TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"מתווה הגז הנוכחי הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר בנקודת זמן זו"


כך אמרה קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל במושב "מבט מעבר לאופק" שנערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים
"צריך לשמור על יציבות המערכת הכלכלית בעיקר בתחום האשראי כי הדוגמאות האחרונות בעולם נגמרו בדמעות"

קרנית פלוג נגידת בנק ישראל התארחה בועידת ישראל לעסקים של גלובס ואמרה בהתייחס למתווה הגז שיש לנו אינטרס לפתח את לוויתן. כעוד הוסיפה כי זו האלטרנטיבה הטובה ביותר האפשרית בנקודת הזמן הזו. אנו נשענים על צינור אחד, באר אחת ומאגר אחד. הצורך המאגר נוסף ילך ויגדל והמתווה יעזור בכך. וועדת ששינסקי היא צעד חשוב שהגדיר את התקבולים למדינה ואת הבטחון האנרגטי. המתווה מגדיל את הסיכוי שנשמור על מהלכים הללו. זה המתווה, הוא סביר וצריך להתקדם הלאה. יש ציפיות לא סבירות בשיח הציבורי. אי אפשר לקבל את הכל בצורה מוחלטת וזה טיבו של מו״מ. בהתייחס לחולשת המתווה ציינה פלוג את דרישת היזמים לוודאות רגולטורית. 

לגבי התקבולים ומיסי המתווה זה תלוי כמובן בכמות הגז וגם במחירי האנרגיה.  כרגע מחירי הגז הצפויים שתלויים גם במחירי הנפט יורדים. הם נמוכים. ההערכה של 70 מיליארד דולר היא הערכה שיכולה להתעדכן גם למעלה. 

לגבי שער החליפין אומרת פלוג כי הוא משפיע על האינפלציה. השקל החזק מעסיק אותנו מאוד כי הוא משפיע על היצוא שלנו. שער החליפין כרגע הוא מיוסף. 

לגבי פתיחת שוק האשראי לתחרות והכיוון של שר האוצר הוא כיוון נכון ויש יעד כזה. צריך להגביר את התחרות באשראי למגזר הצרכנים והעסקים הקטנים. צריך לקדם תחרות תוך שמירה על יציבות ושמירה על כספו של הציבור. אשראי מאפשר לצרוך ולהשקיע אך חשוב לבדוק את כושר ההחזר. זה דורש פיקוח צרכני ויכולת החזרה. אשראי שגדל מהר בריבית נמוכה מחייב בקרה יציבותית לטובת הציבור. לגבי גובה הריבית צריך לאפשר ללווים גם עם רמת סיכון גבוהה להשאר במערכת החוקית ולא לדחוק אותם החוצה לשוק השחור. 

צריך לשמור על יציבות המערכת הכלכלית בעיקר בתחום האשראי כי הדוגמאות האחרונות בעולם נגמרו בדמעות. 

לגבי המחיר למשתכן  הדבר העיקרי שיביא לשינוי מגמה זה גידול בהיצע גם באזורי ביקוש ובמספרים גדולים. החולשה בשוק הדיור היא התהליכים הארוכים מרגע ההתחלה עד קבלת דירה מוגמרת. להעלאת מס הרכישה יש השפעה ממתנת על משקיעים. 

מערכת היחסים עם משרד האוצר היא דיאלוג רציף. מצב המשק בישראל מציג צמיחה של 2.5%. בשנה הבאה זה יהיה קצת יותר גבוה. אנחנו משק קטן ופתוח וחשופים למה שקורה במשק העולמי. הביקוש העולמי ממותן וליצוא היו ביצועים חלשים יחסית. מה שעוזר לצמיחה הסבירה אצלנו בהשוואה לעולם זה שהצריכה הפרטית גדלה. שוק העבודה נמצא במצב טוב בישראל ביחס למדינות אחרות. יש לנו אבטלה נמוכה של 4.5%, יש גידול בתעסוקה והעלאת שכר ריאלית של 3.5%. אך ענפי היצוא סובלים מביקוש עולמי נמוך יחסית. יש לנו אתגרים משמעותיים בטווח הארוך בעיקר בנושא הפריון בעבודה ביחס לארה"ב. 

לגבי הגרעון ל- 2016 בנק ישראל המליץ להעלות מיסים כדי לעמוד ביעדי הגרעון של המדינה. אך העלו את יעדי הגרעון ולכן לא יעלו מיסים בשהב הבאה על מנת לייצב את החוב ולא להגדילו. 

לגבי תקציב הבטחון הוא סביר אך את הסכם הפנסיה עדיין צריך ללמוד. 


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il