TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המחירים לא יירדו – לכו לקנות דירה


מחירי הדירות ממשיכים לעלות למרות תוכניות הממשלה הרבות. הבוקר קיימה מידרוג בבורסה את פאנל שוק החוב בסימן תוכניות הממשלה לפיתרון בעיית מחירי הדירות. במסגרת פאנל נדל"ן למגורים השתתפו יגאל דמרי, ארנון פרידמן, רן קוניק, עוזי לוי וערן היימר – מנכ"ל מידרוג.

ארנון פרידמן מנכ"ל חברת אשדר: "המדינה ממהרת לצאת במכרזים לפני כשהקרקע עדיין לא מוכנה לשיווק ובנייה. הממשלה זורקת לשוק את כל מה שיש לה מבלי לווסת גם לפריפריה".
יגאל דמרי מנכ"ל חברת דמרי: "ערן ניצן ממשרד האוצר דיבר לפני כן הרבה שטויות. אם תשמעו מה שבעלי תפקידים קודמים אמרו תצחקו. עד שלא ישנו את המדיניות של ועדות התכנון שום דבר אל ישתנה. יש לנו לדוגמא תוכנית פינוי בינוי באשדוד שעברה בדיון אחד, אבל כשיצאנו מהחדר באה אלינו מנהלת המחוז והעבירה בקשות חדשות. כשמגיעים מהמדינה לרשויות המקומיות ההיתרים לוקחים יותר זמן מאשר לבנות בניין. הזמן להשיג היתר הבנייה בלתי סביר".
רן קוניק ראש עיריית גבעתיים: "יש עובדים בעירייה במחלקת הנדסה שמרוויחים 5,000 שקל אז אם רוצים שיפור צריך לשדרג את השכר ואת כוח האדם בתחום כי זאת בעיה מאוד גדולה. למדינה יש הרגל להחליט החלטות ולהשית על רשות מקומית מבלי לתת לה פתרונות. בגבעתיים לא ניתן לקדם תוכנית פינוי בינוי בגלל תמ"א שהיא לא טובה לגבעתיים כי היא מוסיפה תושבים לעיר שהיא השנייה בצפיפות בארץ אחרי בני-ברק ויש לנו בעיה של תשתית".
ערן היימר, מנכ"ל מידרוג: "האוכלוסייה בישראל מתחלקת היום למי שיש בית ומרגיש טוב ולמי שאין בית הוא פאסימי. אני לא רואה ירידת מחירים באופק".
עוזי לוי, מנכ"ל 'דירה להשכיר': "שיעור הדיור להשכרה בישראל דומה לעולם עם 600 אלף דירות להשכרה ובאחוזים זה דומה לצפון אמריקה. ההבדל הוא שבישראל השוק ספוראדי ובחו"ל הוא מוסדי – מתנהל בין שוכר למשכיר עם אמנה כלשהי לרמת שירות ויכולת מוגבלת להעלות שכר דירה. התפקיד הראשון של דירה להשכיר הוא לייצר שוק לטווח ארוך".
יגאל דימרי, מנכ"ל חברת דימרי: "המדינה פועלת לא נכון כי שר האוצר החליט יום אחד שהוא לא רוצה משקיעים בשוק, אבל מה קרה? יש משקיעים בשוק שלא מקבלים שום הטבות מהמדינה ואומרים להם אל תקנו. אני אומר תנו לשוק לעשות את שלו – המשקיעים ירכשו דירות בלי טובות מאף אחד, בלי סבסוד אז תנו לשוק לעשות את שלו. לאור המצב הקיים בתוך 10 שנים לא יקרה כלום. גם תוכנית מחיר למשתכן מעלה את המחירים כי זה מיועד רק לזוגות צעירים ולא לכלל השוק. המדינה אומרת למשפרי הדיור – אתם לא יכולים לקנות דירה ואז יש לחץ יותר גדול והמחירים יעלו. הביקוש לדירות גדל בגלל מחיר למשתכן. גם מי שלא רצה לקנות דירה המדינה נתנה לו מתנה ואז הוא יקנה דירה. המדינה הולכת להרוס את המדינה. זה לא הוקוס פוקוס כמו שעשו בשוק הסלולר אז לכו לקנות דירות כי לא יקרה כלום בשוק".
ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר: "כשמחירי הדירות עולים כל הזמן ונוצר מצב של אנומאליה. התשובה של הציבור היא שהוא מתפשר על המוצר כשחלק מרחיקים לפריפריה וחלק קונים דירות יד שניה. דירות במחירים של 2.5 מיליון שקל ומעלה זה אבא תקנה לי. נוצר עושר משפחתי וירושות יש כסף לציבור על רקע הריבית הנמוכה והפריפריה זכתה לעדנה שלא קיבלה שנים. אם תהיה ירידה משמעותית במחירי הדיור הציבור יחזור למרכז. האם זה מה שהמדינה רוצה? לא".
רן קוניק, ראש עיריית גבעתייים: "תייגו את הזוגות הצעירים כמסכנים שחייבים לגור במרכז. המחירים בגבעתיים לא יירדו כי כשיש הורים עשירים אז גם יש להם ילדים עשירים וככה זה בגבעתיים והמחירים לא יירדו".
יגאל דימרי, מנכ"ל דימרי: "מה שקורה בנדל"ן הביא לפריחה של מדינת ישראל ובמיוחד של הפריפריה – תראו מה קרה בבאר שבע, אין שם היום דירה בפחות מ-1.1 מיליון שקל. מה שקרה עשה טוב למדינת ישראל מיישבים את הפריפריה. כל מיני פטנטים וסבסודים לא יעזרו, אלא צריך לעזור ישירות להון העצמי של מי שרוצה לקנות דירה וכך לפתור בעיות לטווח הארוך. בואו לנתיבות ותראו זוגות צעירים שעובדים בתל אביב ונוסעים ברכבת לתל-אביב ויש להם הטבות קנו בית יותר גדול בחצי מחיר וחיים כמו מלך".
ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר: "בתחום התחבורה נעשית עבודה טובה, אך בתחום התעסוקה יש בעיה וצריך להעביר את התעסוקה לפריפריה. אין לראשי הרשויות פתרונות וזה הופך להיות נטל".
ערן היימר, מנכ"ל מידרוג: "אני תושב שוהם והיום יש תוכניות פיתוח והתנגדויות רבות. התושבים הקיימים לא רוצים בשוהם ובמקומות אחרים תושבים נוספים. יש מלחמה בכל מקום בין תושבים קיימים לתושבים חדשים שאין להם כוח אלקטורלי".

