TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

זכיתם בהגרלה של מחיר למשתכן?


כדאי שתכוננו להוסיף עוד כ- 200,000 אלף שקל לשינויים שתבקשו לערוך בדירה
מחיר למשתכן הוא הבשורה האחרונה של משרד האוצר להוזלת מחירי הדיור ולהנגשת דירות לזוגות צעירים. בבסיס הרעיון, הקבלנים זוכים במכרזי רמ"י בעלויות בניה נמוכות והרוכשים זוכים בפרויקטים ייעודים בדירות מוזלות בהנחה של עד 30% ממחיר השוק כשמפרט הדירה בסיסי ביותר באופן שרחוק בהרבה מהסטנדרט הניתן על ידי קבלנים בפרויקטים "רגילים" שנמצאים בשיווק.

אבל מה קורה במצב שבו יבקשו הרוכשים לבצע שינויים בדירה כך שהיא תתאים לצרכיהם?
"אז למעשה יהיה על הרוכשים לקחת בחשבון שיהיה עליהם להשקיע סכומים גבוהים מאוד שיכולים לנוע בין 50,000 ל- 200,000 אלף שקל" מציינת גילי אלפי מעצבת פנים ומנכ"לית חברת inview החברה לשינויי דיירים ושדרוגים בפרויקטים רבים ברחבי הארץ "מאחר שהמפרט נמוך מאוד אני צופה שהרבה רוכשים יבקשו לבצע שינויים ושדרוגים בדירות כפי שנהוג לעשות בהרבה מאוד מקרים. מעבר לכך רוכשי מחיר למשתכן יתבקשו לשאת בעלויות נוספות מאחר שלא יהיה באפשרותם של הרוכשים לבצע את השינויים לפני קבלת המפתח בדירה, אלא יהיה עליהם לבצעם באופן עצמאי רק לאחר קבלת החזקה בדירה, ואז יהיה עליהם להרוס הכל, לשנות מתווה ולבנות מחדש. מדובר בעלויות רבות מעבר לאלו שרוכשים בפרויקטים רגילים צריכים לשאת בהן וכן בהרבה מאוד כאב ראש. למעשה עיון במפרט דירה המשווקת במחיר למשתכן מגלה. בשורה תחתונה – עיון במפרט מחיר למשתכן מגלה כי ביצוע שינויים שנחשבים קלים ביותר בפרויקטים רגילים, יגררו אחריהם עלויות רבות לזוג הצעיר לאחר מכן"

מה עלויות השינויים והשדרוגים הנפוצים במידה ומשפחה ממוצעת הרוכשת דירה במחיר למשתכן תבקש לבצעם?

מטבח
"הרבה מאוד פרויקטים קבלנים נותנים מטבח של כ- 8 מ"ר לפחות בעוד שבמחיר למשתכן יינתן מטבח של 4.5 מ"ר. עלות הגדלת המטבח תעלה לרוכשים כ- 5,000 שקל כשמדובר באותם חומרים שמופיעים במחיר למשתכן.
בנוסף במפרט הרוכשים לא מקבלים מטבח עם הכנה לתנור BI. אם רוצים להכניס תנור BI במטבח, שזה משהו בסיסי ביותר בכל מפרט דירה, יהיה על הרוכשים לקחת בחשבון שקודם כל יהיה עליהם לשנות את כל מתווה המטבח כך שיהיה אפשר להכניס יחידת BI . מדובר בעלות של כ- 30,000 שקל.
מעבר לכך חשוב לשים לב כי המטבח שניתן במחיר למשתכן הוא בסיסי ביותר. שינוי ושדרוג המטבח היא פעולה שכיחה מאוד כשרוכשים דירה מקבלן. רוכשי דירות במחיר למשתכן שיבקש לשדרג את המבטח הבסיסי שניתן להם יאלצו להשקיע סכום של כ- 50 אלף שקל לפחות בנוסף לכך שיהיה עליהם להזיז נקודות חשמל, מים וגז שיתאימו למתווה החדש.
כמו כן המפרט מעמיד לרשות הרוכשים אפשרות לבחור משטח עבודה למטבח בין 3 גוונים. ככל שהרוכשים יבקשו להחליף שיש התואם את טעמם האישי יהיה עליהם להוסיף עוד כ- 1,300 שקל למטר בנוסף להחלפת הכיור ותשלום לעבודה בגין פירוק הקיים".

