TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פורום הקרקעות מתנגד להחלטות מועצה חדשות שמאפשרות מסחור קרקעות המושבים והפיכתם לנדל"ן מניב


שתי החלטות מועצה חדשות שנחתמו על ידי שר האוצר בימים האחרונים ונכנסו לתוקף מאפשרות מסחור חלקת התעסוקה ובניה מסיבית של יחידות דיור בחלקת המגורים במושבים.
טרם קבלת ההחלטות קרא פורום הקרקעות לצדק חלוקתי (שכולל את האגודה לצדק חלוקתי, הקשת הדמוקרטית מזרחית, תהודה ואח') למועצת מקרקעי ישראל ולשר האוצר, להתנגד לקבלת החלטות השערורייתיות מהטעם שהן נוגדות את מדיניות המקרקעין ולא תוכלנה לעמוד בביקורת שיפוטית.

החלטת מועצה 1458 "שימוש לתעסוקה לא חקלאית בחלקת המגורים" הינה החלטה פגומה ובלתי סבירה.
ההחלטה זו מתירה השכרת משנה של הפל"ח (פעילות לא חקלאית) ומפירה באופן בוטה את פסיקות בג"ץ בעניין פורום הערים העצמאיות והאגודה לצדק חלוקתי נ' מועצת מקרקעי ישראל ואח' (בג"ץ 1207/04 ו- 6403/07) במסגרתו נפסלה האפשרות להשכיר את המבנה המסחרי בחלקת המגורים. שכן, התרת השימוש הלא חקלאי בקרקע נעשתה בגדר "רע הכרחי" ולא במטרה לפרוץ את גבולות התעסוקה החקלאית.

מדובר על מסה של מבנים מסחריים שיושכרו כעת לכל המרבה במחיר. בכל חלקת מגורים מותר יהיה מעתה להשכיר את המבנה המסחרי שגודלו לא פחות מ- 500 מ"ר. קיימים בארץ 254 מושבים – נניח שבכל מושב יש 100 נחלות בממוצע, ההחלטה הנ"ל למעשה מתירה השכרה בלתי מפוקחת של 25,400 שטחי מסחר במושבים. מלבד העובדה שמדובר במתנה יקרה שמוענקת למגזר אחד בחברה, הרי שההחלטה צפויה לפגוע בפרנסת החוכרים במגזר העירוני, תאיץ מגמות של פרבור ועשויה להגדיל את הפערים הגדולים ממילא בחברה הישראלית.

פגם מרכזי נוסף, שההחלטה מבקשת להכשיר שימוש חורג בקרקע ציבורית ובכך למעשה מעניקה פרס למפרי החוק ולא עומדת בקנה אחד עם שלטון החוק.

ההחלטה השנייה היא החלטת מועצה 1464 "קביעת הזכויות למגורים בחלקת המגורים בישובים חקלאיים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי, או אגודה חקלאית שיתופית" שמעדכנת את זכויות המגורים בחלקה א' ומסירה כל הגבלה לגבי גודל ומספר יחידות הדיור, שיבנו הכל לפי התמ"א. כלומר בתשלום של 33% רוכש בעל הזכויות בנחלה את כל זכויות הבניה בהתאם לתמ"א הנוכחית והעתידית.

שתי ההחלטות התקבלו ללא חוות דעת כלכלית וללא שקילת מלוא השיקולים הרלוונטיים - עלות ההטבות כלל לא נבחנה. כך לדוגמה לא נערכה בחינה מעמיקה של ההשלכות ארוכות הטווח של ההחלטות, כולל הצגת נתונים עובדתיים והשפעתם על המגזר העירוני.

לדברי עו"ד רויטל ברילנשטיין מהאגודה לצדק חלוקתי ופורום הקרקעות: "מדובר על סדרת החלטות חסרות אחריות שמעניקות זכויות יקרות ערך למעטים בקרקעות הציבוריות מבלי שנבחנה עלותן לקופה הציבורית. הארגונים החברים בפורום הקרקעות לצדק חלוקתי שוקלים בימים אלה הגשת עתירות נגד ההחלטות הבעייתיות" .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il