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר: "אנחנו לא רוצים גוש בטון אחד מגדרה לחדרה. צריך להגיע לרמת ציפוף עם חשיבות לשמור על שטחים פתוחים תוך שעולים לגובה".

יגאל דימרי, מנכ"ל דימרי: "יש מקומות שאני רץ אחרי הזנב שלי בגלל אינטרסים שונים ומושכים אותי. קרקעות שקניתי מחירן עולה אז בבקשה שימשיכו לעכב אותי בבירוקרטיה".
עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר: "כל ממשק בין הסקטור הציבורי לסקטור הפרטי מייד נחשד בהון שלטון".
"תיקחו את המשקיעים ותורידו להם את המס לחצי אחוז – כמות המשקיעים תגדל ל-30% עד 40%. לא צריך שהמדינה תסבסד והכל יהיה בסדר".

עוזי לוי מנכ"ל דירה להשכיר: "מכשיר הריט נותן אפשרות לגברת כהן מחדרה להיחשף בלי הסיכונים של המשקיע הקטן. היא תהנה מניהול יעיל תוך הפחתת סיכונים".
יגאל דימרי: מחירי השכירות עלו מיום שהעלו את מס הרכישה. משרד האוצר רוצה לקחת כסף כדי לסבסד הסכמי גג - עובדים פה כמו חלם".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il