TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות לעסקת מגה – יינות ביתן


רכישת הרשת על ידי שחקן מקומי עדיפה עבור השחקניות הקיימות מאשר רכישתה על ידי גורם חיצוני לענף; צפויה השפעה תחרותית על שופרסל
יינות ביתן צפויה לרכוש את רשת מגה מידי הנאמנים בתמורה ל- 450 מיליון ₪ והיא כוללת את המלאי של הרשת המוערך בכ- 130 מיליון ש"ח. בנטרול המלאי מדובר בהיקף עסקה הגבוה בעשרות אחוזים מההיקפים בהם דוברו בסבב המכרז הקודם, כאשר על פי הערכות, לנוכח מצבם של סניפי רשת מגה יש צורך בהשקעה הנאמדת בכ- 100 – 150 מיליון ₪ מעבר לתשלום עבור הרכישה.
לפני שלוש שנים וחצי, בעודה מונה 27 סניפים רכשה יינות ביתן את רשת "כמעט חינם" ובמסגרת העסקה הגדילה את מספר הסניפים שברשותה ב- 36 סניפים ל- 63 סניפים.

הרכישה הנוכחית, באם תאושר על ידי הרשות להגבלים עסקיים, צפויה להפוך את יינות ביתן לרשת השנייה בגודלה עם היקף סניפים של 206 סניפים ולהוות תחרות מחודשת בעיקר לרשת שופרסל, לה נוכחות גבוהה במרכזי ערים ופריסה רחבה בדומה לזו של יינות ביתן לאחר העסקה.

העסקה מעלה מספר שאלות:

1. יכולת המימון של העסקה על ידי יינות ביתן
2. מהן ההשלכות הצפויות על האסטרטגיה התפעולית של יינות ביתן.
3. אישור הממונה על ההגבלים העסקיים נוכח פרסתה וגודלה של רשת יינות ביתן
4. ההשפעה על השחקניות הקיימות ובעיקר על שופרסל ורמי לוי.

על השאלה הראשונה אין לנו דרך לענות מאחר ואין מדובר בחברה ציבורית. אנו מעריכים עם זאת כי מדובר בסכום מאוד גבוה עבור הרשת, אליו צפויים ככל הנראה להצטרף סכומי השקעה נוספים נוכח הצורך לשפר ולשדרג את הסניפים הקיימים של מגה. הערכות הקיימות הינן להשקעה נוספת של כ- 100 עד 150 מיליון ₪. בנוסף, עפ"י הפרסומים הראשונים הרכישה בוצעה עם הסכמה לביצוע מו"מ עם הסתדרות וועד עובדי החברה שיבטיח את המשך העסקת העובדים בהסכם קיבוצי לתקופה ארוכה. צריך לזכור כי עובדי רשת מגה מועסקים בתנאי שכר הגבוהים ביחס לרשתות אחרות.

רכישת הרשת יוצרת רשת בעלת 206 סניפים (היקף מגה לפני מכירת סניפים בפריפריה וסגירת אחרים). מדובר ברשת השנייה בגודלה הדורשת ניהול ואסטרטגיה שונים מאלו שאפיינו את יינות ביתן עד כה וידרוש ממנה להתעמת עם יציאה מאזור הנוחות של עולם הדיסקאונט המוכר והידוע ולהתמודד עם פריסה רחבה מאוד הכוללת מספר לא מבוטל של סניפים בתוך הערים. התחרות מול שופרסל, שידועה ביכולות האגרסיביות בעודה מצליחה גם לפתח מותג פרטי, עשויים להקשות עליה כאשר בחירה בתחרות מונחת מחירים עשוי להיות מאוד בעייתי נוכח שיעורי הרווחיות התפעולית הנמוכים בענף כאשר מנגד מונח על הכף מינוף מאוד גבוה (הנובע מהרכישה).

באם תבחר הרשת להתמודד על נתח שוק באמצעות הנחות ומבצעים, אנו מעריכים השפעה בעיקר על שופרסל שתצטרך להתמודד עם תחרות מחודשת מצד יינות ביתן בעיקר בתוך הערים אם כי חשוב לציין, שבהיבט זה, עדיין מצב זה עדיף עבור שופרסל (ובכלל עבור המתחרות בענף) על האפשרות שמגה הייתה נרכשת על ידי גורם שאינו שחקן קיים בענף.

ההשפעה על רמי לוי עשויה להיות אף חיובית. במידה ואכן העסקה תצא לפועל, אנו לא ממש מאוכזבים שרמי לוי לא זכה במכרז. להזכירכם אחת החששות המרכזיות שלנו בהקשר זה הינה היכולת לנהל רשת כזו ענפה ומעבר מרשת קטנה ומשפחתית לרשת השנייה בגודלה המצריכה ניהול, אסטרטגיה ולוגיסטיקה שונים באופן מהותי. יתרה מזו הפוקוס של יינות ביתן צפוי להשתנות והמיקוד שלו בתחרות בתחום הדיסקאונט צפוי לרדת ולחזק את הרשתות הבינוניות קטנות.

על פניו נראה שבנקודה הנוכחית קריסתה של מגה נמנעה. רכישת הרשת על ידי שחקן מקומי עדיפה עבור השחקניות הקיימות מאשר רכישתה על ידי גורם חיצוני לענף, כאשר נראה שהשפעה תחרותית צפויה להיות יותר על שופרסל מאשר על שחקניות אחרות בענף.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il