TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הנפט צפוי לדשדש בטווח הבינוני ארוך סביב 40 דולר לחבית


נכתב על ידי כלכלני UMS
ארגון אופ"ק צפוי להתכנס ב-4 בדצמבר, שם יישמעו קולות לקיצוץ תפוקת הנפט מצד החברות בו. כלכלני בית ההשקעות UMS מסבירים כי הבעיה של אופ"ק היא קבלת ההחלטות החד צדדיות מצד ערב הסעודית שהמשיכה למשך תקופה ארוכה להעלות את תפוקת הנפט שלה. באופ"ק ובערב הסעודית מעוניינים במחיר נפט נמוך יחסית. ערב הסעודית במיוחד מייצרת נפט בזול והמטרה הלא מוצהרת של אופ"ק וערב הסעודית היא לבלום את התפתחות ייצור הנפט בארה"ב. התעשיה המתפתחת בארה"ב היא תעשיה של ייצור נפט מפצלי שמן שעלות ההפקה שלה יקרה יותר.
בנוסף לחיסול התחרות מצד ענף פצלי השמן, ערב הסעודית היתה מעוניינת ועדיין מעוניינת להחליש את גורמים קיצוניים כמו איראן ודעאש שנפט ומוצריו מהווה חלק מהותי מאוד מהתזרים שלהן. המדינות החברות באופ"ק ייאלצו בתחילת דצמבר להכריע בשאלת חצי טריליון הדולר – הסכום שהן הפסידו עד היום מירידה של כ-44% במחיר הנפט, למרות זאת, בקרב האנליסטים בתחום האנרגיה בחו"ל יש קונצנזוס מקיר לקיר שמדיניות הרחבת ההיצע לא תשתנה על מנת לשמור את הנפט קרוב ל-40 דולר לחבית ואף נמוך מזה ולעכב עד כמה שאפשר את המתחרים.
כלכלני UMS ציינו כי הנפט מושפע מאוד באופן היסטורי ממתיחות גיאופוליטית, חיסול מעוזי דעאש והמתיחות האחרונה סביב הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה, יוצרים באופן טבעי אי שקט שמוביל להתחזקות זמנית של הזהב השחור.
חשוב לציין כי עד היום מדיניות הצפת השוק של אופ"ק פוגעת קשות בכלכלות של ונצואלה שרשמה התכווצות שנתית דרמטית של כ-10% איראן ואלג'יריה והובילה את ייצור הנפט שלא ממדינות אופ"ק לרשום את הירידה החדה ביותר מאז התפרקות ברית המועצות.
בתוך ארגון אופ"ק יש מחלוקת עם העמדה של ערב הסעודית, לא לגבי דרך הפעולה, אלא לגבי משך הפעולה. לא מן הנמנע כי בעוד מספר חודשים נשמע קולות מתוך אופ"ק שיקראו לשינוי המדיניות שכאמור עולה למדינות אלה מיליארדים של דולרים בהכנסות שאינן בהכרח מגיעות ממקורות אחרים.
גורמים בשוק האנרגיה מעריכים כי במידה ואופ"ק לא יפעל לייצוב שוק הנפט העולמי, מחיר הנפט עשוי להיחתך עד מחיר של 20 דולר לחבית, מצב שיגרום במדינות מוטות יצוא נפט למשברים כלכליים שהם מעבר לחשבון הדלק או החשמל הפרטיים של אזרחים ברחבי העולם.
להערכת כלכלני UMS מצב ההיצע והביקוש בשוק האנרגיה לא ישתנה מהותית בזמן הקרוב, להוציא מתיחויות גיאופוליטיות נקודתיות הקשורות למזרח התיכון. בראייה לטווח הארוך, מחיר הנפט צפוי לדשדש סביב 40 דולר למניה כשהזדמנויות למשקיעים ספקולטיביים עשויות להתעורר בפוזיציות שורט לאחר עלייה חדה במחיר הנפט בעקבות אירועים פרטניים כמו האירוע הנוכחי של הפלת המטס הרוסי שהקפיץ בפתאומיות ולא במידתיות את מחיר הזהב השחור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il