TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיל חתמה על מזכר הבנות בנוגע להקמת תעשיית פוספט באפריקה


מזכר ההבנות עם קבוצת לבייב מתייחס לפעילות כרייה ימית והקמת תעשייה לייצור מוצרים מיוחדים מבוססי פוספט
כיל פועלת להבטחת עתודות פוספט תחרותיות ומחזקת את תעשיית מוצרי הפוספט המיוחדים שלה

המיזם המשותף הינו צעד נוסף ביישום התכנית האסטרטגית של כיל לרכישה וגיוון מקורות פוספט, לשם גידול והרחבה של עסקי המוצרים מבוססי הפוספט באמריקה ובאפריקה

פעולה זו מצטרפת למהלכים נוספים שכיל ביצעה לאחרונה, כולל הקמת מיזם משותף עם קבוצת Yunnan Yuntianhua (YTH), יצרנית הפוספט המובילה בסין


כיל, יצרנית גלובלית של מוצרים מבוססי מינרלים ייחודיים המספקת את צרכיה החיוניים של האנושות בעיקר בשוקי המזון, החקלאות, והחומרים המורכבים, הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת LLNP (מקבוצת לב לבייב) לבחינת ההיתכנות של הקמת תעשיית פוספט בקנה מידה עולמי, כולל כרייה ימית של פוספט והקמת מפעלים לייצור מוצרי המשך לאורך כל שרשרת הערך, כולל חומצה זרחתית באיכות דשן, חומצה זרחתית לבנה, דשני פוספט רגילים (כולל MAP ו-DAP) ודשנים מיוחדים. חברת LLNP מחזיקה בהיתרי חיפוש ורישיונות כרייה ממרבץ פוספט בהיקף מוערך של כ-1 מיליארד טון.

עלות הפקת הפוספט צפויה להיות תחרותית ביותר ביחס למתחרים, והיא תוביל לייצור דשנים ומוצרי המשך בעלויות נמוכות.

בכוונת הצדדים להשלים בחודשים הקרובים פיתוח טכנולוגי נדרש לייצור של מוצרי המשך מבוססי פוספט ימי, בנוסף להקמת מפעל ניסיוני בנמיביה לייצור מוצרים מיוחדים מבוססי פוספט. עם סיום מוצלח של הפיילוט, יוכן מחקר התכנות מפורט לשם הבטחת מימון הפרויקט.

המפעל, שימוקם על החוף האטלנטי של נמיביה בסמוך למקום כריית הפוספט, צפוי להנות מנגישות לוגיסטית לאזורי הביקוש בדרום וצפון אמריקה, בעלויות תחרותיות מאוד באמצעות נמל ייעודי שישרת את כל מערך ייצוא המוצרים וייבוא חומרי הגלם. בנוסף לכך, המפעל ייהנה גם מתשתית תחבורה יבשתית מפותחת (כולל רכבת) לאזורי הביקוש בדרום אפריקה ולאזורי הסחר המתפתחים במזרח אפריקה.

לקבוצת לבייב, חברת האם של LLNP, ידע טכנולוגי ייחודי בשיטות כרייה ימיות המבוססות על ניסיון רב שנים בכרייה ימית בנמיביה. אלה משתלבים עם הניסיון הרב של כיל, יתרונה ומעמדה כיצרנית עולמית מובילה בשוק מוצרי הפוספט המיוחדים.

המיזם המשותף עם קבוצת לבייב מצטרף למהלכים נוספים שכיל ביצעה לאחרונה, כולל הקמת מיזם משותף עם קבוצת Yunnan Yuntianhua (YTH), יצרנית הפוספט המובילה בסין, הכולל כרייה והפקת כ-2.5 מיליון טון פוספט בשנה, וכן פעילות תעשייתית לייצור מוצרים מבוססי פוספט לאורך כל שרשרת הערך. זהו צעד נוסף במימוש אסטרטגיית "הצעד הבא קדימה" הכוללת רכישה וגיוון מקורות פוספט מחוץ לישראל, לשם גידול והרחבה של עסקי המוצרים מבוססי פוספט לשוקי החקלאות והחומרים המורכבים באמריקה ובאפריקה. צעדים אלה צפויים להבטיח את עתיד פעילות הפוספט של כיל.

סטפן בורגס, מנכ"ל כיל: "אנו שמחים להיכנס לשותפות עם קבוצת לבייב, המובילה והוותיקה בקרב המשקיעים בנמיביה. המיזם המשותף יאפשר לכיל לספק את הצרכים המשתנים של שוקי המזון והאגרוכימיה המתפתחים במהירות, כולל ביבשת אפריקה. רוב הפיתוח של הפרויקט ועיקר ההשקעות צפויים להתחיל רק בעוד 4-3 שנים, כך שפרויקט זה יהווה את הגל הבא של הרחבת הפעילות הייחודית של החברה, וזאת לאחר שחלק משמעותי מהפרויקטים מחוללי הצמיחה בהם אנו פעילים היום יושלם. איננו צופים שהפרויקט זה יהווה מעמסה פיננסית נוספת על החברה בשנים הקרובות".

