TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנשים רוצים מכוניות – אבל לא בהכרח להיות הבעלים שלהן


42% מהצרכנים שהשתתפו בסקר של יבמ מדווחים כי הם מתעניינים מאד במודלים אלטרנטיביים לבעלות על כלי רכב
מחקר חדש של יבמ בקרב צרכני כלי רכב, מצביע על ציפיה גוברת לסוג חדש של שימוש בכלי רכב. נהגים מתעניינים במיוחד בכלי רכב בעלי יכולות אוטונומיות – למרות שאינם מעוניינים בהכרח להיות הבעלים של מכוניות כאלו, במובן המסורתי של בעלות על כלי רכב. המחקר מצביע על הזדמנויות חדשות הנפתחות בפני יצרני רכב, ליישומים אנליטיים ולשימוש בכלים קוגניטיביים כדי מנת לפתח אופציות חדשות לכלי רכב ולמודל השימוש והבעלות עליהם.
במסגרת סדרת מחקרי "אוטו 2025", ריאיינו עורכי הסקר של יבמ יותר מ- 16,000 צרכני רכב בכל העולם, בניסיון לצייר את ציפיות הצרכנים לגבי אופן השימוש שלהם ברכב בעשור הקרוב. תחת הכותרת "קשרים חדשים – אנשים ומכוניות", מדווח דו"ח חדש של מכון יבמ לערך עסקי, המבוסס על ראיונות אלה, על התעניינות נרחבת של הצרכנים בכלי רכב בעלי יכולות למידה אוטונומית, כושר חיזוי תקלות, נהיגה עצמאית ופעולה בסביבת רשת חברתית. יכולות אלו יאפשרו לכלי רכב לנווט בעצמם את דרכם לאורך הכבישים, לעבור משימות תחזוקה ותיקונים ללא התערבות אנושית, ללמוד ולהכיר את דפוסי ההתנהלות וההעדפות של הנהג – כמו גם את מאפייני הסביבה והמכונית עצמה.
צרכני רכב מדווחים על רמה גבוהה של התעניינות בכל ההיבטים של מכוניות בעלות יכולות עצמאיות. משימות דיאגנוסטיקה ותחזוקה מונעת מדורגות בצמרת סדר העדיפויות (59%). בעשר מתוך 16 המדינות בהן נערך הסקר, מציבים הצרכנים את המשימות האלו במקום הגבוה ביותר בסדר העדיפויות שלהם. הההתרחבות הנמשכת של השימוש בחיישנים ובמחשוב קוגניטיבי, תאפשר ליצרנים להבין טוב יותר את הסוגיות הנוגעות לכלי הרכב, לפתח טכנולוגיות חדשות, להמליץ על פתרונות וליישמם – ובמקרים רבים לעשות הכל באמצעות גישה מרחוק אל מערכות הרכב, ומבלי לקרוא למכונית למוסך.
ביבמ אומרים כי כלי הרכב של העידן הנוכחי הפכו מאמצעי תעבורה – למרכז נתונים נייד, עם חיישנים משולבים ומחשבים האוספים כמויות גדולות של נתונים אודות הרכב והסביבה בה הוא נע. הצלחה עתידית של יצרני רכב, תתבסס על הכרה בהזדמנות הנוצרת כאן, והצעת חוויה דיגיטאלית ואיכות שירות להן מצפים הלקוחות.
מודלים חדשים של בעלות
המכונית בבעלות אישית צפויה להמשיך להוות את כלי התחבורה העיקרי, בזכות רמת הנוחות אותה היא מציעה והאטרקטיביות לצרכן. עם זאת, צופה הדו"ח של יבמ לשינוי במשמעות מושג ה"בעלות". 42% ממשתתפי הסקר דיווחו כי הם מוכנים לשקול מודלים אלטרנטיביים לבעלות, דוגמת שירות מנוי לכלי רכב. 24% נוספים, אמרו כי הם "מתעניינים במיוחד" בבעלות חלקית על כלי רכב, יחד עם נהגים אחרים.
39% מהצרכנים מוכנים לשקול מודל של שיתוף בכלי רכב, ו- 36% יבחרו באופציה של שיתוף בנסיעות על פי דרישה. האופציות של שיתוף בבעלות על כלי רכב, שיתוף בנסיעה או שכירות רכב בין עמית לעמית, שבה בעלים של רכב פרטי משכיר אותו לעמיתיו לא רק מאפשרות שימוש ברכב מבלי להידרש להיות הבעלים שלו – אלא גם מספקים לבעלי מכוניות הזדמנות להחזר על השקעתם, תוך ניצול השעות בהן עומד הרכב ללא שימוש. מומחי יבמ מעריכים כי לנוכח שינויים צפויים אלה באופן השימוש בכלי רכב, יידרשו יצרני המכוניות לפתח מודלים חדשים של בעלות, אשר יענו לציפיות הצרכנים, ויאפשרו לבסס תזרים הכנסות ממקורות חלופיים.
67% מהמשתתפים בסקר מסכימים להנחה לפיה חשוב לרכוש מכונית באופן אישי מסוכנות המכירות. מול אלה, ניכרת פעילותם של יצרני רכיבים (OEM) וחברות למכירות רכב באינטרנט, הפועלים להעצמת הצרכנים באופן שיאפשר להם לקבל החלטות רכישה חכמות יותר. 46% מהצרכנים אומרים כי יהיו מעוניינים מאד לרכוש מוצרים מיצרני OEM, ו- 38% יבצעו רכישה מקוונת מצד שלישי ולא ישירות מסוכן של יצרן הרכב – אם יוצע להם המוצר המתאים. על מנת לשמור על מעמד אמין בשרשרת הערך של עולם קמעונאות הרכב, ממליץ הסקר בפני יצרני הרכב לשנות את חוויית הרכישה אותה הם מציעים, בעזרת כלים אנליטיים וניתוח הפעילות של הלקוח הפוטנציאלי בערוצי המדיה החברתית – באופן שיאפשר להם לנהל אינטראקציה ברמה גבוהה של התאמה אישית.
לקוחות רוצים למלא תפקיד גדול יותר בעיצוב מכוניותיהם. מחקר צרכני הרכב של יבמ צופה כי השלב הבא בהתפתחות תעשיית הרכב יתבסס על קשר הדוק ומקיף יותר בין יצרני הרכב ובין הרוכשים. שני הצדדים מביעים רצון גובר והולך לשיתוף פעולה מוקדם יותר, כבר בתהליכי התכנון של מוצרים ושירותים חדשים בעולם הרכב.
המשתתפים בסקר גילו עניין רב במיקור המונים של רעיונות תכנון ועיצוב, ובהשתתפות במשחקים מקוונים ובתחרויות שיאפשרו להם להשפיע על דמות הדור הבא של כלי הרכב. כ- 37% אמרו כי יהיו מוכנים להתיר שימוש בנתוני הנהיגה והניידות שלהם על מנת לסייע בפיתוח מכוניות חדשות. באמצעות התקנת חיישנים ומערכות מחשוב קוגניטיבי, יוכלו יצרני OEM, הבונים רכיבים המשולבים במכוניות, להבין טוב יותר את הנושאים הנוגעים למשתמשים, להמליץ בפני הנהג בעניינים הנוגעים לרכב, ואף לסייע בתיקון ובכיוונון מרחוק, מבלי שיהיה צורך להגיע עם הרכב למוסך.
_____________________________________


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il