TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לודן משלימה רכישת חברה חמישית בתוך חצי שנה


רוכשת את השליטה בחברת אינטר תעשיות הבורסאית בכ-40 מיליון שקל ותציע לראשונה פתרון הנדסי מלא בפרויקטי תעשיה ותשתית
לודן תרכוש את מניות השליטה (40%) באינטר תעשיות ובכך מצטרפת אינטר תעשיות לקבוצת לודן
צוותה הבכיר והמנוסה של אינטר יתרום להצלחת הקבוצה כולה
תאחד באופן מלא את תוצאות אינטר תעשיות בדוחותיה, ותהפוך לחברה בעלת מחזור הכנסות שנתי של כ-800 מיליון שקל
תהנה מרמת רווחיות גבוהה בעסקי אינטר תעשיות ומחלוקת דיבידנד מרווחי החברה לפי המדיניות המוצהרת.
הרכישה ממצבת את קבוצת לודן כחברה בעלת יכולות הנדסיות וביצועיות.
הרכישה תאפשר את חדירתה של לודן לשוק התשתיות המבוססות על מערכות אלקטרו מכניות.

לודן הנדסה, פעילה בשלושה מגזרים: מגזר שירותי תכנון הנדסי וניהול פרויקטים בתעשייה התהליכית, מגזר טכנולוגיות סביבה ואנרגיה מתחדשת ומגזר תוכנה ובקרה. לודן ממשיכה להרחיב את פעילותה ומשלימה רכישה של חברה חמישית בתוך חצי שנה, ודיווחה היום על חתימת הסכם מחייב לרכישת מניות השליטה בחברת אינטר תעשיות הבורסאית (40.05%) בתמורה לכ-40 מיליון שקל. לודן מצפה כי רכישה אסטרטגית זו תאפשר לה להציע לראשונה פתרון הנדסי מלא משלב התכנון ועד מסירת המתקן ללקוח בפרויקטי תשתית ותעשיות תהליכיות בשוק הישראלי.
אינטר תעשיות הינה חברה ותיקה המתמקדת בתכנון והקמת מערכות חשמל לתעשייה, ייצור לוחות חשמל ומערכות פיקוד ובקרה, תכנון והקמת מערכות אלקטרו מכאניות במבני ציבור וביצוע פרויקטים בהנדסה אזרחית. כמו כן לחברה פעילות סחר, במסגרתה משווקת אינטר מוצרים להולכת כבלי חשמל ותקשורת, מוצרי הגנה בפני מתח חשמל גבוה וברקים, ושיווק גופי תאורה.

עם השלמת העסקה תאחד לודן באופן מלא את תוצאות אינטר תעשיות בדוחותיה ותהפוך לחברה עם מחזור מכירות שנתי של כ-800 מיליון שקל. אינטר תעשיות סיימה את שנת 2014 עם הכנסות בגובה של כ-280 מיליון שקל, ורווח נקי של כ-8 מיליון שקל. צבר ההזמנות הכולל של אינטר תעשיות הסתכם בחודש מארס בכ-375 מיליון שקל. לאינטר תעשיות מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה היא מחלקת לפחות 50% מרווחיה השנתיים כדיבידנד לבעלי מניותיה.
יהודה שריד, מנכ"ל משותף בלודן הנדסה, מסר היום כי "פעילותה של אינטר תעשיות משלימה את יכולותיה של לודן, ורכישתה תרחיב את היצע השירותים שלנו גם כקבלן מבצע".
רכישת השליטה באינטר תעשיות מצטרפת לשורה ארוכה של עסקאות אותן ביצעה לודן בשנה האחרונה בארץ ובחו"ל, ובהן רכישת מניות המיעוט ב LUDANCOM הולנד, רכישת השליטה בחברת ארדן קונטרול טק, קליטת פעילות ההנדסה בתחום התעשייה התהליכית מתאגיד הולנדי בינלאומי, ורכישת חברת אקו-טק, המתמחה בניטור פליטות מזהמים, שהושלמה בשבוע שעבר.