ריצופים
"על פי המפרט, הרוכשים יוכלו לבחור ריצוף מבין 2 סוגים שיעמדו לרשותם ומתוך 3 דוגמאות או גוונים בלבד. בפרויקט רגיל לרשות הרוכשים עומדים 10 סוגים שונים לבחירתם. דייר שירצה לשדרג את הריצוף יאלץ לשלם כ-150 ₪ ומעלה על אריחי ריצוף וכן עוד סכום של כ- 250 שקל להדבקה עבור מטר ריצוף".

תריסים
"התריסים הניתנים במחיר למשתכן הם תריסי גלילה עשויים פלסטיק כאשר רק בסלון ניתנים תריסים חשמליים. ככל שהרוכשים יבקשו להחליף את יתר התריסים בבית לתריס חשמלי מדובר בעלות של כ- 1,000 שקל למ"ר לתריס".

דלתות
"הדלתות הניתנות במפרט הן דלתות עם פתיחת ציר רגילה כשכנף הדלת עשויה משני דיקטים מודבקים על מסגרת עץ. היום קבלנים נותנים דלתות עם צירים נסתרים, דלתות כבדות, דלתות שהחלק התחתון שלהן עמיד במים ועוד. ככל שהרוכשים יבקשו לשדרג את הדלתות יהיה עליהם להוסיף סך שנע בין 2,400 שקל ועד 4,500 שקל לדלת. כמו כן שינוי הדלתות עשוי גם לגרור אחריו גם החלפת משקופים התואמים לציר הדלת, מדובר בעלות של כ- 300 שקל למשקוף".

אמבטיות
"על פי המפרט יינתנו סוללות למים חמים וקרים. היום העדיפות להחליף לאינטרפוץ 3 או 4 דרך. במפרט אין לרוכשים אפשרות להחליף את סוללת המים ולכן ככל שהם יבקשו לעשות זאת בעצמם יהיה עליהם לפרק את כל האמבטיה והאינסטלציה ואז כל הסיפור יכול להגיע לעלות של כ – 3,000 אלף שקל לעבודה ויהיה עליהם לרכוש גם את האביזרים, כמו אינטרפוצים ואביזרי קצה, עלות של כ- 1,000 שקל ואף יותר.
גם במקלחת הורים מאוד שכיח שרוכשים מחליפים את האינטרפוץ מ- 3 דרך ל- 4 דרך ולכן מי שיבקש לעשות זאת שוב יאלץ להשקיע סכום של כ- 2,000 שקל וכן יהיה עליו גם לרכוש שוב את האביזר.
פרויקטים רבים נותנים כיום אסלות סמויות כסטנדרט. במחיר למשתכן ניתנות אסלות רגילות. עלות השינוי לאסלות סמויות יעלה 1,500 שקל עבור אסלה ומנגנון וכן עוד סך של כ- 2,000 ₪ עבור עבודת ביצוע".

"לסיכום הרבה מאוד רוכשים שיזכו בהגרלות מחיר למשתכן אמנם יחסכו סכום של 30% ממחיר דירה בשוק אך הם לא מביאים בחשבון את עלויות השינויים והשדרוגים שבסופו של דבר יכולות לנוע בין 50,000 אלף שקל ועד ל- 200,000 אלף שקל עבור משפחה ממוצעת כשהכל תלוי כמובן בעבודות שיבחרו לעשות ובדרוגים שייבחרו. עם זאת לדעתי במקום לגרור את הרוכשים לעלויות מיותרות צריך לאפשר להם לבצע שינויי דיירים לפני קבלת המפתח ולא לקחת מהם את הזכות הבסיסית להתאים את הדירה לצרכיהם, שכן ביצוע השינויים יחסוך מהם כספים רבים ועלויות שיחולו עליהם כשירצו להתאים את הדירה לצרכיהם לאחר קבלת הדירה".

ומה אומרים הקבלנים?
לדברי רועי אוליניק, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אפי קפיטל, שתקים במשותף עם חברת אורתם מליבו פרויקט מחיר למשתכן במתחם כורדני "המפרטים במסגרת התכנית אכן בסיסיים, אך נותנים מענה טוב ומכובד לזוג צעיר בתחילת דרכו שאין בידיו הון עצמי מספיק לדירה ברמת גימור גבוהה יותר. עצם העובדה שלא ניתן להכניס שינויים לפני קבלת הדירה תאפשר גם את העמידה בלוחות זמנים קצרים במיוחד כפי שהוגדרו על ידי משרד האוצר במסגרת המכרז ויקצרו את הדרך לדירה הנכספת. בסופו של דבר המוצר הסופי נותן נקודת פתיחה מצוינת לזוג צעיר בתחילת דרכו, שאם יחפוץ בכך בהמשך הדרך יוכל לשדרג את הדירה כראות עיניו"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il