TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

400 פרויקטים מפותחים כיום על תשתיות ווטסון במגוון רחב של שימושים


רוב היי, המוביל הטכנולוגי של ווטסון ביבמ
רוב היי, המוביל הטכנולוגי של ווטסון, מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ, שהגיע ארצה במיוחד ליום עיון שקיימה השבוע מעבדת המחקר של יבמ בחיפה בנושא המחשוב הקוגניטיבי, התייחס להתפתחויות האחרונות הקשורות במערכת זו.
בדבריו, בפני באי יום העיון, אמר היי: "רצינו לייצר אקוסיסטם שלם שמציג שיתוף פעולה בין מפתחים לווטסון, באמצעות הענן, ולשמחתי עוד ועוד חברות ומפתחים מצטרפים למערכת שלנו. נכון להיום כ-400 מוצרים מפותחים תוך שימוש ביכולות המחשוביות של ווטסון, וכ-100 מהם עושים דרכם לשוק בימים אלה. כ-80,000 מפתחים עובדים ומתנסים במערכת - בצורה חינמית וחופשית לגמרי. מבחינתנו Watson developer cloud מהווה סוג של "ארגז חול" שבו יכולים מפתחים ללמוד את הטכנולוגיה והאפשרויות הבלתי נגמרות של המחשוב הקוגניטיבי ולפתח במהירות אפליקציות חדשות".
יום העיון הביא יחדיו חוקרים ממעבדת יבמ בחיפה, מקבוצת ווטסון של יבמ, מרצים מהאקדמיה ומהתעשייה, אשר עסקו באפשרויות השונות שפותחים המחשוב הקוגניטיבי והראייה הממוחשבת במגוון רחב של תחומים כמו רפואה, שיפור איכות החיים, עולם השיווק והמדיה ועוד.
כך לדוגמא, הציג ד"ר שרון אלפרט, ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, גישה חדשה לזיהוי תאים סרטניים, המפחיתה את חוסר הדיוק בפענוח צילומי הדימות, העושים שימוש בהשוואה בין אזורים סימטריים (כמו שני חלקי המוח) ומציאת אזורים שנראים בעלי שונות. "האלגוריתם שפיתחנו מחלק את תמונת הסורק לטלאים בגודל של פיקסל והמערכת מנסה לאתר שונות במראה של כל טלאי וטלאי בתמונה ולבודד את אותם טלאים שנראים אחרת ושיכולים להיות חשודים כחלק מרקמה סרטנית. אנחנו מיישמים את האלגוריתם הזה בסריקות MRI ובכך מסייעים באיתור מדויק של אותם תאים שחשודים כגידולים ביעילות רבה יותר מהשיטה הנהוגה כיום".
הלמידה והזיהוי הויזואליים בענן, היו במרכז דבריו של ד"ר ג'ון ר. סמית מקבוצת ווטסון ביבמ: "יש כיום "צונאמי" של מולטימדיה שמשתלט על כל התעשיות. מדובר בביג דאטה שמצריך אנליטיקה ותהליכי עיבוד מורכבים. שירותי זיהוי ויזואליים קיימים במגוון תעשיות, ביניהן: בריאות, שיווק, בטיחות, אבטחה. כיום מועלות לפייסבוק חצי טריליון תמונות, המגיעות מ- 1.3 מיליארד משתמשים. מדובר בכמות אדירה של תמונות. לווטסון יש את היכולת לנתח אוספים של תמונות וויז'ואלס ולייצר תובנות על בסיס דפוסים שהוא מזהה".
פרופ' תומסו פאג'יו מ- MIT סיפר על השת"פ שהם מקיימים כיום בין מדעי המחשב, מדעים קוגניטיביים ומדעי המוח, במטרה להבין את המוח האנושי וכיצד לייצר מכונות אינטליגנטיות. ד"ר יוני ווקסלר מחברת אורקם סקר את מוצר הדגל שפיתחה החברה, מצלמה בעלת יכולות זיהוי המאפשרת להמיר במהירות טקסט לדיבור ובכך לסייע לאוכלוסיות כבדות ראיה, או אנשים הסובלים מחוסר יכולת לקרוא עקב נזק שנגרם למוח. ד"ר מיקי רובנשטיין ממעבדות גוגל ו-MIT הציג כלי לעיבוד וידאו המגביר שינויים זעירים בתנועה וצבע, שבלתי אפשרי לראותם בעין בלתי מזוינת.
לדברי ד"ר איה סופר, מובילת תחום ביג דאטה ומחשוב קוגניטיבי בגוף המחקר העולמי של יבמ, שסיכמה את האירוע: "המטרה היא שהמחשבים יעזרו לנו לקבל החלטות מושכלות ונכונות יותר בכל נקודת זמן, ואנו ביבמ נמשיך לאפשר גישה לווטסון וליכולותיו מתוך מטרה לאפשר לחוקרים ולמפתחים ליצור יישומים מועילים לכולם ולפיתוח יכולות חדשות באמצעות המחשוב הקוגניטיבי, שלא היו אפשריות עד כה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il