TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מגה עסקה


דורין פלס, אנליסטית הקמעונאות של IBI בית השקעות

אלון רבוע כחול מחסלת את תת-הרשת You
מגה תישאר עם סניפי מגה בעיר בעלי פוטנציאל הרווחיות הגבוה יחסית לענף
המרוויחות הגדולות: שופרסל בטווח הקצר, ויקטורי ורמי לוי בטווח הבינוני-ארוך
רבוע כחול נדל"ן- ככל הנראה תעניק הנחות בשכר הדירה, אך מנגד תהנה משוכרים יציבים יותר

מה היה לנו?
ביום חמישי האחרון נחתמה עסקה למכירת 16 סניפי you (ועוד אחד של מגה בעיר) לרשת ויקטורי ולרשת יוחננוף. לפי התנאים שסוכמו תרכוש רשת ויקטורי 7 סניפי you וסניף אחד של מגה בעיר בתמורה ל-35 מיליון ₪. רכישה זו מצטרפת לרכישה קודמת של ויקטורי בנוגע 5 סניפי מגה שנחתמה והסתיימה ב-23/11/15.
הרכישה, ככל שתושלם, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור ויקטורי אשר מנתה 30 סניפים בשטח של 30 אלפי מ"ר נכון ל-30/9/15. למעשה, הרכישה תוביל לקפיצה של 40% במספר הסניפים ולצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר על סניפי you שסבלו בחלקם מירידה בהכנסות, פגיעה בתדמית, קיטון במספר מעברי הקופה ושחיקה ברווחיות, ולכן ייקח זמן עד שרשת ויקטורי תצליח לשקם את הסניפים ולראות החזר תשואה נאה.
אותו הסיפור תקף גם לגבי רשת רמי לוי שחתמה על הסכם לרכישת 4 סניפי You, רק שבמקרה הזה היקף הסניפים שנרכשו יהיה קל יותר לעיכול ונראה פגיעה מתונה יותר בהכנסות.
מה צפוי בהמשך?
את שנת 2016 יתחילו רשתות השיווק הפרטיות עם קפיצה במספר הסניפים וירידה במכירות למ"ר וברווחיות. ויקטורי ורמי לוי ישקיעו בשיפוץ הסניפים, ולא פחות חשוב מכך- ברכישת לקוחות והחזרתם לסניפים שעד לא מזמן היו You ואוטוטו יתנוסס מעליהם שלט של רשת שממותגת כזולה ומשתלמת.
בטווח הקצר נראה שמי שתהנה מהמהלך תהיה דווקא שופרסל: כל עוד רמי לוי ו-ויקטורי יהיו עסוקות בבליעה ועיכול של הסניפים החדשים על כל המשתמע מכך (בעיקר יבוא לידי ביטוי בעלייה בהוצאות התפעוליות ושחיקה ברווחיות), שופרסל תצליח להציג תוצאות טובות יותר בהיבט שיפור במכירות למ"ר ורווחיות תפעולית.
בטווח הבינוני-ארוך נראה שתי מגמות עיקריות: מצד אחד- כל הענף יוכל ליהנות מיציאתה של You מהמשחק, וככל הנראה נהיה עדים למהלך של העלאות מחירים מתונות. רשתות השיווק, שנכון להיום מתמודדות עם רווחיות תפעולית של 2%-3% יוכלו לשפר את הרווחיות הגולמית באמצעות העלאות מחיר של אחוז עד אחוזים בודדים, מהלך שלא ביצעו כבר תקופה ארוכה.
מנגד, נראה ששופרסל תאלץ להתמודד עם תחרות מוגברת בעולם ה-Heavy Discount שכן את סניפי You החלשים שממוקמים סמוך לסניפיה יחליפו סניפים של רשתות אטרקטיביות יותר שממותגות כ-HD ואשר יצליחו למשוך את הלקוחות באזור לסניף החדש, לפעמים על חשבון תת הרשת שופרסל דיל.
אגב, העובדה שמגה תתפנה סוף סוף לטפל בסניפי מגה בעיר בעלי הפריסה הרחבה ובעלי פוטנציאל הרווחיות הגבוה עשויה גם היא להוות זירת תחרות נוספת עבור שופרסל. נזכיר כי מגה בעיר מונה מעל 100 סניפים (!) בעוד ששופרסל שלי מונה כ-80 סניפים, ולכן סביר להניח שישנה חפיפה גבוהה בין הרשתות. ככל שמגה תשקיע יותר ברשת העירונית, כך שופרסל תאלץ להתמקד יותר בפורמט גם היא.

ומילה על רבוע כחול נדל"ן
לפי דיווח שהוציאה רבוע כחול נדל"ן, 7 סניפים מתוך המנה הראשונה של מכירת סניפי You לויקטורי ויוחננוף הם בבעלותה. השאלה הראשונה שמתעוררת היא מה יעלה בגורל דמי השכירות שישלמו הרוכשות לחברה. בהקשר זה נזכיר כי בחודש נובמבר הודיעה רבוע כחול נדל"ן על הסכם מול אלון רבוע כחול לפיו תוזיל את שכר הדירה ב-9% למשך שנתיים.
להערכתנו, ההוזלה תתגלגל הלאה גם להסכמים החדשים, ובהחלט ניתן להניח שנראה בחלק מהמקרים הוזלה משמעותית יותר מ-9% על רקע תנאי השוק, הלחץ למכירה והעובדה שמדובר בשוכרים יציבים יותר ממגה.


בשורה התחתונה
לא פחות מרעידת אדמה בענף רשתות השיווק. מאז קריסת קלאבמרקט לפני עשור לא ראינו שינוי כה מיידי של מפת התחרות.
בטווח הקצר הרשתות הפרטיות יהיו עסוקות בעיכול ובליעת סניפי You ושופרסל תהנה מכך. בטווח הארוך שופרסל תאלץ להתמודד עם מתחרות חזקות יותר שמהוות איום גדול יותר מרשת You, ובמקביל זירת התחרות בפורמט העירוני מול "מגה בעיר" תדרוש תשומת לב רבה. יחד עם זאת, סביר להניח שנראה מהלך העלאות מחירים שיקל על ההתמודדות.











טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il