TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת פסגות לדוחות אל על: סיום טוב לשנה מאוד חזקה


תגובת נעם פינקו, אנליסט בכיר, מחלקת מחקר Sell Side בפסגות, לדוחות אל על
הכנסות – ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-476 מ' דולר, לעומת 493 מ' דולר ברבעון המקביל ולעומת צפי שלנו ל-450 מ' דולר. הירידה נובעת מכך שהרבעון המקביל כלל באופן חלקי את חגי תשרי וכן בשל ירידה במחירי הכרטיסים הנובעת מהתגברות התחרות וירידת מחירי הדלק שפוצו חלקית על ידי עליה בהיצע המושבים לק"מ (ASK) של 4.7%. ועליה של 5.3% בביקוש למושב פר קילומטר (RPK). שיעור התפוסה (LOAD FACTOR) ברבעון עמד על 82.7% לעומת 82.2% במקבי. נציין כי הרבעון הרביעי מושפע מעונתיות והינו חלש יחסית (כ-23% מסך ההכנסות). המחיר הממוצע לק"מ ברבעון הרביעי היה נמוך בכ-9.5% לעומת הרבעון המקביל. ברמה שנתית חל גידול של כ-4% ב-RPK של החברה. המחיר הממוצע לק"מ היה נמוך בשנת 2015 בכ-6% לעומת 2014. נציין כי בתקופות השיא – אוגוסט (בו שיעור התפוסה היה כמעט 90%) והחגים המחירים פחות יורדים ומחות לתקופות השיא ניתן לראות ירידה משמעותית במחיר הטיסות.

תנועת הנוסעים בנתב"ג ונתח השוק של אל על– ברמה שנתית חלה עליה של כ-10% במספר הנוסעים בנתב"ג בשנת 2015 לעומת 2014. שנת 2014 הושפעה לרעה כמובן ממבצע צוק איתן. התיירות לישראל עדיין לא התאוששה ממבצע צוק איתן (והמצב הביטחוני הנוכחי בטח לא תורם) ומספר התיירים ירד בכ-1% בשנת 2015. מספר הישראלים שטסים לחו"ל לעומת זאת עלה בכ-15%!. ברבעון הרביעי עלה מספר הישראלים שטסו לחו"ל בכ-4% ומספר התיירים ירד בכ-1.5%. נתח השוק של החברה בנתב"ג עומד על 32.5% לעומת 33.5%. ניתן לראות כי על אף התגברות התחרות החברה כמעט ולא יורדת בנתח השוק שלה.

הוצאות הפעלה – ירדו ב-14% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בזכות הירידה במחירי הדס"ל שירדו בכ-70 מ' דולר. ברמה שנתית ראינו ירידיה של 32% בהוצאות על דס"ל שהסתכמה בכ-22 מ' דולר למרות הגידול בהיקף הטיסות וגם בשל הוצאות גידור גבוהות בהיקף של 71 מ' דולר, מתוכם 48 מ' דולר ברבעון הרביעי.

התפתחויות אחרות – על אף שהחברה לא דיווחה על כך, חברת הבת סאנדור נמצאת במגעים למיזוג עם ישראייר במה שיכול לתת מענה לתחרות מול חברות הלואו קוסט בקווים מסויימים. החברה גם בוחנת כניסה לתחום האשראי בצורה כזו או אחרת תוך ניצול חברי המועדון של החברה כולל בעלות על חברת אשראי.

צפי (שלנו) ל-2016 – בינואר פברואר ראינו גידול של 16% במספר הישראלים שטסו לחו"ל וישנו גידול קל גם במספר התיירים שנכנסו דרך האוויר. אנו מניחים כי גם השנה נראה צמיחה דו ספרתית (או קרוב לכך) בנתב"ג כשאל על תרד בקצת בנתח השוק שלה לאור התחרות המתגברת בכמעט כל הקווים. העליה הזו תפצה באופן חלקי על המשך ירידת מחירי הטיסות כך שסך הכנסות החברה לא יירד משמעותית (אנו מניחים המשך ירידה של מעל ל-6%במחירים ועליה של כ-6% ב-RPK, . מחיר הנפט הממוצע בשנת 2015 היה כ-53.6$. מתחילת השנה מחיר הנפט הממוצע הינו כ-35$. המודל שלנו, מטעמי שמרנות עדיין לוקח מחיר ממוצע לשנת 2016 של 50$ . החברה חילקה דיבידנד של 40 מ'$ בגין רווחי 2015 (תשואה של 10%) ועשויה לחלק גם דיבידנד משמעותי בגין 2016

בשורה התחתונה: אל על נמצאת בתקופה מדהימה מבחינתה, בה היא נהנית מהירידה החדה במחירי הנפט מצד אחד, ומהמשך הצמיחה הגדולה (הרבה מעל הממוצע העולמי) בתנועת הנוסעים בנתב"ג מצד שני כאשר ראוי לציין את יכולת החברה לשמור על נתח שוק גבוה. כפי שאמרנו בעבר, אנו סבורים כי המניה זולה מאוד הן באופן אבסולוטי והן באופן יחסי. על אף שהכנסנו עוד הנחות שמרניות למודל שלנו (הפחתת הצמיחה בטווח ארוך ל-2.5% והקטנת מכפיל ה-EV/EBITDAR מ-3 ל-2.75 בשל ירידת מכפילים בתעשייה) אנו מגיעים למחיר יעד של 4.6 ₪ למניה, גבוה ב-60% ממחיר המנייה הנוכחי. המלצתנו נשארת קניה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il