ניסים אדר, מנכ"ל כיל דשנים: "אנו שמחים על ההזדמנות לפתח פעילות כרייה וייצור פוספט בקנה מידה עולמי בנמיביה, שהינה אחת מהמדינות היציבות, המפתחות והליברליות באפריקה, והידועה באקלים הפוליטי הנוח ובפתיחותה למשקיעים זרים. הצדדים יפעלו ביחד ובשיתוף פעולה תוך פיתוח ועידוד התעסוקה והכלכלה המקומית, לצד הקפדה על פעילות סביבתית אחראית ומקיימת. אנו נמשיך ונעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם LLNP ועם קבוצת לבייב על מנת לקדם את שלביו הראשונים של הפרויקט בחודשים הקרובים, ובכך לממש את החוזקות והיכולות של שני הצדדים על מנת ליהנות מהפרויקט החשוב הזה".

קבוצת לבייב: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה שנחתם עם כיל, אחת מהיצרניות הבינלאומיות של מוצרים מבוססי מינרליים ייחודיים, לאספקת צרכי האנושות בשוקי המזון, החקלאות, ועוד. שותפות נועדה לענות על הצרכים העולמיים של שוקי המזון והאגרוכימיה המתפתחים ומשתנים במהירות.
לחברת LLNP ידע טכנולוגי ייחודי בשיטות כרייה ימיות, המבוסס על ניסיון רב שנים מפעילותה בנמיביה. החברה, שזיהתה את הפוטנציאל הגלום בעסקי הכרייה, הקימה ופיתחה מרבץ עתיר היקף של פוספטים, שיתרום להפיכתה של נמיביה לחוד החנית של תעשיית הדשנים העולמית.
במסגרת שיתוף הפעולה עם כיל, הכולל כרייה ימית של פוספט והקמת מפעלים לייצור מוצרי המשך מתוחכמים, יפתחו החברות את חומר הגלם שיתקבל וישביחו אותו לכדי מוצרים סופים איכותיים בגבולות המדינה. הפרויקט זוכה לתמיכה רבה מצד שר המכרות של נמיביה, והצדדים יפעלו בתאום מלא עם רשויות נמיביה ובכפוף לאישורים של הגורמים הרלוונטיים במדינה. במסגרת שיתוף פעולה זה, יקפידו החברות על קיום סקר נאותות, שיכלול ביצוע מבחנים מחמירים (EIA) לבחינת שמירה על איכות הסביבה.
בנוסף, הדשנים שיופקו על ידי החברות יתרמו לענף החקלאות ותעשיית המזון בעולם בכלל, ובנמיביה, בפרט. בין היתר, הפרויקט יוכל לייצר מוצרי דשן שיתאימו לתעשיית החקלאות בנמיביה ויסייעו להפיק תוצרת חקלאית עשירה יותר להתגבר על הקשיים אותם חווים החקלאים במדינה, הפרויקט צפוי לייצר מקומות תעסוקה רבים לתושבי המדינה".


אודות כיל:
כיל היא יצרנית גלובלית של מוצרים מבוססי מינראלים ייחודיים שמספקת את צרכיה החיוניים של האנושות בעיקר בשוקי המזון, החקלאות, והחומרים המורכבים.
כיל מייצרת כשליש מהברום בעולם, היא יצרנית האשלג השישית בגודלה והיא הספקית המובילה של חומצה זרחתית נקייה. כיל היא יצרנית מובילה של דשנים מיוחדים ופוספטים מיוחדים, מעכבי בעירה ופתרונות לטיפול במים. פעילות הייצור והכרייה של כיל הממוקמת בישראל, אירופה, אמריקה וסין, נתמכת על ידי הפצה ואספקה גלובלית​​.
המוצרים שכיל מייצרת בתחום החקלאות מסייעים להאכיל את אוכלוסיית העולם הגדלה; האשלג והפוספט שכיל כורה ומייצרת משמש כמרכיב בדשנים וכמרכיב חיוני בתעשיות התרופות ותוספי המזון. תוספי המזון שאנו מייצרים מאפשרים לאדם זמינות גבוהה יותר למזון מגוון ואיכותי יותר; המוצרים לטיפול במים מספקים מים נקיים למיליוני אנשים ולתעשייה ברחבי העולם; וחומרים אחרים, מבוססי ברום ופוספטים מסייעים ליצירת אנרגיה יעילה יותר וידידותית לסביבה, למניעת התפשטות של שריפות יער, ומאפשרים שימוש נרחב ובטוח במגוון מוצרים וחומרים.
כיל נהנית ממספר יתרונות ייחודיים, כולל פעילויות ייצור אנכית החל מחומרי הגלם ועד למוצרים מורכבים, כמו גם סינרגיות תפעוליות לייצור מוצריה הייחודיים; סל מוצרים מאוזן ומגוון לשווקים המתפתחים; נוכחות רחבה ברחבי העולם וקרבה לשווקים גדולים באזורים מתפתחים.
כיל פועלת במסגרת אסטרטגיית קיימות הכוללת מחויבות לשמירה על הסביבה, תמיכה בקהילות שמפעלינו פועלים בקרבן ומהן מגיעים עובדינו, ומחויבות לכלל העובדים, ללקוחות, לספקים ולכלל מחזיקי העניין של החברה.
כיל הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל-אביב ובניו יורק (TASE and NYSE:ICL). 46% ממניות כיל מוחזקות בידי החברה לישראל, 13.8% מניות מוחזקות בידי פוטאש ((PCS ויתר המניות מוחזקות בידי הציבור.
החברה מעסיקה כיום כ-14,000 עובדים ברחבי העולם מהם כ-5,000 בישראל, רובם בנגב. ומכירותיה בשנת 2014 הסתכמו בכ- 6.1 מיליארד דולר וכ-48% מהן נבעו מיצור המתבצע בישראל.
למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.icl-group.com


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il