TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הלמן-אלדובי בסקירה שבועית


לנצל ימים של עליות בשווקים על מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית ולהוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה
ההסתברות לעליית הריבית בהחלטה הבאה של הפד בחודש יוני עלתה לרמה של כ-50%. כרגע, נתוני מאקרו טובים בארה"ב, רגיעה בשווקים, עליית מחירי הסחורות והתייצבות מחיר הנפט מעלים את הסבירות כי הבנק המרכזי האמריקאי ישקול העלאת ריבית נוספת במחצית השנייה של 2016

1. למרות המדד הנמוך ולמרות הורדת הריבית באירופה השבוע אנו ממשיכים להאמין כי בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בתקופה הקרובה לאור החשש מהאצת עליית מחירי הנדל"ן ולאור העבודה שאין בעיית אשראי במשק, לא לחברות ולא ללקוחות הפרטיים. צריך לזכור שברקע עדיין צפויות עוד העלאות ריבית בארה"ב. להערכתנו בנק ישראל יוריד את הריבית, או ינקוט בצעדים מוניטריים נוספים רק במידה ונראה תיסוף משמעותי בשער השקל או במידה והמשק יכנס להאטה חמורה. שני תרחישים אלו כרגע רחוקים מהמציאות הכלכלית הקיימת ובנק ישראל מבין כנראה שהנזק מהורדת ריבית נוספת עלול להיות גדול מהתועלת.
2. הפדרל ריזרב הותיר את הריבית המוניטרית ללא שינוי, בהתאם לציפיות. לאחר ההודעה, ההסתברות לעליית הריבית בהחלטה הבאה של הפד בחודש יוני עלתה לרמה של כ-50%. כרגע, נתוני מאקרו טובים בארה"ב, רגיעה בשווקים, עליית מחירי הסחורות והתייצבות מחיר הנפט מעלים את הסבירות כי הבנק המרכזי האמריקאי ישקול העלאת ריבית נוספת במחצית השנייה של 2016.
3. אנו מחזיקים בהמלצתנו משבוע שעבר ומעריכים כי השפעת התמיכה המוניטרית הינה קצרת טווח ולכן מומלץ לנצל ימים של עליות בשווקים על מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית ולהוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה.
4. אנו ממליצים להיות סלקטיביים בבחירת אפיקי ההשקעה ולהיחשף לחברות אשר מושפעות באופן ישיר ממצבו של הצרכן הפרטי אשר צפוי להמשיך ולהשתפר לאור העלייה בשכר, ירידת מחירי הנפט והסטת חלק מחסכון זה לצריכה פרטית. בנוסף, אנו ממליצים להיחשף לחברות אלה בעיקר בשוק האמריקאי על חשבון אירופה ויפן.

התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה
בארה"ב, הנתון המרכזי שהעסיק את המשקיעים השבוע היה החלטת הריבית בארה"ב בה הותיר הפדרל ריזרב את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.25%-0.5%, בטענה כי ההתפתחויות האחרונות בכלכלה העולמית עדיין מהוות סיכון לכלכלה האמריקאית. בנוסף, שינה הבנק המרכזי את תוואי העלאות הריבית מצפי ל-4 העלאות במהלך 2016 ל-2 העלאות בלבד, כך שהריבית תעמוד בסוף השנה על 0.75%-1% במקום 1.25%-1.5%. אינדיקאטורים חשובים נוספים שפורסמו השבוע היו- נתון המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר אשר הציג ירידה של 0.1% לעומת צפי לירידה של 0.2%, זהו החודש השני ברציפות בו המדד רושם ירידה בהזמנות החודשיות. מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר ירד גם הוא ב-0.2% ובמתווה שנתי מציג קיפאון מחירים. מנגד, מדד הייצור של האמפייר סטייט (סקר של 200 מפעלים בניו יורק) הצביע על עלייה של 0.6 נקודות, זאת העלייה הראשונה במדד מאז חודש יולי האחרון.
באירופה, לא התפרסמו נתוני מאקרו מרכזיים השבוע.
בישראל- האינפלציה ממשיכה לרדת. מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ירד ב-0.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בשנה האחרונה האינפלציה עומדת על 0.2%-. מירב הירידות בחודש האחרון נרשמו בסעיפים- הלבשה והנעלה, תחבורה ותקשורת ופירות וירקות, בעיקר לאור הורדת המע"מ בחודש שעבר. להערכתנו, בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בהחלטה הקרובה באפריל.
שווקי ההון
מניות- שבוע המסחר האחרון המשיך את המומנטום החיובי מתחילת חודש מרץ כאשר רוב מדד העולם נסחרו במגמה חיובית ברקע ליציבות הריבית בארה"ב והרחבת התמיכה המוניטרית באירופה בסוף השבוע שעבר. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף התחזק בכ-0.3% ומדד ת"א 100 עלה קלות ב-0.1%. מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד מניות התקשורת אשר הציג עליה שבועית של 4.9%, כאשר לעומתו, בלט לשלילה מדד היתר 50 אשר השיל מערכו כ-2.4% בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בעליות שערים של 1.3% ומדד הנאסד"ק התחזק בכ-1.1%. באירופה, המדדים נסחרו גם הם במגמה דומה ליתר מדדי העולם כאשר מדד הדאקס הגרמני סגר את השבוע על עלייה של 1.2% ומדד ה- Eurostoxx50 השיל מערכו כ-0.5%.
אג"ח- האפיק הסולידי נסחר השבוע במגמה חיובית גם כן, בלט לחיוב האפיק הצמוד. מדדי האג"ח הממשלתיות באפיק הצמוד סגרו את השבוע בעליות שערים של 0.3%, כאשר האפיק השקלי נחלש בשיעור קל של 0.1% זאת לעומת, מדדי התל-בונד צמודי המדד בלטו לחיוב עם עליות שערים של 0.7% והאפיק הקונצרני השקלי נותר ללא שינוי מהותי.
מט"ח- בשוק המט"ח השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים, אל מול הדולר התחזק השקל ב-0.6% ושערו נקבע על 3.85 ₪ לדולר, כאשר אל מול האירו נחלש השקל בשיעור של כ-0.4% ושערו נקבע על 4.34 ₪ לאירו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il