TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים


המרווחים בקונצרני המקומי ממשיכים להיות אטרקטיביים, כאשר עליית התשואות העולמית נותנת עודף תשואה קדימה
1. מניות – ממשיכים לשנות תמהיל התיק באמצעות הגדלת רכיב אירופה על חשבון ארה"ב

השבוע האחרון התאפיין בירידות מחירים במניות ברוב העולם, למעט ארה"ב שסיימה שבוע חיובי. עם זאת, העליות בארה"ב הגיעו רק ביום שישי והשווקים האחרים לא הספיקו ליהנות מהן (לכן סביר שמחר נראה פתיחה חיובית בבורסות בעולם).

אחרי האכזבה שסיפק דראגי לשווקים ביום חמישי, הוא ניסה להרגיע את השווקים בנאום שנשא למחרת באמירות נחושות לעתיד לבוא. בינתיים, תשואות האג"ח עדיין לא גבוהות והיורו עדיין חלש, כך שהמסקנה המרכזית היא שהדברים הבסיסיים לא השתנו: הריבית בארה"ב עדיין בדרך למעלה וההרחבה בגוש היורו תמשיך. כל אלה גורמים שאין למעשה סיבה שהיורו ימשיך להתחזק ואין סיבה שהמניות באירופה ייחלשו לעומת השווקים בארה"ב. הירידות של יום חמישי, לפי הגישה הזו, היו רק התאמה שנבעה מציפיות גדולות שלא כולן התממשו, אבל הכיוון לא משתנה.

למי שמאמין שהמגמה החיובית הכללית בשוקי המניות תימשך, אנו מעריכים כי בסיטואציה כזו הביצועים של שוקי מניות בשווקים מפותחים מחוץ לארה"ב (בעיקר אירופה ויפן) יהיו טובים יותר. ההעדפה היא קודם כל לאירופה, בין היתר אחרי הדוחות הגרועים שם לרבעון השלישי והצפי לשיפור, יחד עם העובדה שאירופה מהווה מוקד משיכה לכספים מכל העולם בזרם השקעות שרק התגבר בחודשיים האחרונים. אנו ממשיכים להמליץ להגדיל חשיפה לשווקים באירופה (ללא בריטניה) לכ-32% מתיק המניות בחו"ל, בהשוואה למשקלם במדד MSCI העולמי (25%), זאת על חשבון חשיפה לארה"ב.

בשוק המקומי ייתכן כי נמשיך השבוע לראות תנודתיות הקשורה לעדכון המדדים שצפוי להתבצע באמצע דצמבר על פי הקריטריונים שכתבנו כאן כבר בשבוע שעבר (כניסת מיילן לת"א 25 ללא יציאה של חברות אחרות וזאת בנוסף לשינויים הנגזרים מהיקפי שווי שוק).

2. אג"ח קונצרני – מרווחים אטרקטיביים להשקעה

המרווחים בקונצרני בעולם נסגרו קצת בשבוע האחרון, מה שתומך בקביעה שלנו בסקירות האחרונות כי כשהתשואות עולות, המרווחים נסגרים. רגע לפני סוף השבוע, הודיעה חברת הדירוג S&P על הורדת דירוג ל-8 הבנקים הגדולים בארה"ב. הסיבה להורדת הדירוג היא לא הרעה במצבם אלא הערכה שהממשל לא יתמוך בבנקים אם יהיה באחד מהם דיפולט. עם זאת, צריך לזכור שהחוקים והתקנות של השנים האחרונות הפכו את הבנקים לגופים יציבים יותר ומסוכנים פחות ולכן ההסתברות לתרחיש כזה פוחתת בהשוואה למצב שלפני המשבר של 2007.

המרווחים בקונצרני המקומי ממשיכים להיות אטרקטיביים, כאשר עליית התשואות העולמית (בעקבות ההחלטה באירופה ביום חמישי) נותנת עודף תשואה קדימה. גם הנזילות בשוק הקונצרני נראית טובה ועל רקע ההערכה שלנו כי בניגוד לשנה החולפת, ב-2016 האפיק הצמוד יתנהג טוב יותר – הדבר אמור לתמוך במדדי הקונצרני הצמודים. בשנה החולפת התל בונדים הצמודים (20, 40, 60 וכו') התנהגו פחות טוב בשל ביצועים חלשים באפיק הממשלתי הצמוד.

3. תיק השקעות – הריבית בישראל לא תעלה בקרוב, לשמור מח"מ בינוני

השאלה הגדולה בנקודת הזמן הזו היא כיצד יגיבו השווקים להעלאת הריבית בארה"ב – בהנחה שזו תהיה כבר החודש. על פניו, משהבין השוק כי ההחלטה הזו היא כבר עניין סגור במידה רבה, השאלה המרכזית שיתחילו לשאול בשווקים בשבועות הקרובים היא עד לאן תגיע הריבית?

בנקודת הזמן הנוכחית, שוק האג"ח האמריקאי מתמחר 3-4 העלאות ריבית בשנה הקרובה, 0.25% בכל פעם (השוק מניח שהריבית תעלה ל-0.75%-1% בטווח של שנה). הדבר עקבי גם עם העלאות ריבית קודמות, כאשר לא קרה שהיתה העלאת ריבית בודדת אחת בלבד.

ואם זה מה שהשוק מתמחר כבר עתה ובהנחה שאנו "קונים" את ציפיות האינפלציה הנגזרות מהשווקים בעולם (שמהם עולה כי בשנה הבאה תהיה עליית מדרגה באינפלציה כמעט בכל מקום), הרי שהרכב תיק הכולל מרכיב נזילות גדול מאוד הוא בעייתי ל-2016. זאת בשל השחיקה הריאלית הצפויה של הכסף לאור גורמים אלה.

המשמעות היא שהאלטרנטיבה של שוקי האג"ח והמניות ב-2016 גדלה – במיוחד עבור כל מי שמיהר לצאת מהם במהלך השנה האחרונה, מתוך אמונה שיידע לחזור ברגע הנכון. לפיכך, אנו ממשיכים להמליץ על תיק אג"ח במח"מ בינוני (סינטתי או ישירות) בתוספת חשיפה למניות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il