מבנה העסקה
במועד השלמת העסקה תרכוש לודן את מלוא המניות (40.05%) של קבוצת בעלי השליטה באינטר תעשיות, ותמנה את רוב הדירקטורים בחברה.
התשלום עבור רכישת המניות יתבצע בשלוש פעימות:
עם השלמת העסקה, יקבלו המוכרים תמורה עבור 21% ממניות החברה, לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל, בניכוי החוב הפיננסי ליום 30.6.15; הפעימה השנייה תתרחש באוגוסט 2018 ( או במועד סיום העסקתו של מנכ"ל החברה שהוא חלק מקבוצת המוכרים), אז יקבלו המוכרים תמורה עבור 16% ממניותיהם, לפי מכפיל 6 על ה-EBITDA הממוצעת שתציג אינטר בשלוש השנים שקודמות למועד ביצוע הפעימה השנייה, בנטרול הוצאות/ הכנסות חד פעמיות ובניכוי החוב הפיננסי.
הפעימה השלישית צפויה באוגוסט 2020 (או במועד סיום העסקתו של מנכ"ל החברה) ותתבסס על תמורה של 3% משווי לפי מכפיל 6 על ה-EBITDA בשלוש השנים הקודמות בנטרול הוצאות/הכנסות חד פעמיות וחוב פיננסי.
נקבעו מנגנונים של התאמה לדיבידנד שיחולק, להון חוזר נורמטיבי ב-3 הפעימות, וכן רצפת מחיר בכל פעימה.
השלמת העסקה כפופה לביצוע בדיקת נאותות ע"י לודן, כאשר ללודן עומדת הזכות לסגת מהעסקה במצב בו התגלו סטיות בפרמטרים שסוכמו. כמו כן העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
מועד השלמת העסקה נקבע ל-31.8.2015. לודן העמידה ערבות בנקאית של כחצי מיליון שקל כדמי רצינות, שלא יוחזרו לה במקרה בו הדירקטוריון יחליט שלא להשלים את העסקה.
לודן תממן את רכישת מניות השליטה באינטר תעשיות באמצעות הכספים שגייסה בהנפקת האג"ח בפברואר האחרון.

אודות לודן
לודן חברה להנדסה בע"מ (להלן: לודן), והחברות המוחזקות על ידה פועלות בתחומי הנדסה שונים. השירותים הניתנים ע"י קבוצת לודן מבוצעים ע"י 3 חטיבות:
חטיבת ההנדסה פועלת במתן שירותי הנדסה וניהול פרויקטים, משרות חד דיסציפלינרי ועד פרויקטי Turn -Key.

חטיבת  התוכנה והבקרה מספקת מערכות בקרה לתעשיה, בקרת מבנה , מערכות בטחון ומערכות מולטימדיה.
בנוסף משווקת החטיבה מערכות תוכנה בתחומי ניהול מידע הנדסי , מערכות אחזקה ומערכות מידע תפעולי.
החטיבה פעילה בתחומי מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית ומערכות לבדיקות אלקטרוניות בתעשיות הביטחונית.
לחטיבה מוצרים ונציגויות בתחום הסייבר סקיוריטי.

חטיבת טכנולוגיות סביבה מתמחה בטיפול בזיהומים תעשייתיים, בייעוץ לחברות בתחומי איכות סביבה ובייזום, הקמה והפעלה של מתקני ביו-אנרגיה. באמצעות חברות בישראל, הולנד, ספרד ורומניה מסופקת החטיבה מגוון שירותים פתרונות טכנולוגים לטיפול בשפכי תעשייה, טיהור ושיקום קרקעות ומי תהום וייזום והקמת מתקני אנרגיות מתחדשות, שמקורן בניצול מפסולת (Biogas & Biomass). החטיבה הקימה עד היום 14 מתקנים לייצור ביוגז באירופה בהספק מותקן של 28 מגה ואט תרמי והיא מובילה את פיתוחם של שורה נוספת של מתקנים בטכנולוגיות של ביוגז וגזיפיקציה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il