TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת עזריאלי מוכרת את סונול לקרן גז ונפט ישראל תמורת כ-364 מיליון שקל


במקביל מנהלת הקבוצה מו"מ למכירת קרקעות סונול בפי גלילות בכ-107 מיליון שקל
קבוצת עזריאלי הודיעה היום, ה', כי גרנית הכרמל שבבעלותה חתמה על הסכם למכירת מלוא אחזקותיה בחברת סונול לקרן גז ונפט ישראל (Israel Oil & Gas Fund LP) שותפות מוגבלת אשר השותף הכללי המנהל (GP) שלה דודי ויסמן, בתמורה לכ- 364 מיליון ש"ח.
העסקה אינה כוללת את קרקעות סונול באזור פי גלילות שלגביהן החברה מנהלת מו"מ למכירתן בשווי מוערך של כ-107 מיליון שקלים. מכאן כי, סך התמורה המוערכת לקבוצה בגין סונול הינה כ-471 מיליון שקל.
במסגרת העסקה, 187.5 מיליון ש"ח ישולמו במזומן עם השלמת העסקה, 21 מיליון ש"ח ישולמו במזומן בתוך 18 חודשים ממועד השלמת העסקה, סך של 52.5 מיליון ש"ח הינם דיבידנדים שחילקה ותחלק סונול לגרנית הכרמל וסך של 5 מיליון ש"ח ישולם כנגד פירעון חובות מסוימים של סונול. כמו כן, סך של 97.5 מיליון ש"ח מתוך התמורה, ישולם במועד השלמת העסקה בדרך של נטילת הלוואה מידי המוכרת המובטחת בשעבוד על מלוא המניות הנמכרות.
בעזריאלי מציינים כי השלמת העסקה אינה צפויה להשפיע מהותית על תוצאות החברה.
סונול היא חברה מובילה בתעשיית האנרגיה הישראלית. החברה מספקת מגוון רחב של שירותי אנרגיה למגזר התעשייתי, המסחרי והממשלתי בישראל, כולל שיווק והפצה של מוצרי נפט, תוספים וכימיקלים. סונול מפעילה כיום בישראל רשת של כ- 240 תחנות דלק ולמעלה מ-185 חנויות נוחוּת, תחת המותג sogood, מפעל שמנים ושטח של 84 דונם בנמל חיפה לשימושים לוגיסטיים וניפוק דלקים.
מטעם קבוצת עזריאלי ליוו את העסקה עו"ד דיויד שפירא ואלירן פורמן ממשרד יגאל ארנון ושות' ושמואל גורטלר וערן בן דוד מגורן קפיטל. מטעם הרוכשת ליוו את העסקה עו"ד דוני טולידאנו וליאור אורן ממשרד ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות' ועו"ד שלמה שפיר.


יובל ברונשטיין מנכ"ל קבוצת עזריאלי מסר: "מכירת סונול היא חלק נוסף במימוש אסטרטגית הקבוצה המתמקדת בפעילות הליבה בתחומי הנדל"ן המניב. במסגרת אסטרטגיה זו מימשה הקבוצה את אחזקותיה בטמבור ובחברת ההתפלה דרך הים ובפעילות הסולארית של סופרגז בהיקף כולל של כ-1.1 מיליארד ₪ ובצירוף סונול והקרקעות בפי גלילות סך המימוש צפוי לעמוד על כ-1.6 מיליארד ₪. סונול היא חברה מצוינת בין המובילות בישראל בתעשיית האנרגיה".

דודי ויסמן מסר: "Israel Oil & Gas fund LP נרשמה בישראל על מנת לבצע השקעות בתחום האנרגיה. זוהי העסקה הראשונה של השותפות בישראל. לפני כארבעים שנה לאחר שהשתחררתי משירות קבע בצה"ל, מקום העבודה הראשון בו התחלתי את דרכי היה תחנת הדלק של סונול הצמודה למרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. זוהי סגירת מעגל עבורי. מאז ועד היום הייתי מעורב ברוב המהלכים המהותיים במשק האנרגיה לרבות הקמת דור אלון, מתקן ההתפלה באשקלון, קידוח הגז "תמר" ואחרים. פעילות מקבילה בתחום האנרגיה הקמתי גם בארה"ב. סונול היא אחת מחברות האנרגיה הוותיקות והטובות במשק ומהווה הזדמנות עסקית ייחודית. אני מודה לדנה עזריאלי, יובל ברונשטיין וכל צוות קבוצת עזריאלי על האמון, ולשותפים (בעיקר זרים) שלי לקרן גז ונפט ישראל".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il