתח המותג הפרטי והתייעלות בעקבות יישום התוכנית האסטרטגית. אנו מניחים כי השיפור המשמעותי נבע בחלקו גם כתוצאה מעליית מחירים מסוימת, שהתאפשרה על רקע התמתנות התחרות האגרסיבית בענף. החברה עברה מהפסד תפעולי בענף הקמעונאות לרווח תפעולי בשיעור של 2.3%. השיפור ברווח התפעולי התבטא גם ב- EBITDA שעמד על כ- 168 מיליון ש"ח (5.9%) ברבעון זה, לעומת כ- 89 מיליון ש"ח (3.1%) ברבעון המקביל.

§ בהתאם לתוכנית האסטרטגית, המשיכה החברה לצמצם שטחי מסחר וסגרה ברבעון זה 7 סניפים מפסידים. הגידול במכירות שרשמה החברה, לצד צמצום שטחי מסחר, הובילו יחד לגידול בשיעור של 6.7% בפדיון למ"ר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, פרמטר בעל השפעה חיובית משמעותית על הרווחיות התפעולית.

§ כמובן שלא ניתן להתעלם מתקופת החסד שנהנית ממנה שופרסל (כמו גם יתר השוק) על רקע מצבה של המתחרה המרכזית, מגה. עם זאת, וכפי שציינו בסיקור הרחב שהשקנו, בזכות מהלכי התייעלות משמעותיים וארוכי טווח שמבצעת שופרסל החל מקיץ 2014, היא אכן מוכיחה כי היא נמצאת בנקודת פתיחה טובה לקראת ההתמודדות הצפויה עם זירת התחרות החדשה שתיווצר בשוק עם מכירת מגה, תהיה זהות הקונה אשר תהיה.

§ בסיכום הרבעון הראשון, עומדת החברה בכל התחזיות שהצגנו בסיקור שהשקנו, ואף מכה אותן. מטעמי שמרנות, ותחת ההנחה כי מכירת מגה תביא להתגברות התחרות בענף וליציאה מאזור הנוחות שנהנית ממנו שופרסל בתקופה זו, אנו לא מעדכנים בשלב זה את הנחות המודל ומותירים את השווי ההוגן למניית שופרסל על 14.3 ש"ח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il