TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הלמן-אלדובי על שוק הסלולאר: סלקום ואורנג' – IN בזק-OUT


סלקום ופרטנר יהיו הנהנות העיקריות ברוב התרחישים האפשריים ולהערכתנו ישנו פוטנציאל השבחה משמעותי שם
בעקבות הודעת גולן טלקום מאמש והודעת סלקום מהיום, במחלקת המחקר של הלמן-אלדובי אומרים היום כי התרחיש הראשון, שאיננו בלתי סביר, הוא שמהלך זה ממשיך את הניסיונות של גולן ללחוץ על הרגולטור לקבלת הקלות. לאחר תקופה ארוכה של שקט תעשייתי ואיומים מרומזים מגיעה ההכרזה הרשמית על האופציה ליציאה מהשוק ו"הרג" התחרות (יש לזכור ששמועות על חיפוש קונה הסתובבו בשוק עוד קודם לכן).

במידה והרגולטור ייתן לגולן את ההקלות שהוא מבקש (נניח באמצעות אישור ההסכם עם סלקום במתווה המקורי), גולן יוכל לחזור להתחרות מעמדת עליונות, עם מבנה הוצאות שיקשה מאוד על השחקניות האחרות להתחרות בו. בתרחיש הזה, סביר שהשחקניות הקיימות יירו בכל התותחים – מהליכה לבג"צ ועד להתאמת מבנה הפעילות שלהן לזה של גולן (כלומר אי עמידה בתנאי הרישיון, כפי שנרמז על ידי אחת השחקניות בשוק).

בתרחיש השני גולן אכן מבקש לצאת מהשוק וההצהרה אתמול הייתה אותנטית. במצב זה עדיין ניצבות בפניו מספר משוכות משמעותיות. כל אחת מהשחקניות הקיימות מעוניינות שגולן יירכש – אבל על ידי השחקניות האחרות. הרוכשת תאלץ להוציא סכום משמעותי וההשפעות החיוביות של הרכישה צפויות להתחלק באופן שווה בין כל השחקניות הנותרות בשוק. כמו כן, גם במידה ושחקנית קיימת תביע עניין ברכישה (כפי שהודיעה סלקום היום בבוקר) עדיין יהיה עליה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים, אשר לא ישמח לאשר קונסולידציה בשוק הסלולאר, לאור ההיסטוריה התחרותית הזכורה לשמצה שלו.
במידה והרוכש יהיה שחקן חיצוני צפויות פחות בעיות, אולם לא ברור שימצא רוכש המעוניין להיכנס לשוק רווי, ללא הקלות. החשוד המיידי בתסריט זה הוא חזי בצלאל אשר כבר התחיל במהלך כניסה לתחום הסלולאר ופעיל בתחום האינטרנט. במידה ובצלאל ירכוש את גולן הוא צפוי להפוך לשחקן משמעותי בתחום הסלולאר (היות ויחזיק בשתי רצועות תדרים לדור הרביעי). בנוסף, בזק צפויה להיפגע היות ואחזקתה בשלוש רצועות תדרים לא תאפשר לה להגיע לאיכות רשת דומה לזו של השחקניות האחרות.

להערכתנו, מה שהיה הוא לא מה שיהיה והתרחיש הראשון, בו גולן מקבל הקלות נוספות איננו סביר, וגם אם יתממש, השחקניות הקיימות אינן צפויות לעבור על כך בשקט ולאפשר את התמשכות המצב הקודם. במידה והתרחיש השני יתממש, כל השחקניות בשוק צפויות ליהנות מיציאת גולן מהשוק ומצבן צפוי להשתפר באופן משמעותי.
בסיכומו של דבר אנו מעריכים כי סלקום ופרטנר יהיו הנהנות העיקריות ברוב התרחישים האפשריים ולהערכתנו ישנו פוטנציאל השבחה משמעותי שם.
בזק היא היחידה שמצבה איננו משתפר תחת רב התרחישים (וסובלת מאי וודאות בחלקים אחרים של העסק) ולכן איננו ממליצים עליה בשלב זה.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il