TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השקל מתחזק על רקע מכירות מטבע זר של יצואנים ומוסדיים


פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות
עם החזרה מהחופשות המרוכזות, נמצא כי בחברות ההי טק רבות שניצלו את ימי החג לחופשות הצטברו עודפי מטבע הנדרשים למימוש לצורך תשלומי שכר ומיסים. המוסדיים הרואים בדאגה את החולשה בשוק האג"ח עתיר הסיכון (High Yield Corporate Bond) פועלים לצמצום חשיפתם לזירה זו ומוכרים אף הם מטבע זר המתקבל מהמימושים.
עודפי הדולרים שהצטברו בחברות ובגופים הפיננסיים, השפיעו בזירה המקומית גם על ריבית הדולר המוצעת על ידי הבנקים המקומיים. כך לדוגמא ירדה התשואה קצרת הטווח ממנה נהנים מחזיקי הפיקדונות הליליים (over night) ובהתאם בעסקות הפיננסיות צומצם גם פער הריבית השלילי שבין השקל לדולר.

בנק ישראל הרואה כשער עוגן בעיצוב מדיניותו את השער הנומינלי האפקטיבי מעדיף כיום כאשר האירו שומר על חוסנו להמנע מפעולה משמעותית בזירת המטבע המקומית. להערכתנו, במקרה של חולשת האירו שתגרור לייסוף משמעותי בשער הנומינלי האפקטיבי צפוי בנק ישראל לשוב ולהתערב במסחר בדולר שקל. בשלב הנוכחי בבנק בוחנים את היקף הפעילות הנדרשת לביצוע במסגרת התוכנית לצמצום השפעת הגז על שע"ח וכן את צורכי תשלומי הריבית של משרד האוצר.

הירידה בציפיות לעליה קרובה בריבית הדולר תרמה למימוש אחזקות בדולר
על רקע ההיקף הנרחב של השקעות ישראליות מוסדיות ופרטיות בזירה הגלובלית, להערכתנו חולשת שוק האג"ח הקונצרני הגלובלי מעודדת מימוש אחזקות ותורמת לפוטנציאל הצע המט"ח וייסוף השקל. בתקופה של האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, וכאשר המשק המקומי מראה סימני גלישה במדרון החלקלק של האטה כלכלית, לייסוף השקל השפעה משמעותית על פוטנציאל הצמיחה וההתאוששות. החלטת בנק ישראל שלא להוריד את ריבית השקל ומנגד הנתונים הכלכליים בשוק העבודה האמריקאי כאלו המרחיקים את הציפייה לעליה בריבית הדולר תורמים אף הם לחוסנו של השקל. הירידה בציפיות לעליה קרובה בריבית הדולר תרמה למימוש אחזקות בדולר בזירה הגלובלית ואף בשוק המקומי. להערכתנו התחזקות האירו, הפרנק השוויצי והיאן היפני הינם ביטוי לתגובת המשקיעים עם העלייה באי הוודאות והיציאה משוק ההון הדולרי, באג"ח הקונצרני ובמניות. כך לדוגמא: האירו מתחזק על רקע מימוש אחזקות כאשר באירופה מחזירים הביתה כספים מהשקעות בארה"ב ובאסיה עם העלייה בסיכון בשווקים אלו. שחיקת ערך האג"ח הקונצרני מוסיפה דלק לאי הוודאות בשווקים הפיננסיים כאשר חברות חוששות מגלישה למשבר אשראי עם צמצום הנזילות בשווקים.

כפי שפירטנו רבות לאחרונה, בשוק ההון ממתינים למבוגר אחראי שיפעל ובדחיפות לעידוד הצמיחה בתקופה של האטה כלכלית. להערכתנו באמצעות עידוד הצריכה וההשקעות יכלו בבנק ישראל ובאוצר לספק מענה ראוי. עידוד ההשקעה בתעשייה המקומית לצורך השאת הפריון לעובד אינה מותרות והינה הכרח בתקופת המשבר הנוכחי. בתקופה בה ביפן הממשל מתכנן צעדים להרחבה כמותית ומדינות כאוסטרליה, ניו זילנד והודו מבצעות הפחתות ריבית, צעדים מעודדי צמיחה, ראוי שישמע קולו של משרד האוצר ובבנק ישראל לצד נקיטת צעדים משמעותיים ומשולבים לעידוד הצמיחה והשקעות. לרשות האוצר ארגז כלים מגוון לפעולה במישור הפיסקלי הכולל הקלות במס והטבות לתעשיינים ולמשקיעים, ולבנק ישראל נותרו "כדורים במחסנית" ובהם הורדת ריבית ופעילות בזירת האג"ח, צעדים מעודדי צריכה והשקעה.
סביב רמת ה 4 ₪ לדולר צפויים הצעי מט"ח משמעותיים
להערכתנו בתקופה שהאירו שומר על חוסנו ונסחר מעל לרמת ה 1.10 דולר לאירו עשוי השקל לשוב ולהתחזק אל מול הדולר ולנוע לעבר רמות השפל הקודמות כאשר התערבות משמעותית מצד בנק ישראל ובקושי מט"ח צפויים להתקבל עם הייסוף לעבר התחום 3.82 – 3.78 ₪ לדולר. כפי שפירטנו בעבר, נתוני המקרו החלשים באירופה תומכים בחולשת האירו, החלשות משמעותית בשער האירו/דולר עשויה לדעתנו לגרור את בנק ישראל למעורבות מחודשת ומשמעותית בשוק המטבע המקומי במטרה לבלום ייסוף קיצוני בשער הנומינלי האפקטיבי. התערבותו של בנק ישראל במסחר, לצד עליה מחודשת בציפיות לשינוי בריבית הדולר, עשויים לספק את הבסיס לפיחות נקודתית בשער השקל ובתנועה מחודשת לעבר רמת 3.94-3.98 ₪ לדולר. אנו מעריכים כי סביב רמת ה 4 ₪ לדולר צפויים הצעי מט"ח משמעותיים מצד יצואנים מקומיים ומצד הגופים המוסדיים שיבקשו לגדר את החשיפה המטבעית שנסקה והתרחבה משמעותית עם המעבר לפער ריביות שלילי בין ריבית השקל הנמוכה לריבית הדולר הגבוהה.

בטווח הארוך לשקל פוטנציאל התחזקות משמעותי
מבנה שוק המטבע המקומי, ה"סובל" מעודפי מטבע זר מהשקעות ישירות של זרים "FDI" ומתמורות יצוא מתקיים בסביבה של עודפי הציע התומכים בראיה לטווח ארוך בייסוף . השקל. הירידה בביקושים המקומיים ועמה הירידה המתמשכת והחדה במחירי חומרי הגלם בכלל ומוצרי האנרגיה בפרט גררו לירידה מתמשכת בביקוש למטבע זר. השילוב של ירידה בהיקף הביקוש והעליה בהיצע גוררים לעודפי היצע מטבע זר בזירה המקומית. בראיה לטווח ארוך אין שינוי בהערכתנו כי לשקל פוטנציאל התחזקות משמעותי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
9/10/15
1. קוראים לי דורין ואני מחפשת להכיר גבר אם אתה מעוניין תשלח - דורין
קוראים לי דורין ואני מחפשת להכיר גבר אם אתה מעוניין תשלח לי מייל sarithpzza23@walla.com
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il